דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרוייקט רבני קהילות של גרעינים תורניים - יעדים ומטרות 

מאת    [ 05/01/2009 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 3937 פעמים ]

 אודות הגרעינים התורניים ופרוייקט רבני קהילות

הדברים הבאים נכתבו מתוך שיחה בכתב ובעל פה עם הרב רחמים נבימי, מי שהקים את רשת הגרעינים התורניים שעלי תורה. שעלי תורה מפעילה ותומכת בגרעינים תורניים רבים ברחבי הארץ, ושוקדת כל הזמן על פתיחתם של גרעינים נוספים. בשנים האחרונות פתחו בשעלי תורה פרוייקט נוסף בשם "רבני קהילות", בו נשלחים רבנים לערים בהם אין רבנים מהציבור הדתי-לאומי, מתוך מטרה להשתלב בהנהגה התורנית-חברתית במקום, ולהשפיע טוב.

רקע לפתיחת הפרוייקט

הימים - ימי ההתנתקות הקשים. הרב רחמים נסימי היה בדרכו לפגישה עם תורם, ועצר בצומת שילת כדי להזדהות עם מפגינים שהפגינו במקום. ומשם הסיפור כבר ידוע - ההתנפלות של השוטרים, תפירת התיק, ושלושת חודשי המעצר (!). לא נלאה אתכם כרגע בפרטים, החשובים כשלעצמם, וניגש ישר לנושא היותר משמעותי.

היה הרבה זמן לחשוב, מספר הרב רחמים. בכלא הצלחנו להיפתח לשיחה עם הרבה אנשים מהר מאוד. המחשבות על איך מתחברים לעם ישראל עוברות כל הזמן בראש. איך מתחברים אל הציבור המסורתי הגדול הזה שהוא בעצם רב המדינה? איך גורמים לו להיות חלק מאיתנו? איך גורמים לכך שבשעת מאבק הוא לא רק יקשור סרט כתום (במקרה הטוב), אלא גם יצא להיאבק?

מתוך כל הכאוס הזה עלתה המחשבה להצמיח מנהיגי ציבור לציבור המסורתי. מנהיגים שהם רבנים, אנשים משכמם ומעלה, תלמידי חכמים, שיש להם יד ורגל בפסיקה , שיש להם הופעה טובה וכריזמה. רבנים שרוצים להתאמץ ולהתחבר אל העם. רבנים שיובילו ציבור שלם! עוד קהילה ועוד קהילה!

מטרות הגרעינים והפרוייקט

הרצון הוא אמיתי - לדבר בשפתו של העם. וברור שיש פער גדול בין השפה בישיבה לדרשנות בבתי הכנסת! איננו יכולים לחכות במגדל השן שלנו שמי שרוצה יבוא אלינו. אנחנו, כחברי הגרעינים שכבר יצאנו אל העם, חייבים להתאמץ ולשדרג גם את בית המדרש שלנו, שיגיע לציבור רחב יותר!

זוהי נקודת עומק מאוד משמעותית בכל המהלך הזה. יש בחורי ישיבה, ב"ה, שמגיעים לגרעין ורוצים להפיץ תורה ולהתגדל. הם ישמחו ללמוד תורה ימים כלילות, להכין שיעורים לציבור שומעיהם, וכו', אבל לחלקם עדיין חסרה היכולת או הנכונות לעשות מאמץ נוסף שיחבר את הדברים לציבור איתם הם מדברים - לחשוב על מקורות מתאימים לדרשה, על משל מתאים לציבור, על סיפורים מרבני מרוקו, וכן - גם על פרטים קטנים כמו  לבישת חליפה ועוד. חייבים להיות מוכנים להיכנס ל"ראש" הנכון, כדי לאפשר לנו להגיע לציבור הזה. גם בפרטים הקטנים.

 יש כאן הוספה אסטרטגית  לעבודה של הגרעין. הרב יכול להגיע לקהלים שהגרעין לא מגיע אליהם. הרב יכול לגעת ברוב הציבור של העיר, שמגיע לבתי הכנסת.

וגם, צריך לזכור שלא מדובר רק בציבור ספרדי שבו אנו כרגע בעיקר עוסקים, אלא גם בציבור אתיופי שמאוד מפרגן, שעוד לא פרצנו אליו, וכן בציבור רוסי גדול שאינו שבוי בידי האליטות, וצריך לחשוב טוב טוב איך פורצים גם אליהם, איך משפיעים עליהם. רק כך נוכל לגעת בהם!

לסיום - לכל חבר גרעין יש תפקיד!

 לכל חבר גרעין תורני תפקיד פה. ללמוד את הנושא, להגיע לפחות מדי פעם לבית הכנסת שליד הבית, לכבד, להקשיב, ללמד משהו, ללמוד עם מישהו. כך, עם הזמן, ייווצרו קשרים משמעותיים, ובעזרת ה' נעשה ונצליח!

http://www.shaaleitorah.org
שעלי תורה - רשת גרעינים תורניים ובתים חמים לנוער בסיכון



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב