דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מה לקוחות לוחצים בתוצאות החיפוש? על קישורים אורגניים או על קישורים ממומנים? 

מאת    [ 05/01/2009 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2076 פעמים ]

על אילו מהשניים סביר יותר שילחצו? על כל ביטוי חיפוש מציג גוגל מאות אלפים של דפים ולפעמים גם מיליוני דפים. ברור לכולם שאין לאף אחד זמן וגם סבלנות לעבור על כל התוצאות שמציג גוגל.

הלקוח הסביר נעצר בדף התוצאות הראשון המכיל בדרך כלל 10 תוצאות והייתי מקצין ואומר שאותו לקוח גם לא עובר את המסך הראשון. במילים אחרות הוא רואה את חמשת התוצאות הראשונות הן בצד האורגני (הטבעי) והן בצד הממומן (בתשלום).

לפעמים, מציג גוגל עד שלוש מודעות בתשלום בצד האורגני ובכך מגדיל את מספר המודעות שבתשלום המוצגות לגולש. זה נעשה במקרים בהם יש תחרות רבת משתתפים על אותו ביטוי, כך שמצד אחד גוגל רוצה להציג כמה שיותר מודעות ומצד שני אלה הם גם ביטויים שהלקוחות מוכנים לשלם הרבה כסף עבור הקליק.

מחקרי שמישות (Web Usability) מראים באופן ברור שבעת חיפוש, עיניהם של הגולשים מתרכזות בפינה הימנית העליונה (בעברית) ובפינה השמאלית העליונה (באנגלית). אני מניח שגם בגוגל יודעים על המבחנים ועל התוצאות ולכן הם דואגים למקם מודעות בתשלום באותה הפינה בהתאם לשפת המימשק: עברית או אנגלית.

אותם מבחנים שבין השאר בודקים להיכן מסתכלות עיניי הגולש, מראים פעם אחר פעם שאנשים כן סורקים בעיניהם את שורת תוצאות החיפוש שבתשלום שמופיעה מעל התוצאות האורגניות. הגולש הממוצע אף אינו מודע לכך שהתוצאות המופיעות בראש הדף מופיעות שם כי מישהו שילם עליהן, ולפיכך לוחץ עליהן בתכיפות גבוהה יותר מאשר אם היה יודע שאלו הם פרסומים.

לאיזה קישור סביר יותר להניח שהגולש ייכנס, במידה ושניהם מופיעים זה לצד זה: לקישור האורגני או לזה שבתשלום?

התוצאות בשטח מראות כי סביר יותר להניח שאנשים ילחצו על תוצאת החיפוש האורגנית מאשר על זו שבתשלום. יחס הקלקה (מספר לחיצות חלקי מספר צפיות) שנחשב טוב הוא 5% . המשמעות היא שאם אתה בדירוג גבוה, מספר ההקלקות על האתר שלך יהיה פי 20 יותר גבוה מאשר על המודעה. על כן יש משמעות עצומה להיות ראשון בגוגל.

יש חשיבות לעצם הופעת האתר שלך בשני הצדדים של תוצאות החיפוש: הצד האורגני והצד של פרסום בגוגל. הופעה "כפולה" שכזאת מחזקת את המותג בעיניי המחפש. כך שזוהי סיבה טובה לדאוג לכך שאתרך יופיע בשניהם. להרחבה נוספת ניתן לקרוא בספר - ספר פרסום בגוגל

 

זהר עמיהוד יועץ קידום אתרים באינטרנט בשאיפה להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי מכר ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר מועדון קריאה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב