דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתח ואמונה 

מאת    [ 04/01/2009 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2184 פעמים ]

מתח, לחץ, פחד ודאגה - כיצד כל אלה מתקשרים לאמונה? ומהי הדרך הנכונה להיחלץ מהם?


חברה שאלה אותי בתום לב: "כשהעוגה 'לא מצליחה לי' - אני בלחץ. כשהבן שלי לא מגיע בזמן מן ה'חיידר' - אני בלחץ. איך כל זה קשור לאמונה?". הלכנו לשאול את עדנה נבון.
- "היא איננה היחידה השואלת זאת", משיבה עדנה. "כדי להבין זאת הבה נתבונן במילה מתח המשותפת למערכת החשמל בגופנו ולמערכת החשמל החיצונית. מה קורה כאשר בבית המתח החשמלי עולה מעבר לכושר הסיבולת? תחילה 'קופץ' פקק אחד בלוח החשמל, אחר-כך 'קופץ' השני, ולבסוף כל המערכת עלולה לקרוס. כך בדיוק פועלת גם מערכת החשמל האנושית, שהיא מערכת העצבים. כאשר המתח הפנימי עולה 'קופץ' הפקק במקום החלש בגופנו. אם המקום החלש הוא הראש - נסבול מכאבי ראש או ממיגרנות וכדומה, אם המקום החלש הוא במערכת הנשימה - נסבול מקשיי נשימה או מאסטמה וכדומה, ואם המקום החלש הוא הקיבה - נסבול מצרבות, כיב וכדומה. ופסוק מפורש בידנו: 'עששה מכעס עיני, נפשי ובטני'. מי מאתנו לא חווה אירוע בו כעסנו עד מאוד ולאחר מכן חשנו מותשים לגמרי?! גם הפחד והדאגה יונקים את לשד חיותנו, ועל כך נאמר: 'הדאגה - גם את הגדול בגיבורים - קוטלת'. וכך כותב הרופא הידוע ד"ר בן ג'ונסון: 'יש לנו אלף אבחנות - ומחלות שונות. הן רק החוליה החלשה. כולן תוצאה של דבר אחד - לחץ. אם תפעילו די לחץ על השרשרת ותפעילו די לחץ על המערכת - אחת החוליות תישבר'".
האם דברים אלה מכניסים אתכם ללחץ?
"המתח והלחץ נוגסים בנו בכל פה ונחשבים לאחד מגורמי המחלות העיקריים והעוצמתיים ביותר.
"באיזה צעד אנו נוקטים בבית כדי למנוע את 'קפיצת הפקק בלוח החשמל? - מורידים עומסים מצד אחד, ומוסיפים יחידות כוח, מצד שני (תוספת פאזה). אותו הכלל חל גם על מערכת החשמל האנושית.
אנשים אינם מקשרים כלל בין מצבי מתח לאמונה. אנשים אומרים: 'אני לחוץ', 'אני מתוח', ותולים זאת בנסיבות החיצוניות המקיפות אותם. הרבה יותר קל להתבטא כך במקום, בעצם, לומר את האמת: 'אינני מחובר מספיק לקב"ה'.
"כמו במערכת החשמל עלינו בראש וראשונה להוריד עומסים. אחת הדרכים לכך היא: לפרוק מתחים. קיימות שתי שיטות לפריקת מתחים: להתפרק או להתרפק. השיטה היעילה ביותר היא להתרפק על ה'. את השיעור המופלא ביותר מלמד אותנו דוד המלך שאמר: 'גם כי אלך בגיא צלמוות - לא אירא רע'. הכיצד? בזכות מה? בעזרת מה? 'כי אתה עמדי'. כלומר: קרבת ה' היא המענה הפנימי והעמוק ביותר, שכן רק אז - זוכים ל'שבטך ומשענתך - המה ינחמוני'.
"מחקרים מצאו כי המוח האנושי הוא הגורם החשוב ביותר באמנות הריפוי, אף יותר מתרופה! גם שפת הקודש מרמזת על כך שהמילה מחלה מורכבת משתי מילים: מח לה'. אם נצליח להפוך את מוחנו שיהיה כולו לה', כלומר: נשקיע בשיפור ושכלול האמונה - נזכה להורדת המתח מחד, ולחיזוק ושיפור הבריאות, מאידך.
"האמונה היא המענה השורשי והיחידי לתפקוד נפשי וגופני מיטבי. אי אפשר להתייחס לנשימה מבלי להתייחס לנשמה. ההפרדה ביניהן היא מלאכותית ושקרית. רק השילוב בין כל חלקי האדם - נפש-גוף-ורוח נשמה (ראשי תיבות נג"ון) מביא לזרימה מלאה ומיטבית של כל מערכות האדם. האמונה היא הכלי המניע את הכול, ולנסות להתמודד עם מתח מבלי לשכלל את האמונה - כמוה כניסיון לתקן מכונית מבלי לגעת במנוע".

עדנה נבון
מרכז אוצרות או צרות

טלפקס: 02-5717017
ת.ד. 16291 ירושלים 91162
ניתן לבקר באתר שלנו
http://www.otzarot.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב