דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלב ראשון לקראת ראיון עבודה - הכנה 

מאת    [ 04/01/2009 ]

מילים במאמר: 647   [ נצפה 4010 פעמים ]

 

המיתון העולמי לא פוסח עלינו. אנו עדים לפיטורי עובדים במגוון תחומי תעסוקה. עובדים מסורים מוצאים עצמם ללא פרנסה לאחר שנים רבות של עבודה. אובדן הפרנסה מלווה בחששות רבים מן העתיד הלא נודע. יחד עם זאת גם בתקופות משבר, חברות אינן מפסיקות לחפש עובדים טובים, אף כי התחרות על כל משרה גדלה.

אורלי (שם בדוי) חיפשה עבודה כמנהלת שירות לקוחות. כאשר זומנה לראיון עבודה היא היתה באופוריה, בטוחה שהיא זוכה במשרה. זמן קצר לאחר הראיון, קיבלה מכתב בנוסח הבא: "לצערנו, לא נמצאת מתאימה לתפקיד". אורלי הגיעה אלי לאחר מספר ניסיונות כושלים בראיונות עבודה, מיואשת וחסרת ביטחון. במסגרת תהליך האימון היא קיבלה הכוונה מקצועית, איתרה את מקורות החוזק שלה, למדה לשווק את עצמה ולהעביר מסר ברור וממוקד לעומד מולה, התנסתה בסימולציית ראיון וחיזקה את בטחונה העצמי ואת האמונה ביכולותיה. כיום היא עובדת בתחום ומרוצה.

כיצד תוכלו להגדיל את סיכוייכם לזכות במשרה מיוחלת?

בראיון עבודה אין הזדמנות שנייה. הכנה טובה יכולה להיות קריטית להצלחה. אם כן, מה עליכם לעשות?

אספו מידע על המעסיק הפוטנציאלי

מדוע זה חשוב?

ברמה האישית, ככל שיהיה לכם מידע רב יותר, כך תגיעו לראיון בטוחים יותר בעצמכם וביכולתכם לתת מענה לדרישות התפקיד. ברמת המעסיק, בקיאותכם לגבי החברה (כל עוד אינה מוגזמת), תציג פן של רצינות, יסודיות וסקרנות בסיסית.

מהיכן לאסוף מידע?


    • אינטרנט. זמין, פשוט וקל. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את שם החברה במנוע החיפוש ומידע מגוון ייחשף לעיניכם. תוכלו למצוא כתבות על החברה, תביעות משפטיות ואף מידע פיננסי בקרב חברות בורסאיות. כמו כן, תוכלו להיכנס לאתר חברה ולהתרשם: במה עוסקת החברה, מהו מספר העובדים, האם יש סניפים נוספים בארץ ובחו"ל, מי הם בעלי התפקידים, מי בין לקוחותיה? מהי תרומתה לקהילה? ועוד. מידע זה יצטרף לכלל המידע שתאספו על החברה.
    • מכרים. אין מידע אמין יותר מאשר זה הנמסר על ידי מכרים. ככל שתשאלו מספר רב של אנשים על החברה הפוטנציאלית, כך תקבלו מידע רב יותר. במידה והם עצמם אינם מכירים את החברה, יתכן ויוכלו להפנות אתכם לאנשים אשר עובדים בחברה כיום או עבדו בה בעבר. אנשים אלה יוכלו לספק לכם פרטים על תרבות החברה וערכיה, הנפשות הפועלות בה ומדיניותה.
    • פרטי המשרה שהתפרסמה. בין אם המשרה התפרסמה בעיתון, באתר דרושים באינטרנט או שפנו אליכם מחברת השמה, בכל המקרים הללו ציינה החברה הפוטנציאלית אינפורמציה מוגבלת לגבי דרישות התפקיד. קחו בחשבון כי החברה בחרה לציין את הדגשים החשובים לה ביותר. כעת קראו שוב את דרישות התפקיד. בחנו את עצמכם: היכן אתם עונים על הדרישות במלואן. במהלך ראיון העבודה יהיה עליכם לשים דגש על ניסיונכם הרלוונטי לדרישות אלה. במידה ואינכם עונים על חלק מהדרישות, תכננו כיצד תציגו למעסיק את יכולותיכם להתגבר על פערים אלו. בררו מי הם בעלי התפקידים אותם אתם עומדים לפגוש בראיון. שיחה עם נציג משאבי אנוש תתרכז יותר במאפיינים האישיותיים שלכם והתאמתכם לתרבות הארגונית, בעוד ששיחה עם מנהל מקצועי תתמקד בניסיונכם המקצועי ובכישוריכם לתפקיד.

הכינו מראש את רשימת הממליצים

בתקופת חיפוש עבודה, יתכן ותדרשו למסור רשימת ממליצים. שיחה מקדימה עם ממליצים פוטנציאלים חשובה מאין כמותה. בעברי כסמנכ"ל משאבי אנוש, שוחחתי עם ממליצים לכאורה, אשר ייעצו לי שלא לקלוט את המועמד!

שיחה מקדימה תאפשר לכם לברר האם תוכלו למסור את שמו כממליץ. במידה ותשובתו מסתייגת, יש לפנות לאדם אחר. אתם זקוקים לממליצים אשר מכירים אתכם היטב ויעשו זאת בחפץ לב. על הרשימה לכלול ממליצים ממקומות עבודה שונים ובעלי תפקידים שונים.

אתרו את מקורות החוזק שלכם לתפקיד

לעיתים, כאשר אני שואלת מתאמן מהן חוזקותיו, אני מקבלת את התשובות הבאות: "אני לא מרגיש נוח עם השאלה הזו" או "אין לי מאפיינים מיוחדים". ראיון עבודה אינו הזמן להצטנע. לרשותכם זמן מוגבל להציג את החוזקות והכישורים הרלוונטיים לתפקיד. כדי לעשות זאת באופן מיטבי, עליכם להתכונן לכך מראש.

תוכלו לעשות זאת באמצעות מענה על השאלות הבאות:

"מהם המאפיינים האישיותיים אשר הובילו אתכם להצלחה בעבודה?"

"מהן התכונות והכישורים אשר הוערכו ע"י עמיתים, כפיפים והממונים עליכם?"

דאגו שהרשימה תכיל כמה שיותר מאפיינים וכישורים. כעת התבוננו במידע שאספתם על התפקיד והחברה הפוטנציאלית ובחנו אילו מבין המאפיינים הקיימים בכם יעזרו לכם להצליח בתפקיד. אלה המאפיינים אשר עליכם לשנן ולהציג בראיון העבודה.

האמינו בעצמכם, התמידו בדרך ופעלו בנחישות, זהו מתכון בטוח להצלחה.
רקם דור
פסיכולוגית תעשייתית MSc
מאמנת אישית ועסקית
הכוונה תעסוקתית והכנה לראיונות עבודה
rekemdor@gmail.com טלפון: 054-7235717 , 04-9902116



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב