תרגום אתרים - שימוש בתוכנת תרגום או פנייה למתרגם מקצועי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תרגום אתרים - שימוש בתוכנת תרגום או פנייה למתרגם מקצועי 

מאת    [ 02/01/2009 ]
מילים במאמר: 388   [ נצפה 2363 פעמים ]

 
 
תרגום אתרים - שימוש בתוכנת תרגום או פנייה למתרגם מקצועי
1. שימוש בתוכנת תרגום
אחד השירותים המוצאים כיום על ידי גוגל הוא תרגום מקוון של תוכן האתרים המוצגים בתוצאות החיפוש.
להלן שתי דוגמאות קצרות של תרגום מאנגלית לעברית:
Surgery involves either laser treatment or making a cut in the eye to reduce the intraocular pressure (IOP).
כירורגיה כוללת גם טיפול לייזר או לבצע קיצוץ בעיניים כדי להפחית את הלחץ intraocular (IOP).
Most managers these days demand return investment on all marketing activities.
בימים אלו רוב מנהלי ההשקעות על פי דרישה להחזיר את כל פעילויות השיווק
ותרגום מעברית לאנגלית:
עכשיו זה סופי ורשמי: הבחירות לכנסת ה-18 יתקיימו ביום ג', ט"ז בשבט,..., כולל ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר סיעת יהדות התורה...
Now this final Orshmi: 18 Knesset elections will be held on Tuesday, Tet Zain tribe, ..., including MK Yaacov Weizman, Chairman dental technician Torah Judaism...

הבעיה העיקרים בתרגום מכונה מאנגלית לעברית, מעברית לאנגלית, מצרפתית לעברית או מרומנית לעברית מקורה בוסר היכולת להתמודד עם התחביר השונה של שתי השפות. התוצאה היא תרגום שמשמעותו מנוגדת בתכלית למשמעות המשפט המקורי. הבעיה מחריפה כאשר תוכנת התרגום בוחרת במונחים הלא נכונים (קיצוץ בעיניים, tribe, dental technician)
2. פנייה למתרגם מקצועי
חברה הפונה למתרגם בבקשה לתרגום אתר מעוניינת בדרך כלל בחשיפת תוכן האתר לקהל רחב יותר כתמיכה במאמצי השיווק שלה, או בהצגת מידע על מוצרים מיובאים לפני קהל דובר עברית.
כאשר מדובר בחשיפה לקהל רחב יותר במסגרת מאמצים שיווקיים, תרגום מקצועי, נאמן למקור ובעל מסר שיווקי הכרחי אך לא מספיק. על מנת שמנועיי החיפוש ידרגו את הדפים המתורגמים במקומות הראשונים יש צורך להתאים את מילות המפתח ואת תיאור הדף למציאות הקיימת בשפות היעד. לפני הפנייה לתרגום האתר חשוב ללמוד כיצד פועלים אתרים מתחרים ולבחור מילות מפתח ותיאור דף בעלי יכולת תחרות גבוהה. ייתכן כי בחירה זאת תשפיע גם על תוכן הדף והמסקנה תהיה כי תרגום ישיר של הדף הכתוב בעברית אינו מספק, אלא נדרשת כתיבה חדשה, ייעודית לאותה השפה.
חברות רבות המשווקות בישראל מוצרים מיובאים נדרשות להציג לפני הקונים הפוטנציאליים את תכונות המוצרים. במקרה זה עומדות לפני החברה שתי אפשרויות - האפשרות הזולה והפשוטה לתרגם את תיאור המוצרים כפי שמופיע באתר חברת האם, או האפשרות המורכבת יותר לגשת לכתיבה מקורית על בסיס המידע המסופק באתר חברת האם. דוגמה טובה לכך היא חברת נוקיה, לה אתר בכל אחת מהשפות המדוברות בארצות בהן היא פועלת. תרגום האתר לעברית ממחיש יותר מכל את משמעות המושג "פשוט וזול" .
אילנה גילאון, מתרגמת מוסמכת בשפות עברית, אנגלית, צרפתית ורומנית ברוב תחומי המדע והטכנולוגיה
http://www.mil-on.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב