1. בחרו נושא שמענין אתכם או שאתם מבינים בו.
2. כתבו כמה שיותר נושאים קשורים לתחום שבחרתם, כל רעיון שעולה לכם בראש כשאתם מסתכלים על הכותרת. אם התקשתם במשימה זו, חשבו מחדש על הנושא שבחרתם. אולי הוא לא מתאים לכם לשיווק, אם אינכם מצליחים לחשוב על מספיק נושאים קשורים.
3. מחקר קצר ברשת יעזור לכם להבין את הנושא שבחרתם לעומק: מה כותבים עליו? אילו פרסומים יש בנושא? האם אנשים מגלים בו עניין באינטרנט, או שזהו נושא שלגביו מחפשים הפניות מבחוץ? אם הנושא פופולרי באינטרנט, יש יותר סיכוי שתצליחו למכור אותו ולמצוא אנשים שיגלו עניין ברכישתו.
4. ערכו רשימה של קבוצות מתעניינים בנושא: נסו לסווג אותן עד כמה שאפשר: עקרות בית, סטודנטים, אמנים וכדומה. מי מתעניין בנושא שבחרתי? עלינו להיות מסוגלים לחשוב לפחות על כמה קבוצות כאלה, שם לא כן- למי בדיוק אנו הולכים למכור את המוצר?
5. כמה מתחרים יש לנו בנישה? בדקו מודעות פרסום בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, בדקו כמה חיפושים מבוצעים בחודש לנושא שבחרתם, וערכו חישוב של ביקוש מול תחרות.
6. נסו לבדוק בפורומים עד כמה מחפשים מידע בחינם על הנושא, כמה מידע חינם קיים, והאם יש נכונות בשוק לשלם עבור מוצרים בתחום?
7. אלו שיטות שיווקיות מתאימות לנושא שבחרתם והאם הן מתאימות לכיס וליכולות שלכם?
ככל שנקדים לערוך בדיקה של הנושא, כך נחסוך לנו בעתיד זמן ומאמץ בשיווק מוצר שהוא אולי רווחי, אך לא עבורנו.
2. כתבו כמה שיותר נושאים קשורים לתחום שבחרתם, כל רעיון שעולה לכם בראש כשאתם מסתכלים על הכותרת. אם התקשתם במשימה זו, חשבו מחדש על הנושא שבחרתם. אולי הוא לא מתאים לכם לשיווק, אם אינכם מצליחים לחשוב על מספיק נושאים קשורים.
3. מחקר קצר ברשת יעזור לכם להבין את הנושא שבחרתם לעומק: מה כותבים עליו? אילו פרסומים יש בנושא? האם אנשים מגלים בו עניין באינטרנט, או שזהו נושא שלגביו מחפשים הפניות מבחוץ? אם הנושא פופולרי באינטרנט, יש יותר סיכוי שתצליחו למכור אותו ולמצוא אנשים שיגלו עניין ברכישתו.
4. ערכו רשימה של קבוצות מתעניינים בנושא: נסו לסווג אותן עד כמה שאפשר: עקרות בית, סטודנטים, אמנים וכדומה. מי מתעניין בנושא שבחרתי? עלינו להיות מסוגלים לחשוב לפחות על כמה קבוצות כאלה, שם לא כן- למי בדיוק אנו הולכים למכור את המוצר?
5. כמה מתחרים יש לנו בנישה? בדקו מודעות פרסום בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, בדקו כמה חיפושים מבוצעים בחודש לנושא שבחרתם, וערכו חישוב של ביקוש מול תחרות.
6. נסו לבדוק בפורומים עד כמה מחפשים מידע בחינם על הנושא, כמה מידע חינם קיים, והאם יש נכונות בשוק לשלם עבור מוצרים בתחום?
7. אלו שיטות שיווקיות מתאימות לנושא שבחרתם והאם הן מתאימות לכיס וליכולות שלכם?
ככל שנקדים לערוך בדיקה של הנושא, כך נחסוך לנו בעתיד זמן ומאמץ בשיווק מוצר שהוא אולי רווחי, אך לא עבורנו.