דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזוק מצב רוחני נפשי רגשי בגברים שחווים נפילה פיננסית 

מאת    [ 29/12/2008 ]

מילים במאמר: 996   [ נצפה 2743 פעמים ]

גבר בן 60 שם כינוי - שמואל
מוצא את עצמו אחרי שנים של וותק בחברה בעבודת כלכלן - מועף לטובת גבר צעיר ממנו
ב 25 שנה, הגבר שחייו היו בטוחים עד כה נכנס לחרדות ממוות, מפסיק לישון בלילות, התיאבון שלו פוחת לרמה מדאיגה, אשתו מתקשרת אלי אחרי ארבע חודשים שהוא לא יוצא מהבית מתבייש לצאת לרחוב, שיזהו שהוא לא הולך כמו כול יום לעבודה, וישאלו שאלות ויגלו שהוא פוטר, הבושה אוכלת אותו מבפנים מה יגידו השכנים, החברים ובני המשפחה, קשה לו לצאת לאירועים משפחתיים מאז המקרה כי שוב זה יחשוף אותו להשפלה והוא נכנס למעגל חסר מוצא, האישה והילדים מודאגים, מצבו הולך ומתדרדר.



הם פוחדים שילקה בשבץ מוחי לאחר שנים בהם היה בריא, בעבר הרחוק לפני 15 שנה הוא לקה בשבץ קל אחרי פיטורין שחווה במקום עבודה אחר, אותו שבץ לא השאיר עקבות אך הרופאים הזהירו מהשבץ השני שיכול להיות קשה ומשמעותי יותר ולהשאיר בו נכות תמידית.
ההתייחסות למקרה כזה היא ברובד הרוחני, לחזק את כול נקודות החולשה עליהם המקרה מצביע, ועל ידי כך לתת לו כלים להתמודדות כי הוא לא ירגיש את כול מלאי הדברים שמונעים ממנו להמשיך ולהתחזק ולהפנות את האנרגיות שלו לכיוונים חיוביים.


הרמדי הומאופתית שנמצאה מתאימה עבורו עובדת על שינוי בנקודות חולשה אלו:


1 חרדות ממוות במיטה
2 חוסר תיאבון
3 בושה -מה יגידו
4 תחושת השפלה
5 הסתגרות בבית

6 והסיבה לכולן פיטורין - שניתן לראות אותם גם כאקט של בגידה בו על ידי מקום שהיה לו לבית.הרקע של השבץ מכוון אותי לדעת ולראות מהי החולשה הגופנית הקיימת אצלו ומהם הפרמטרים שאותם הזכרתי למעלה שצריך לחזק מהר כדי למנוע הישנות של שבץ נוסף -כתהליך מניעה, בפעם הקודמת פיטורין עוררו את המערכת שלו להגיב בצורת שבץ.

התהליך שלו כלל מן רמדי הומאופתית על בסיס יום יומי למשך 5 חודשים -עם עליה מתונה והדרגתית בעוצמת הרמדי עד להשגת כול יעדים.










מקרה נוסף של גבר בן 42 שם כינוי -אגם

מנהל חברה בשותפות עם שני שותפים נוספים, החברה נקלע למשבר כלכלי, פשיטת רגל מאיימת עליה אך הם מנסים בכל כוחם למנוע את המצב, מנסים להכניס שותף נוסף שיקנה מניות, יש להם דיון ממושך ומורט עצבים עם חברה מחוול שמעוניינת להשקיע בהם אך מושכת אותם בסגירה בגלל פוליטיקה פנימית.


מנהלת החברה עליו מדובר מגיע אלי במצב של מערכת עצבים דיי שחוקה, סף דאגה מאוד גבוה, במקרה שלו הוא יודע לשלוט שליטה אבסולוטית -פני פוקר של ממש על כול מה שעובר עליו והכול נשאר בפנים חבוי מכול, אך בתוכו הוא כמו פצצת אטום מתקתקת, הדאגה והתהליך הממושך גרם לו לאבד ממשקלו, הוא היה מתאמן סדיר ועכשיו במשך מספר חודשים ירד לו המוטיבציה להתאמן הוא מרגיש שהוא איבד שליטה ולא יודע איך לקדם את המצב בקצב המתאים, יש לו חיכוכים פנימיים אם אחד השותפים והוא רואה למול עיניו גם את האפשרות שיחליט בסופו של דבר על פירוק החברה או פשיטת רגל.


אך הוא נאבק אם כול הכוחות שלו להמשיך, כי יש לו רמה מאוד גבוה של צפייה לפרפקציוניסטיות מעצמו ולשליטה, מצבי חוסר שליטה כמו זה מוציאים אותו מהאיזון לגמרי, וזה מתבטא בכאבי ראש בצורת לחץ שמאפיינים אותו בשעות קבועות כשהוא מגיע לעבודה, בדרך כלל קפה משפיע עליו לטובה הוא חייב את הקפה של הבוקר שלו בלי זה הוא לא מתפקד ואי אפשר להתחיל לדבר איתו בבוקר ללא 3 כוסות קפה, ולאחרונה הוא גם חווה כאבים ולחצים באזור השמאלי בבית החזה.


ההתייחסות למקרה:

1 נשלח לעשות את כול הבדיקות האפשריות לשלול התפתחות של התקפת לב סמויה
ואם כבר בדיקות גם צילומים לבדוק מצב של הראש כי הכאב נמצא שם קבוע מספר חודשים ולא מרפה
2 נלקח בחשבון שצריך לחזק אצלו מספר דברים הראשון את החשש מפירוק החברה
3 צורך לגרום לו להיפתח ולשתף במה שעובר עליו את הקרובים החברים בני משפחה והשותפים שלו בחברה
4 צורך לגרום לו להרגיש שהקלפים בידיים שלו ויש לו תשובות ושליטה על מהלכים ולא מאבד שליטה
5 בכללי צורך להרפות את המתח שגורם ללחצים בראש ובחזה
6 צורך לשנות אותו לכיוון של -פחות ביקורתי כלפי הביצועים של עצמו ולקבל מהלכים כמו שהם בצורה טבעית אם יכולת להתגמש כלפי הצד השני -כי רוב הסיבות מדוע עדיין לא נחתם חוזה בינן הצדדים הוא בגלל חוסר הגמישות שהוא נוטה לגלות למרות הצורך הרב בהצלה מידית.
7 נשלח לעשות בדיקת שיער שנשלחה לגרמיה לגילוי מתכות רעילות כבדות שמסתובבות אצלו במערכת הפיזית ובתאים וגורמות לתופעות נפשיות רגשיות פיזיות


התהליך שלו כלל מתן רמדי ללקיחה על בסיס יום כן יום לא -למשך 4 חודשים -תוך כדי עליה הדרגתית בעוצמת הרמדי -אם שימת דגש על ניקוי מתכות רעילות
כמו גם מעבר לתזונה מותאמת אישית על בסיס תהליך של ניקוי רעלים
ותהליך של ניקוי רעלים נוסף אותו אני מתאימה אישית








מקרה נוסף בחור בשנות ה 30 בשם אורן

יזם שהגיע למעמד כלכלי מאוד מכובד על ברכי המצאה אינטרנטית, כשל בניהול הכסף שלו והפסיד כספים רבים על ידי ניהול כושל, נטייה לפזרנות בזבזנות יתר, חוסר שליטה עצמית, פיזור רב עקב אהבת נשים שגורמת לו לעשות רושם על כול פולקה חיי שזז בסביבתו על ידי קניית מתנות וחופשות פאר, אחד שחיי היום כאילו מחר נמות, למרות שזה נכון בתיאוריה- כול יום אנחנו מתים וכול יום יש את האופציה שמחר נמות.


עדיין אצלו זה מוקצן, כמוכן הוא אופטימיסט ללא תקנה בדרך כלל, אך בתקופה האחרונה של ההפסדים הוא נוטה להיכנס למצבי לחץ וכעסים מתפרצים על חברים משפחה בנות זוג, ולהעיף חפצים כשעצבני, נטייה שמוכרת לו מאביו וזוהי פעם ראשונה שהוא נתקל בה גם בעצמו -מה שגורם לו דאגה רבה. הוא ממש לא רוצה להיות דומה לאביו לא בזה ולא בשום תכונה אחרת, אביו מסמל עבורו בדיוק את הנקודה הזאת של כישלון הפסדים וחוסר התפתחות אישית. והוא בורח ממנו כמו מהצל של עצמו.



ההתייחסות למקרה זה כללה צורך בשינוי דפוסים אלו:

1 הנטייה לבזבזנות
2 הפיזור
3 תחושת הזמן שאוזל -שחייבים לחיות עכשיו כי מחר נמות
4 התפרצויות וחוסר השליטה שלו על עצמו במצבי כעס
5 פחד שלו להיות דומה לאביו
6 נטייה להוציא כספים לא שליטה על נשים מתנות וראווה



שלושת המקרים האלו מראים מצבים בהם כסף השולט באדם, איבוד העצמי לטובת מערבולות רגשיות ומנטאליות והתנהגותיות -שיוצר הכסף שסוחף -או כלפי מעלה כמו סופת טורנדו או כלפי מטה כמערבולת תת קרקעית באוקיינוס.

בהומאופתיה פתרונות לשינוי מצבי התודעה אלו עליהם מדובר - כשמסלקים את דרכי החשיבה וההתנהגות ההורסים - אפשר לעלות על דרך חדשה
"הפוך הפחם שבך ליהלום".

אדית דניאל מסטר בהומאופתיה. חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית (RCHom)מורשה מטעם מועצת ההסמכה הארצית (RCP) בשנים - 2005-2009

פתרונות למצבים שלא מצאו פתרון ברפואה הרגילה או בפסיכיאטריה.


התקשרו עכשיו לתאם פגישה
972-3-5165923
972-77-9613596




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב