דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הובלת מכולות בשנות האלפיים 

מאת    [ 29/12/2008 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2602 פעמים ]

הובלות מטענים ברחבי הגלובוס דורש מכולות, כלי רכב ואמצעים שונים של הובלה (רכבת, אונייה ומשאיות) מבלי להתעסק עם המטען עצמו. שיטות הובלה אלו מפחיתות את הצורך להתערב בנעשה במכולות עצמן כאשר משנים אמצעי הובלה. בכך, משפרים את בטיחות המטען ולרוב גם מעבירים אותו מהר יותר ליעדו.

היסטוריית הובלות מטענים ומכולות

הובלות מסוג זה החלו כבר במאה ה- 18 , עוד טרם עידן הרכבות. כמה מן המכולות הקדומות היו משמשות להובלת פחם באנגליה באזור 1780 בתעלת BridgeWater. זמן לא רב אחר כך מכולות אלו הוסבו ליבשה ושימשו ברכבות המשא המוקדמות ובעיקר כמובן למשא בהמות וסוסים. בשנות ה- 30 של המאה ה- 19 הובלת מטענים במכולות על גבי רכבות היה מראה שכיח בבריטניה.

 ציוד הובלת מטענים על גבי מכולות

מכולות הם כמובן האמצעי המרכזי לשינוע מטענים בינלאומי. במיוחד כאשר אחד מאמצעי השילוח הוא ספינה. רוחבן וגובהן הסטנדרטי של מכולות אלו הוא 2.5 מטרים בקירוב. האורך הנפוץ ביותר הוא כ- 6 מטרים. הן עשויות מפלדה ויכולות להיערם אחת על השנייה. על הספינה עורמים בדרך כלל 7 מכולות אחת על השנייה. ניתן להוביל אותן במשאיות, רכבות, אוניות או מטוסים. בצפון אמריקה, הובלת מכולות נעשית בדרך כלל על גבי מסילות רכבת. רכבות משא עבור מכולות אלו לרוב מצוידות בקרונות במיועדים למשימה זו. קרונות אלו הם למעשה משטח חזק, מותאם לגודלן של המכולות ומאפשרים העמסת 2 מכולות אחת על גבי השנייה. ספינות משא משמשות להובלת מטענים על גבי מכולות בים הפתוח. אלו הן ספינות שזהו ייעודן. ישנם כאלו המסוגלות לאכלס אלפי מכולות. יכולת האחסון שלהן נמדדת ב- TEU או FEU (twenty-foot equivalent unit / forty-foot equivalent unit ). למשל, ספינה שיכולה לאחסן 1000 מכולות, 40 רגל כל אחת מהן או 2000 מכולות, 20 רגל כל אחת. הקיבולת שלה תהיה TEU 2000. ב- 2005 הספינות המורשות בעלי הקיבולת הגבוהה ביותר היו בעלי קיבולת של 8000 TEU. כאשר בונים ספינות מפלצתיות שכאלו יש להתחשב ברלוונטיות שלהן בנתיבים ימיים מרכזיים כמו תעלת פנמה או תעלת סואץ. ספינה גדולה מדי לא תוכל לעבור שם. הגודל המקסימאלי של ספינה שיכולה לעבור בתעלת פנמה נקרא Panamax. שהוא בקירוב 5000 TEU. כיום נעשים פרויקטים להרחבת תעלת פנמה על מנת לאפשר מעבר לספינות בעלות קיבולת של 12000 TEU.

שינוע מטענים זה לא עסק זול בכלל. עלות הבאת מכולה ממזרח אסיה לצפון אמריקה הוא 8000$. עם עליית מחירי הדלק, עלות ההובלה גדלה גם כן. הובלת מטענים והובלתן של מכולות דורשות המון פעולות מקדימות ומערך לוגיסטי שלם. משלב בחירת המכולה המתאימה דרך העמסתן ועד שילוחן באמצעים המתאימים. אם זה רכבות, מטוסים, ספינות או משאיות. עם הזמן, הסחורה שאנו יכולים להעביר במשלוח נתון גדל וגדל ואיתו מוזלות עלויות ההובלה. כחלק מתהליכי הגלובליזציה שכוכבינו עובר התפתחות נתיבי ואופני הסחר הוא העל חשיבות מכרעת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב