דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיכאון דיפרסיה - פתרונות מגוונים בהומאופתיה 

מאת    [ 28/12/2008 ]

מילים במאמר: 2198   [ נצפה 3828 פעמים ]

כמה יצירתי המוח שלנו יכול להיות לטובה. כך הוא יצירתי גם לרעה. האין סוף של צורות הדיכאון והסיבות להן פרוסות לפני כול מוח ומול במידה שווא. אין במקרה זה מוח קטן יותר של ילד -שיכול לחוות רק דיכאון קטן או רק צורה אחת שלו לעומת מוח וותיק יותר של אדם בוגר. לא.



במקרה הזה מוח האדם מקטנות ועד בגרות מתגלה כבעל כוחות ותעצומות אומנם לכיוונים שליליים -אין סופיים בין אם הוא מוח של ילד בן 5 שמגיע אלי לתהליך הומאופתי עם מחשבות אובדניות-או בין אם זוהי נערה אנורקטית או בולמית שמלוות אותה מחשבות אובדניות -או בין אם זוהי אישה בהריון שלא רוצה להמשיך לחיות. או גבר שסובל מתחושות אובדן אחרי שאיבד את נכסיו לטובת הבורסה.




המוח של כולם לא משנה מהו גודלו רוקם בתוכו וואריאציה מחשבתית כזו או אחרת שהיא ייחודית אך ורק לאותו אדם וממנה מאותה הסתעפות נפשית -יש צורך לדעת להוציאו כמו ממבוך אין סופי ומורכב.
וכן לכול מבוך יש גם פתח יציאה.



אך אם ניקח את המשוואה הרחבה ונסביר מה זה דיכאון באופן כוללני נקבל מצב בו המצב רוח נמצע בירידה גדולה. עצבות וייאוש משתלטים על הבן אדם וממש נתקעים בתוך קופסת הגולגולת שולטים בכל תא ותא בגופו ובמוחו. כמו ענן שחור גדול שעוטף את הכול. כל כך גדול שכול דבר אחר נראה קטן וחסר חשיבות.



מעומעם לעומת אותה תחושת עצב וחידלון שמשתלטת על הכול ומוקרנת מהאדם לכול מעשיו תחושותיו ועל העולם שמקיף אותו. כשזה קורה המהות של האדם משתתקת ואיננה רוצה לחיות יותר החושך וחוסר המוצא שולטים בכול. והאדם בהופך להיות השבר כלי והצל של עצמו.



כאילו הד שחור נמצא סביבו מהדהד אחריו שוב ושוב בצורה הפוכה כול פעולה ומחשבה כוונה והרגש -מהדהד אום החוצה ופנימה לתוכו בצבע אפור ושחור מטביע אותו ביגון אין סופי. כמו חור שחור ששואב אליו כול טיפת אנרגיה מחיה הוא טובע שם לא יכול להושיט החוצה יד לקבל עזרה גם אם הוא רוצה לפעמים מאוד. הדיכאון מביא לשיבוש כל מהליכי החשיבה הרגש וההתנהגות ופוגע בכל פעולות החיים החיוניות.




התפקוד החברתי, והיומיומי משתבש ויוצא מהמסלול. הדברים שבדרך כלל מעניינים את האדם הופכים להיות חסרי משיכה כלל. העצב מושך למטה ופנימה והאדם רוצה להתכנס בתוך עצמו ולא להיות מופרע על ידי גורמים חיצוניים. הלב מרגיש פצוע וחשוף לכול משב רוח סביבתי. הנשמה קרוע בתוכה. החור מושך פנימה בולע את עצמו לבפנים הכאב חד וצורב את הנשמה. אין מנוס. לפעמים אפילו עידוד מצד אהוב או חבר יכול לגרום לתופעה ההפוכה במקום לעודד -רק להחמיר את תחושת החידלון והאפסות.



תחושת אפסות וריקנות הם תחושות נלוות שלרוב מדוברות ומורגשות במצב של חידלון ועצב. והיקום נראה כל כך חסר הפתעות. כל כך לא קוסם ולא מפתה בשום דרך וצורה להמשיך לחיות בו. כי אף אחד לא מבין אותנו, התקווה אובדת במצבים כאלו, ותחושת אין מוצא. שמחבקת את כול מעשינו.תחושת מלכוד ובית סוהר. תחושה של עייפות נפשית ורוחנית. הנשמה מתענה.



אנשים מדוכאים מוצפים ברגשות שליליים, כלפי עצמם כלפי הערך שלהם. וכלפי אחרים. תחושת דחייה מדברים ואו שאנשים ולפעמים הדחייה היא כלפי אדם מסוים קרוב משפחה או חבר טוב. כמו גם מצב הפוך בו האדם מרגיש דחוי על ידי סביבתו מוקצה מחמת מיאוס. מורחק כמו מצורע שממנו מתרחקים כולם בפחד ובסלידה.


דיכאון הולך במקרים כאלו מצוין עם רגשות נטישה וחוסר אהבה. ואהבה נכזבת מצידה הרבה פעמים מובילה לדיכאון. אהבה נכזבת יכולה לבוא ממקורות רבים: אהבה נכזבת בין אהובים. אהבה נכזבת בין הורים לילדיהם. אמא שהילדים שלה מצהירים באוזניה שהם לא אוהבים אותה ואו גרוע מכך שונאים אותה יכולים להביא אותה לתחושות עצב ודיכאון עד כדי רצון להתאבד במצבים מסוימים. אלו סיפורים שאני שומעת אצלי בפגישות אם אנשים ולקוחות.

האדם הדיכאוני נראה עצלן. חסר מוטיבציה. רוצה לישון ולהישאר במיטה כול היום. נפול פנים ושפוף גב הליכתו איטית וכבדה ורגליו מורמות בקושי. הפנים לרוב מבטן באדמה וכול הגוף שלו קורס תחתיו מהכובד של התחושה. כמו אבן גדולה שיושבת עליו או בתוכו ומושכת אותו למטה. אנשים שנמצאים בדיכאון חשופים יותר מאנשים אחרים לדברי ביקורת. הביקורת יכולה להגיע משני כיוונים. אחד האדם יהיה מאוד ביקורתי על וכלפי עצמו. והשני האדם ביקורתי ולא שבע רצון מהאנשים ומהסביבה.



דיכאון קליני, הוא דיכאון עמוק שלא עובר לאחר שבוע שבועיים שלושה. הדיכאון נפוץ בעולם בכל שכבות האוכלוסייה בנשים וגברים כאחת ילדים נוער ומבוגרים. הנטייה להיות מותקף בדיכאון הפכה להיות נטייה בעלת מימדים רחבים כמו הנטייה ללקות בשפעת
קליני מתפתח ב-16 אחוז מהאוכלוסייה. והוא אף מוגדר ומטופל כנכות בארצות שונות. 10-20% מהאוכלוסייה ילקו בדיכאון ולרוב נשים בתקופת הפוריות. רוב ניסיונות ההתאבדות נובעות מדיכאון וחלק מאלו שמנסים להתאבד אף מצליחים בכך.
קיים חשש לדיכאון קליני כאשר מתרחש אחד או יותר מן הסימפטומים הבאים :



א. הרגשת דכדוך ועצבות יותר משבוע שבועיים ברצף ללא הפוגה.
ב. חוסר מוטיבציה. תקווה, ורצון לממש ולהתמודד בפעילויות יומיומיות. כולל פעולות שגרמו להנאה
ג. אובססיה במחשבות החוזרות על עצמן. תחושות בידוד. נידוי. בידול. חוסר שייכות למשפחה לעולם. רגשי אשמה סביבי נושאים שונים. תחושה שאלוהים או אנשים מענישים אותנו. ולפעמים התחושה מלווה בידיעה שאנחנו לא אשמים לכן העונש נראה אכזרי אף יותר. וחסר התחשבות.


ד. תחושות תשישות עייפות אובדן כושר לפעולות פשוטות. הרעבה עצמית או חוסר ברעב. או בולימיה צורך בלתי נשלט לאכול מכל הבא ליד ולהקיא לאחר מכן. מלווה בתחושות סלידה ולכלוך עצמי. ירידה במשקל כתוצאה מכך. הימנעות מיחסי מין וחוסר תשוקה כלפי המין השני.

הגורמים לדיכאון

רבים מהגורמים לדיכאון הם בסיסים וקשורים לקיום הבסיסי מזון. שתייה. שינה.
1 רעלים שמצטברים במערכת. מתכות רעילות כמו אלומיניום. זהב. ברזל. שמגיעות לגוף דרך אוכל ושתייה דרך סירי בישול מאלומיניום. גורמים לתופעות של הרעלה בגוף ובנפש חלקן מתבטא בעצב ודיכאון עמוק עד רצון להתאבדות באמצעות קפיצה ממקום גבוה או חתיכת הורידים בסכין

2 מזונות מעובדים וגאנק פוד שלא מזין את הגוף כפי הצריך. ומכניס לגוף פחמימות ריקות מתוכן. וסוכרים ריקים מתוכן. כשהגוף לא מקבל את כל המינראלים והויטמינים שהוא צריך. חוסר במינראלים ויטמינים מסוימים יכולים לגרום להחלשות תפקוד מערכת העצבים וכתוצאה מכך לדיכאון.

3 קבוצת הויטמינים B חשובה ביותר לצריכה באנשים עם נטייה לדיכאון חוסר בויטמין יכול לגרום לדיכאון

4 צריכת סמים ואלכוהול קופאין פותחים פתח לאנשים בעלי נטייה דיכאוניים לדיכאון. כמו גם לצמח עצמו יש יכולת להטמיע באדם אינפורמציה שקיימת בצמח -ומתגלה רק בתהליך מבוקר. ידוע היום ממחקרים שכל אלמנט בטבע יכול לעורר ולגרום למצב של דיכאון אם יכנס לגוף ויגרום למצב של הרעלה. למזל מתכת זהב גורמת לדיכאון עמוק אחרי אובדן אהבה. און מעודף אחריות.

5 עייפות מלווה בנדודי שינה חוסר שינה מצטבר יכול בקלות להוביל לדיכאון

6 השתייכות תורשתית למשפחה שחבריה לוקים בדיכאון - אפשר לומר שהתופעה מדבקת ברגע אתה גדל בסביבה אנרגטית שהדיכאון הוא חלק מהמאפיינים שלה -אתה נדבר באותו זרם אנרגטי

7 השתייכות לבלעי נטייה גנטית של קבוצה משפחה שלקתה בדיכאון.

8 השתייכות לקבוצה אתנית ותחושת נחיתות השפלה ביזוי ובידוד בעולם כתוצאה מזה.

9 השתייכות למין הנקבי -נשים פגיעות יותר מגברים - פגיעות רגשית נפגעות אונס אלימות וניצול

10 השתייכות לזוג תאומים או שלישיה זהה יכולים ללקות בדיכאון באותו זמן.

11 השתייכות למשפחה בה נחווה טראומות ילדות, ניצול מיני אונס. ניצול רגשי. אלימות במשפחה אנשים שגדלו בסביבת משפחה לא אוהבת. לא תומכת. ולא מפרגנת. ביקורתית. ורועה שחורות.

12 השתייכות לקבוצת הלוקים בהפרעת אישיות גבולית

13 עודף לחצים בעבודה לימודים בתחום האהבה והזוגיות בתקופות של מלחמות ובמצב כלכלי דוחק.

14 כשהאדם מרגיש שנדרש ממנו ומצופה ממנו הרבה יותר ממה שהוא מסוגל לתת. לעשות.
לממש. הפער בין המציאות הנדרשת. בין הרצון שלו או של אנשים מסביבו יגרום לדיכאון.
14 חוסר איזון הורמונאלי וצריכת הורמונים גלולות למניעת הריון

15 חוסר איזון בבלוטת יותרת הכליה

16 חוסר איזון בבלוטת התריס

17 חוסר איזון בבלוטת היפותלמוס-היפופיזה (בלוטת יותרת המוח)

18 חוסר איזון בבלוטת יתרת הכליה

19 חסרון במוליכים העצביים בין תאי המוח.

20 נפילות סוכר בגוף

21 טפילים תולעים וקנדידה בתוך מערכת העיכול ובגוף




סוגי טיפולים בתחום הרפואה הקונבנציונאלי והאלטרנטיבית
הפסיכולוגיה מנסה להתחקות אחרי הדיכאון ושורשיו, לשחרר כעסים להבין את הלא מודע להעלות תכנים מהלא מודע למודעות ולטפל בהם. קיימות היום מספר שיטות מובילות שמתמודדות עם דיכאון:

? טיפול פסיכו דינאמי. התהליך מלווה בחזרה אחורה לילדות וחיפוש אחרי הגורמים שהשפיעו משם על היווצרות הדיכאון. הטיפול ארוך במהותו.

? הטיפול הבין-אישי בו מנותחים יחסי החולה עם הקרובים לו, החיים החברתיים עם הקרובים לו והפרדות שהוא חווה מהם. תהליך זה מתמשך על מספר חודשים.

? הטיפול הקוגניטיבי. טיפול מסורתי, מול פסיכולוג או עובדים סוציאלי בו עוקבים אחרי צורת החשיבה השלילית ומנסים להפוך את צורת החשיבה לחיובית. טיפול של מספר פגישות עד מספר חודשים

? תהליך קבוצתית. קבוצת תמיכה בהנחיה של מטפל שעוזרת להרגיש פחות לבד ופחות כבול לאזיקי הדיכאון השותפות גורמת להרגיש שצרת רבים היא חצי נחמה וגם עוזרת למצוא פתרונות ותשובות מגוונות על ידי שאר חברי הקבוצה שעוזרים אחד לשני להיפתר מתחושות חוסר הערכה עצמית ואשמה דיכאון ופחד להיות מאושרים.

? לקיחת תרופות שניתנו על ידי פסיכיאטר -תרופות כימיות מעודדי סרטונין. הסרוטונין משפיע במוח על מצב הרוח. בזמן של חוסר בסרוטונין הדיכאון מופיע. לכן תרופות מספר נמצאו מעודדות הפרשה של סרוטונין. תרופות נוגדי דיכאון כמו . פרוזק, סורקסט לוסטראל ציפרמיל רסיטל ציפרלקס פבוקסיל תרופה פופולאריות נגד דיכאון מעכבי ספיגת סרוטונין, וסמים מעוררים. מעלות את רמת הסרוטונין
יש תרופות פסיכיאטרית שבטווח הארוך גרמו לתוצאה הפוכה לירידה של רמת הסרוטונין. וכתוצאה מכך דיכאון מוגבר

תאמת תזונה נכונה יכולה לעזור,באיזון מחדש של רמות הסרוטונין, מלטונין, דופמין, אדרנלין ונוראדרנלין שמשפיעים על היווצרות דיכאון. - מניעת היפוגליקמיה - שמירה על רמות סוכר מאוזנות בדם. - הורדת מזונות ממרצים קפה קולה שוקולד תה המכילים קופאין שגורמים ל הורמונים אדרנלין ונוראדרנלין להיות מופרשים

? לקיחת תוסף מזון ויטמיני B - שמחסור בהם פוגע במערכת העצבים בקצב חילוף החומרים ובפעילות המוח. לקיחת תוסף המכיל חומצה פולית - כדי לשמור על תקינות העבירים הכימיים הבין-עצביים. לקיחת ויטמין C - גם מהווה שמירה על נפילה לתוך דיכאון.

? פעילות ספורטיבית - הליכה, אופניים, ספינינג משקולות. מופרשים אנדורפינים והורמונים שמשפרים את מצב הרוח.כוח הסיבולת וחילוף החומרים וניקוי הרעלים בגוף מתגברים כמו גם רמת החמצן שמגיעה לתאים ולכן המצב רוח שמתפר ולו רק גם בגלל תחושת השליטה העצמית שהאדם מרגיש עם עצמו ועם גופו.
דיכאון קליני עמוק עם חשש להתאבדות שלא חולף עם תרופות, שוק חשמלי יגרום להפרשת המוליך העצבי סרוטונין.

? גירוי עצב הואגוס - השתלת קוצב בחזה סביב עצב הואגוס שגורם לעצב לגירוי.
? גירוי מגנטי גולגולתי - אלקטרומגנטים שגורמים לשינוי חשמלי בקליפת המוח.
? גירוי מוחי השתלת קוצב עם אלקטרודות באזורים מועדי פורענות מוח. באמצעות ניתוח רק במקרים קשים.

ניתוח רוחני תהליך ההומאופתי והרובד של הנשמה

? לדיכאון בהומיאופתיה יש אלפי גורמים שונים -כמו גם אלפי פתרונות שונים. לכל אדם שמגיע אם דיכאון תמצא רמדי הואמופתית שונה מאדם אחר. סיפור החיים. המאורעות שהובילו לדיכאון והשאירו חותמם. הלך ודרכי החשיבה כמו הלכי הרוח ומצב הרוח -רשת הרגשות שערוגה סביבי הדיכאון ורשת המחשבות שתומכת בדיכאון. מאורעות שתומכים בדיכאון בעבר או בהווה. סביבה מדכאת שתומכת בדיכאון. לחצים וכישלון בכול אחד מתחומי החיים בזוגיות אהבה מיניות פריון. עבודה לימודים.
? התפתחות אישית הורות.


? כל אלו ועוד נלקחים בחקר האדם שמגיע לתהליך. ולו ורק לו מותאמים על סמך כול חלקי האינפורמציה מהפשוטה ביותר עליו ועד למורכבת ביותר עליו -טיפות הומיאופתיות ללקיחה יום יומית -או בכדורים קטנים. הטיפות ההומיאופתיות נותנות למערכת החיסון הנשמתית הנפשית והפיזית גירוי-הגירוי מופעל על הנשמה ומשם הוא מתגלם גם בנפש ובגוף.


הגירוי העדין עוזר לנשמה למצוא בתוכה את הפתרונות למצבים חסרי המוצא שאותם היא חווה. להגיע לפתרון. לגבש את הכוח של עצמה מחדש -כדי להוציא לפועל את הנוסחה החדשה -הפתרון המוצלח יותר עבורה כדי לשפר ולקדם את מצבה.

? דיכאון כול דיכאון מתחיל ממקום בנשמה של חסר וחסך -של תחושת נחיתות ואין. תפקידה של הנשמה בתהליך התיקון שלה למצוא את היש- את האהבה את ההתמלאות.

? התמלאות זו יכולה להיות מושגת ברמות שונות ובצורות שונות. ותחושת היותך חיובי במי ומה שאת/ה שהיא התחושה הבסיסית לכול מצב קיומי באשר הוא.

? היותך חיובי. מועיל לעצמך ולסביבה. מודע ויכול לפעול לשינוי. מסוגל לתפקד ולהוציא לפועל ברמות שונות של הקיום שלך את הרעיונות הידיעות והרצונות שלך. הם אלו שיגרמו לך להרגיש בסופו של דבר שתפקידך ומקומך בעולם נכון הוא. אם אתה מרגיש חסום בלתי מסוגל ליצור להפעיל להשפיע לגרום לבצע או להילחם על מצוקות קיימות שנגרמו לך או לסובבים אותך. אתה תרגיש מושפל. חסר כוחות. חסר אנרגיה. חסר יכולת. חסר תיקווה. חסר תוחלת. וחסר משמעות. ריקנות תעטוף את קיומך.

? לכן חשוב באמצעות ההומיאופתיה לגרות את הנקודות הבריאות הקיימות בתוך האדם בנשמתו- נקודות שלמרות שהם לפעמים קבורות עמוק במעמקי התודעה הן תמיד שם מחכות כמו פרח שמכוסה בהרבה שכבות של סלעים ואבנים -לקרן אור שתחדור ותעורר אותם לצאת החוצה ולפרוח. כול אדם ובתוך כול אדם נמצאים ניצנים חבויים כאלו שרק מחכים לקרן אור ואנרגיה שתסוך עליהם ותיתן להם כוח להתרומם למעלה.

? ההומיאופתיה עושה זאת -היא נוגעת בדיוק רב באותם מקומות באותם זרעים חבויים של נשמה. עוזרת להם להיחלץ. ממקום המחבוא שלהם ולעלות מעלה לכיוון האור לכיוון הקיום והמימוש של העצמי בכוחות העצמי החבויים ורק מחכים לעידוד. ההומיאופתיה מדויקת להפליא -היא פוגעת בדיוק רב באותן נקודות שכול אדם יחשוף שקיימות אצלו ולא זכו למימוש-ואצל כול אדם הזרעים הם שונים. אין אחד דומה לשני. אין דיכאון אחד דומה למשנהו. שלא כמו ברפואה הרגילה. החיפוש הוא מתמיד אחרי הייחודי והשונה אצל כול אדם. כול דיכאון מתוקן בצורה שונה. אלף דרכים מובילות לאותו נהר שנקרא חיים. ויצירה.

? ניקוי רעלים הוא בסיס להרבה מצבים שדורשים מהמערכת של הגוף לחזור לאיזון
בדיקת רעלים חסרים ועודפים של מינראלים יסודות קורט ומתכות על ידי בדיקת שיער תיתן דוגמית מדויקת לגבי המצב הביוכימי הקיים במערכת של האדם והיכולת להתמודד עם המצב בצורה מדויקת מבחינת התאמת תזונה וניקוי רעלים

בעת דיכאון בכל מקרה מומלץ
לפנות לרופא משפחה. שמכיר את המטופל ובמקביל יש לפנות לפסיכולוג. דרך קופת-חולים ומרפאה משפחתית, שיקבע אם יש צורך בפגישה אצל פסיכיאטר או נוירולוג להמשך טיפול רפואי. ובמקביל רצוי לפעול יחד עם הרפואה האלטרנטיבית כדי להשיג איזון מחודש
מידע הזה אינו רפואי ואינו התוויתי. בכל מקרה ובכל חשד לבעיה רפואית יש לפנות לרופא MD המטפל בקופת החולים ובבית החולים שלכם.


כל הזכויות שמורות לאדית דניאל

"הפוך הפחם שבך ליהלום".

אדית דניאל מסטר בהומאופתיה. חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית (RCHom)מורשה מטעם מועצת ההסמכה הארצית (RCP) בשנים - 2005-2009

פתרונות למצבים שלא מצאו פתרון ברפואה הרגילה או בפסיכיאטריה.


התקשרו לתאם פגישה

972-3-5165923
972-77-9613596




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב