דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנורקסיה ובולמיה - מצב רוחני בר ריפוי 

מאת    [ 28/12/2008 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 3916 פעמים ]


"אנורקסיה" ו"בולמיה" - התופעה זכתה, במשך הזמן, בדימוי מכוער אותו צריך להסתיר - בגלל חוסר-ידע של העוסקים בניסיון להבין ולטפל בה. אף התווית "מחלת נפש" המוצמדת לבנות החוות תופעה זן של חוסר איזון, מצביעה על חוסר הבנה עמוק בנושא.

הפרעת-אכילה היא בעיה המאפיינת בעיקר ילדות, נערות ונשים אשר מטבען הן רגישות מאוד, בעלות אינטליגנציה מאוד גבוהה, ומוכשרות הרבה מעל הממוצע בתחומים רבים. פעמים רבות מקורה של הבעיה אינה בנערה עצמה אלא בחברה בה היא חיה, אשר מביאה אותה לבטא את עצמה בדרך זו של ההרעבה העצמית.



כמו אסיר השובת שביתת רעב, כך היא הילדה-נערה-אישה, בתת המודע שלה, מכריחה את עצמה להתנגד לתכתיבים חברתיים שיוצרים התנגשות פנימית עם הנשמה שלה -ולפעמים הכוח היחידי שהיא מרגישה שנותר לה כדי להתנצח מולם ולנצח הוא -ליצור שביתת רעב אנורקטית -וזוהי הדרך היחידה בה היא מצליחה אכן להביע את התנגדות הנשמה שלה לדברים שנכפים עליה בניגוד לרצונה, הרבה פעמים כשאני חוקרת בנות בקליניקה אני מגלה שמתחת לפני השטח מישהו כופה עליהם יחסי מין לא רצויים מבחינתן למשל.



אנורקסיה ובולימיה הם דרכים שבבסיסן מביעות התנגדות נחרצת לדבר מה - שהחברה או אדם פרטי מנסה "לדחוף בכוח לאותה ילדה נערה אישה" ולכפות עליה, להפוך את אותה תבנית חשיבה התנהגות או רגש שלו/ שלהם לחלק ממשל עצמה. אך אותו דבר שנכפה עליה מבחוץ לא יכול להפוך להיות חלק ממנה לכן היא דוחה מזון -המזון הוא רק סימבול שמסמל את כול אותם דברים שלא רצויים לאותה ילדה בתוך חייה בתוך נשמתה בתוך גופה שנכפים עליה מבחוץ.


ה"אני הפנימי" שלה בעצם מרגיש לא מוגן בפני הכפיה החיצונית , וכאן האנורקסיה או הבולמיה הופכים ככלי של מערכת ההגנה הפנימית הנשמתית של הילדה ככלי היחיד להתריע ולהתגונן דרכו. הרעבה עצמית היא לא מהיום כלי בו משתמשים אנשים מעת לעת כדי להפגין ולדרוש יחס מסוג אחר מהחברה.


אנורקסיה ובולימיה שייכים בדיוק לאותה קטגוריה בה לנערה אין כלים אחרים כדי להתריע שנעשה לה נזק, עוול, כפיה, אונס, או כדי לגרום לשינוי או כדי להשפיע ולנסות לשנות את מצבה, ולכן היא נדחקת לאותה פינה בה רק פעולה קיצונית כהרעבה עצמית מקבלת לצערנו תשומת לב ראויה. אם גם מסיטה את תשומת הלב מהבעיה העיקרית.



האנורקסיה ובולמיה הינן תמרורי הזהרה המתריע על קשיים בחיי הנערה, אם במעגל המשפחתי הקרוב, אם סביבת החברים שלה, הלימודים שלה, חסימת הפה בפני המזון הנה בעצם חסימת אזור הגרון, וחסימת האמצעי המילולי לביטוי רגשותיה הפנימיים.


גרימת הקאה עצמית, בולימיה, נעשת בדרך כלל על ידי נשים נערות שמרגישות חסרת חשיבות וחווה עצמן כחסרת ידע, שטחית, לא חכמות מספיק, כי זה מה שנתנו להן להבין שהן, תוצאה של ביקורת שהם ספגו כל חייהן מאם שתלטנית, או מאחות קנאית. או מחברה. וכאן דרך המילוט הנבחרת ומתבטאת -באמצעות בולמיה -מראה על ניסיון לנקות עצמה מבפנים. ועל הצורך לשלוט בתהליך הניקיון של כול הרעל שנצבר בתוך הגוף והנשמה.



יש בתהליך ההקאה גם מין סימבול של גבולות הצבת גבולות שאותה נערה לא יודעת לשים לאחרים ובינה לבינם ברמה הנפשית ריגשית נשמתית או פיזית -ולכן ההקאה מסמלת את תהליך השמת הגבול.



הנערה האנורקטית, או הבולמית חשה עצמה כבר מלאה עד תום, היא אינה יכולה להכיל יותר את הזבל הסביבתי, חושיה מכוונים לקלוט כל תחושה בעוצמה חזקה מאוד: רעשים, ריחות, התנהגות של אחרים, מסרים דו-משמעיים המסתתרים מאחורי מלים - את כל אלה היא קולטת בתדרים גבוהים מאוד, גבוהים מדי מיכולת ההכלה שלה.



היא, שחשה עצמה כמי שנולדה טהורה ואמיתית, נקייה מכל שקר ועיוות, רואה וקולטת בראיית רנטגן את האמת מאחורי כל מלה, אמירה או מחווה התנהגותית, אך אין בכוחה לשנות את העולם בו היא חיה, ולכן היא בוחרת, באופן בלתי מודע, להפריד את עצמה מפני העולם ולא לאפשר לו לחדור לתוכה. היא בוחרת להיות נבדלת, שקופה, ולהיעלם אט אט.



נשים שחוות תופעות אלו הן בדרך כלל בעלות חוש צדק מפותח, כמעט אפשר להגיד "מפותח יתר על המידה", וחוש מוסרי חזק מאוד, אני עצמאי וחזק שאותו ניסו לדכא תמיד מבחוץ, ויכולות ראייה על-טבעית ועל-חושית, כמו כן הן בעלות יכולתי להבחין באמת ובשקר, צורך עמוק טבוע בהן לחולל שינוי ולהחזיר לעצמן את האני שלהן "תעודת הזיהוי" שנלקחה מהן



הצורך שלהן הוא להביע את עצמן למרות שדעתן לא תמיד נתפסת לרוב כחשובה, הן לא רוצות לתת להשפעות חיצונית ושליליות לחדור לתוכן להרעיל להן את את הנשמתה, רצונן התמידי הוא להתגבר על ניסיונות של ניצול לרעה מצד הסביבה ולכן הן לוקות במחלה בעצם ככלי הגנה בפני נזקים סביבתיים. רבות מהן נולדו כילדי אינדיגו ועל ילדים מיוחדים אלו תוכלו לקרא בכתבה הבאה.



אדית מתארחת ברשת - ערוץ 2 אצל אברי גילעד -בתוכנית הבוקר בנושא הפרעות אכילה עם פרופסור רולינדר לתפיה בוידאו :
http://www.reshet.TV/newsite/programs/מומחים%20וייעוץ/sidrat_hinuch/sidrat_hinuch.aspx

"הפוך הפחם שבך ליהלום".

אדית דניאל מסטר בהומאופתיה. חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית (RCHom)מורשה מטעם מועצת ההסמכה הארצית (RCP) בשנים - 2005-2009

פתרונות למצבים שלא מצאו פתרון ברפואה הרגילה או בפסיכיאטריה.




972-3-5165923
972-77-9613596




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב