דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הובלת מטענים והובלת מכולות 

מאת    [ 28/12/2008 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 2353 פעמים ]

הובלת מטענים ממדינה למדינה בימינו, הוא אחד הרכיבים החשובים בתהליכים המניעים את הכלכלה העולמית. נתיבי התנועה והסחר מושפעת ממיקומי הייצור של חברות ואנשים פרטיים. בנסיבות אלו ליכולת שינוע מטענים בין מדינה למדינה חשיבות מכרעת. עם השנים, מתברר כי אחד מהענפים המתפתחים ביותר בענף ההובלות של מטענים הוא הובלתן של מכולות.

הובלת מכולות לרוב משויך לתחום הובלת מטענים בין מדינה למדינה. בתחום זה, ההובלות מאורגנות בין היצרן לנמלים לבין המפיצים ולבסוף לשוק הצרכנים. לרוב סוג ההובלה נבחרת כאשר בוחרים בחברת ההובלה ובסוג הפלטפורמה. הובלת מכולות הוא הכי אוניברסאלית בימינו. מכולות הן נוחות מאד להובלה מכיוון שניתן להוביל אותן בכמה וכמה דרכים. הרבה יותר נוח להוביל מכולה מאשר להוביל מטען. בנוסף, הובלת מכולות מאפשרת אחסון זמני של סחורה מחוץ למחסנים בתנאים המתאימים ולא באוויר הפתוח.

יתרון נוסף בהובלת מכולות הוא הביטחון במשלוחים משותפים של כמה סוגי סחורות. הובלת כמה סוגי מטענים במכולות מצמצם את חשיבות תנאי ההובלה ומעלה את בטיחות המטען המובל. מחירי שירותי ההובלות הללו תלויים במספר גורמים: נפח המטען, מחזוריות הובלת המטען, סוג ההובלה (הובלה על ידי משאיות, משלוח באוויר, משלוח על ידי רכבות, משלוח בים או הובלה מולטי-מודולארית) וסוג המטען המובל; בינלאומי או מקומי.

קודם כל, לפני שבאים לתכנן הובלה חשוב מאד להחליט כיצד ובמה המטען יהיה מובל. למשל, להובלת אוכל וסוגי משקאות ישנם חברות הובלות רבות המחזיקות משאיות ומכולות בעלות מתקנים ייעודיים מתאימים. לפני שמטעינים תכולה מסוג זה יש לטפל בה באופן המתאים ויש לשמור על התנאים המתאימים לכל סוג מטען מובל. עבור הובלת חומרים מסוכנים כמו גזים ושאר חומרים דליקים, חומצות, נוזל אתיל, זרחן צהוב משתמשים במיכלים ייעודיים לאחסון מים במכולות אשר מובילות חומרים אלו. עבור כל חומר מובל יש מיכל ייעודי משלו. עבור הובלת גזים, ישנם מכשירים מיוחדים אשר ייעודם הוא מדידה וניטור של טמפרטורה ולחץ נכונים. חברת הובלה מקצועית מודעת לכל הפרמטרים שיש לנטר וערוכה לכך עם הציוד המתאים ועם מחלקה טכנית נפרדת לכך בחברה. בהובלת מטענים לעיתים נזקקים למכולות בעלי טמפרטורות פנים ספציפיות. אלו הן מכולות קירור או מכולות חימום.

בחירת המכולה המתאימה תלויה כמובן במטען המובל. לרוב חברות ההובלות אין את הציוד המתאים עבור הובלות מסוג זה. כאשר אתם באים לבחור חברת הובלות יש לרדת לרזולוציה גבוהה עבור סוג ההובלה וסוג המטען המובל. עכשיו ברגע שהחלטתם איזה סוג מטען אתם מובילים ומהי הדרך המתאימה לשלוח מטען זה בואו נתייחס לכמה היבטים של ההובלה עצמה. קודם כל בואו נרכוש הבנה לגבי המונחים "הובלה אינטר מודולארית" ו-"הובלה מולטי מודולארית". הובלה אינטר מודולארית היא הובלת מטענים תוך שימוש במספר פלטפורמות הובלה ללא הצורך לפרוק ולהעמיס מחדש את המטען המובל. בהובלה מולטי מודולארית מעבירים את סוג המטען מאמצעי אחד לאחר. למשל הובלת מכולה על ידי משאית לנמל המתאים. משם המכולה מועמסת למטוס וכן הלאה. בכדי לבחור בדרך המתאימה להוביל את המטען קיימות בשוק חברות אשר התמחותן הוא בכל נושא ההובלה מתכנון המערך הלוגיסטי לפרטי פרטיו ועד הוצאת ההובלה לפועל תוך שימוש פלטפורמות ההובלה המתאימות. חברת ההובלות תתכנן את המסלול עבור ההובלה, את זמן אחסון התכולה אם צריך, את אופן המשלוח (אם באוויר, בים, בכבישים או כולם יחד) ותיתן לכם הצעת מחיר כוללת עבור הביצוע. חברת הובלות מקצועית מחזיקה צוות לוגיסטי שזהו תפקידו. למדו את הנושא וקבלו כמה שיותר אינפורמציה מהם מכיוון שהובלת מטענים הוא לא נושא פשוט כפי הוא נשמע לעיתים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב