דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזרים שיחה לתאום פגישה 

מאת    [ 27/12/2008 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 4057 פעמים ]

מאת : דרור כהן .

פעילות שיווקית יזומה של חברות וארגונים, הפכה בשנים האחרונות לעיקר העיקרים בכל אסטרטגיה שיווקית, שכן לא ממתינים ללקוח מתעניין שיגיע לעסק אלא מפלחים את הלקוחות הפוטנציאלים ומבצעים פניה יזומה, לרוב על ידי שיחת טלפון שמטרתה תאום פגישה .

חברות ועסקיים שעדיין לא הפנימו את תהליך השיווק היזום או לכאלו שניסו ולא הצליחו, אני מצרף למאמר זה שיטה לבניית תזרים שיחה איכותית וטיפים לביצוע כדי לשפר את כמות הפעילות העסקית בארגונכם .

1. בתחילת השיחה, הציגו את שמכם ושם הארגון אותו הנכם מיצגים .
כאשר הגעתם למקבל ההחלטות, כדאי מאוד לפתוח עם שמכם כאלמנט מקרב ושם הארגון אותו הינכם מייצגים .

2. הבהירו את מטרת השיחה - התקשרתי במטרה ........
אני ממליץ, כדי לא לאיים על הלקוח, להמשיך ב : לבחון אפשרות ל........
מטרת הבהרת השיחה הינה להגדיר ללקוח הפוטנציאלי מראש, מה אנו
רוצים ממנו, שכן לא מדובר במשחק בלשי אלא בתאום פגישות .

במידה והלקוח עונה - "הנושא לא מעניין אותי" - מצוין, לא ממשיכים להוציא אנרגיות מכירה ללקוח שאינו פוטנציאלי, עוברים ללקוח הבא .

3. בקשו מהלקוח רשות להמשך השיחה .
האם אני מפריע לך כרגע - במידה והלקוח יענה שאין אנו מפריעים לו,
הרי הוא ברגע זה מפנה זמן למסר השיווקי שאנו מעוניינים להעביר לו .
במידה והתשובה חיובית, קרי אנו מפריעים כרגע, אזי נתאם עימו מועד
חדש להתקשרות .

לאחר שהלקוח אישר את נכונותו להמשך השיחה :

4. שאלו שאלת צורך .
בדקו אם יש התאמה בין צורכי הלקוח לבין הפתרונות שהינכם יכולים לספק
לו . המטרה איננה פגישה לשם הפגישה, אלא חייב להיות סיכוי סביר
לאפשרות סגירת עסקה בהמשך .

5. הגדירו בקצרה את תחום הפעילות .
זהירות - מתאמי פגישות רבים מוצאים את עצמם מתחילים בשיחת תאום
הפגישה את תהליך המכירה . עודף אינפורמציה תטרפד את האפשרות
להיפגש, שכן הלקוח קיבל את כל המידע והוא חייב "לחשוב על זה" . מטרת
הצגת המוצר או השירות הינה ליצור גירוי ללקוח ועניין בפגישה עימנו .

6. סגירת הפגישה .
המטרה תאום פגישה בלבד - זהו המוצר שאנו צריכים למכור "פגישה" .
בתהליך הסגירה אין להתבייש לבקש מהלקוח "אני רוצה להיפגש עמך" ,
"יש לי מה לתרום לך" ולהניח את ההנחה שהלקוח "רוצה" להיפגש עימנו .

אחת הדרכים לביצוע סגירת עסקה הינה לשאול את הלקוח "מתי יהיה לך נוח להיפגש בסוף השבוע או בתחילתו", "בבוקר או אחה"צ" וכד' עד לתאריך ושעת הפגישה המדויקים .

7. האם כדאי לבצע טיפול בהתנגדויות ?
באופן אישי, אינני ממליץ על טיפול בהתנגדויות שהרי תמיד ניתן להכריח
את הלקוח להיפגש עימנו "מה אכפת לך להיפגש, בכל מקרה אני באזור
שלך" שהרי כבר הערתי בסעיפים הקודמים שהמטרה להגיע ללקוחות שיש
סיכוי סביר לסגור עסקה ולא "לפוצץ" את היומן בסתם פגישות לא איכותיות
ששוחקות את איש מכירות השטח .

בהצלחה לכולם .

במאמר הבא - איתור מקבלי ההחלטות והדרך לעבור את "מחסום" המזכירה .

הכותב דרור כהן, הינו מנכ"ל המרכז הישראלי לשיווק - חברת יועצים המתמחה בהקמה, ליווי והשבחת מערכי מכירות ושיווק . 03-7511468 www.marketing-center.co.il
שלכם
דרור כהן
03-7511468
המרכז הישראלי לשיווק
http://www.marketing-center.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב