דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד רפלקסולוגיה מועילה במהלך הלידה? 

מאת    [ 27/12/2008 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 3723 פעמים ]

רפלקסולוגיה במהלך לידה
רפלקסולוגיה היא אמצעי נהדר לתמוך במהלך הלידה, לחזק את האישה היולדת ואת התינוק שבדרך, ולעודד את מערכות הגוף לפעול בצורה טבעית בעת הלידה.

טיפול רפלקסולוגיה במהלך לידה תומך בפעולת המערכת ההורמונאלית, ומחזק את פעולתה בעת הצורך. אישה יולדת המרגישה מפוחדת ולחוצה, מכניסה לפעולה את הורמון האדרנלין המשבש את פעולתם של ההורמונים האחרים (אוקסיטוצין, פרולקטין, אנדורפינים). או אז תהליך הלידה מתעכב או נעצר, ולאחר זמן מה הצוות הרפואי מציע התערבות רפואית על מנת לקדם את הלידה. ההתערבויות הרפואויות הנפוצות הן פיטוצין ואפידורל.

פיטוצין הוא חומר המשמש "זרז לידה" ותכליתו לגרום להתכווצויות חזקות של הרחם. אפידורל הוא חומר משכך כאב, שנועד לנתק את היולדת מתחושת הכאב של התכווצות הרחם- הצירים. חומרים מלאכותיים אלה, משבשים את האיזון ההורמונאלי הטבעי של היולדת, ומפריעים למהלך התקין של הלידה.

באמצעות רפלקסולוגיה ניתן ליצור גירוי טבעי במערכת ההורמונאלית, לעודד את פעולתן של הבלוטות ההורמונאליות ולהרגיע את האדרנלין. רפלקסולוגיה יכולה לשמש תחליף טבעי לפיטוצין ולמשכך הכאב אפידורל. טיפול רפלקסולוגיה מגרה את הורמון האוקסיטוצין לפעול בשיאו, מחזק את התכווצויות הרחם (צירים), מעודד פתיחה של צוואר הרחם, ועוזר לשחרר כמות מספקת של אנדורפינים להרגעה. זו דרך נעימה וטבעית ליולדת ולתינוק.

אפידורל- משכך כאב
עם קבלת האפידורל במהלך הלידה, נגרם שיבוש בהפרשת ההורמונים בגוף היולדת ובגופו של התינוק. במצב לידה טבעי, ללא חומרים מלאכותיים, לצירים יש סדר ועוצמה משלהם. הצירים באים בעוצמה ובקצב המתאימים לגופה של היולדת, ודוחפים את התינוק באפקטיביות דרך תעלת הלידה. קצב הצירים הטבעי מותאם ליכולת של היולדת לשאת בכאב הצירים ומאפשר לה מנוחה בין ציר לציר. לאחר קבלת אפידורל, נגרם שיבוש בקצב הטבעי של הצירים. הצירים הופכים לבלתי אחידים, עוצמתם נחלשת, ויעילותם משתבשת. מצב זה מקשה על הרחם להתכווץ בעוצמה ולסחוט את התינוק דרך תעלת הלידה.
בנוסף האפידורל חודר גם לדמו של העובר, מטשטש את חושיו, מקשה על מערכת הנשימה, ומשבש את הרפלקסים הטבעיים שמכוונים את יציאתו החוצה דרך תעלת הלידה. התוצאה היא מצוקת עובר, כמו גם עיכוב או עצירה בתהליך הלידה.

פיטוצין- "מזרז לידה"
הפיתרון הרפואי לעיכוב בלידה הוא מתן פיטוצין ליולדת להגברת עוצמת הצירים. פיטוצין משמש כחומר חיקוי לפעולת הורמון האוקסיטוצין: מגביר את התכווצויות הרחם. הגברת עוצמת הצירים אינה בהכרח מעידה על יעילותם. פיטוצין מגביר את התכווצויות הרחם בצורה חדה ופתאומית, מבלי לאפשר ליולדת להתרגל לעלייה בעוצמת הצירים באופן הדרגתי, ולשחרר אנדורפינים בהתאם כדי לטשטש את הכאב. פיטוצין עלול לגרום למצוקה של העובר ולירידת דופק, מאחר ודפנות הרחם לוחצות על העובר בעוצמה רבה ממה שצריך ומחלישות את אספקת הדם והחמצן למשך הציר. במצב שהעובר נכנס למצוקה, קשה לו לרדת ולהתקדם בתעלת הלידה. מצב המגביר את הסיכוי ללידת ואקום, לידת מלקחיים, או ניתוח קיסרי.

רפלקסולוגיה- אמצעי עזר טבעי בלידה
רפלקסולוגיה עוזרת ותומכת בתהליך הלידה באופן טבעי ולא חודרני. נקודות לחיצה ועיסוי בכפות הרגליים יכולים לשמש כתחליף לחומרים מלאכותיים, שמשבשים את תהליך הלידה הטבעי. רפלקסולוגיה עוזרת להגביר את פעולת ההורמונים בגוף, שגורמים להתכווצויות טובות ויעילות של הרחם, ומסייעים לריכוך צוואר הרחם ופתיחתו. רפלקסולוגיה יכולה לעזור להגביר את עוצמת הצירים באופן טבעי, גם לאחר שניתן אפידורל, מבלי לגרום מצוקה לעובר, ומבלי שיהיה הכרח להשתמש בפיטוצין.

רפלקסולוגיה היא דרך טבעית וסובלנית כלפיי הגוף לשחרר את ההורמונים הנחוצים בלידה ולהפחית את הסיכוי להתערבות חיצונית לא רצויה.
נעמה גבאי- דרך אור (הוד השרון)
רפלקסולוגית
דולה- מלווה ותומכת בלידה
מדריכת הכנה ללידה
מנחת סדנאות אבני מרפא (קריסטלים) מנחת סדנאות רפלקסולוגיה

פרטים נוספים באתר:
הכנה ללידה
דולה
זירוז לידה טבעי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב