דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בכאבי גב באמצעות רפלקסולוגיה 

מאת    [ 25/12/2008 ]

מילים במאמר: 762   [ נצפה 8088 פעמים ]

אנשים רבים סובלים מכאבי גב מתמשכים, ובאין מענה הולם מהרפואה הקונבנציונלית, פונים לרפואה האלטרנטיבית. אחת משיטות הריפוי לכאבי גב ברפואה ההוליסטית היא: רפלקסולוגיה.

רפלקסולוגיה כשיטת ריפוי, עוזרת במקרים רבים של כאבי גב כרוניים ואקוטיים.

מאמר זה נותן סקירה על הסיבות לכאבי גב, והשפעתם על שאר איברי הגוף. בהמשך המאמר ניתן הסבר מפורט כיצד טיפול רפלקסולוגיה עוזר לכאבי גב ומה יתרונותיו.


הגב הוא מרכז התנועה והיציבה של הגוף. הוא מספק לנו תמיכה חזקה לעמוד ביציבות בחיינו, וגמישות לנוע במצבים שונים.

מדוע נוצרים כאבי גב?
רוב כאבי גב ובעיות בגב הם תוצאה של שימוש פיסי לא נכון בגוף, בנוסף לתחושה רגשית של עומס וחוסר תמיכה. אדם המרגיש שעל כתפיו מוטלת אחריות גדולה ורבה, שאין לו תמיכה מספקת ועליו להתמודד לבד מול בעיות, שעליו לדאוג לדברים רבים ואין בידיו את הזמן או היכולת לכך, אז יורגש עומס בגב מלווה בכאבים. זאת בנוסף לשימוש לא נכון בתנועות גוף, כמו: כיפוף הגב, פעילות ספורטיבית לא מבוקרת, ישיבה שלוחצת על עצם הזנב, עמידה שפופה, ישיבה מרובה מול מחשב בכתפיים שמוטות וגב מכופף, והנה נוצר עומס מיותר על חוליות עמוד השדרה ומאמץ יתר לשרירי הגב.

כאבי גב בראייה הוליסטית
כאבי גב, על פי התפיסה ההוליסטית, הם תוצר של הדחקה, כאשר בני אדם מדחיקים דברים ומשליכים על הגב את כל מה שלא רוצים להתעסק ולהתמודד איתו. הדחקה יוצרת עומס פיזי, רגשי ונפשי, שמקשה על הגב לתפקד. בחיי היומיום מאוד נוח לזרוק דברים ל"מחסן" ולחשוב שבבוא הזמן נטפל גם בהם. בינתיים הם מצטברים ונערמים, צוברים אבק ולכלוך, וכאשר אין מקום לדברים נוספים, חייבים להתחיל לנקות ולעשות סדר... ביחס לגופנו: הגב מאותת לנו באמצעות כאב שאין הוא יכול להמשיך ולסחוב את כל מה שזרקנו עליו.

הגב זקוק לאוורור, לגמישות, למרווח נשימה, לגדילה, לצמיחה כלפי מעלה. כאשר נערמים עליו דברים בלתי רצויים, הם מתקבעים בגב, הופכים אותו לנוקשה ופחות גמיש, דוחסים ולוחצים את החוליות כלפי מטה, מכווצים את השרירים, ואז נוצר בלט דיסק/ פריצת דיסק, חוליה ניתקת ממקומה, ו "פתאום" אנו מוגבלים בתנועה וכאבי הגב הם בלתי נסבלים.

אילו בעיות עלולות להיווצר?
עמוד שדרה הוא עמוד התווך של הגוף, צינור הארקה ראשי, שמשפיע ומושפע מכל האיברים בגוף. פגיעה בעמוד השדרה ובמערכת הגב האורטופדית עלולה לגרום לבעיות של: בלט דיסק, פריצת דיסק בין חולייתי, התכווצות שרירים בגב ובצוואר, גידים מקוצרים, שחיקת מפרקים, דלקות בשרירים, בחוליות ובמפרקים. בעיה נפוצה שגורמת לכאבי גב היא דחיסת חוליות בעמוד השדרה, אחת כלפי השנייה כך שנוצר לחץ על ההולכה העצבית לאיברי הגוף השונים, ותחושת הכאב גורמת להגבלה בתנועה. מרבית האנשים סובלים מדחיסת חוליות (בלט דיסק/ פריצת דיסק) בחוליות הלומבאריות (מותניות) L4 -L5, בחוליות הסאקרליות S1-S3, ובחוליות הצוואריות C3- C7.

מצבים אלה גורמים ל: כאבי צוואר (המקרינים לעורף, לראש או לזרועות), דלקות במפרקי הידיים, דלקות בגידים, כתף "קפואה", כאבי ראש, מיגרנות, לחץ בעיניים, כובד, ערפול, בעיות שיווי משקל, כאבים בגב התחתון, תחושה של נימול, זרמים לאורך הרגל, תחושת שריפה, כאבי סכיאטיקה, אישיאס, לומבגו, ובשפה פשוטה יותר: הקרנה של כאב לרגל מכיוון הישבן, לאורך הירך (בצד או מאחור) ועד קצות האצבעות בכפות הרגליים.

פגיעה בגפיים יכולה להשפיע גם כן על יציבת עמוד השדרה ולגרום לכאבים בגב, למשל: שברי הליכה, הליכה מרובה על נעלי עקב (שמקצרת את גיד אכילס), חלוקת משקל לא מאוזנת על כפות הרגליים, איחוי לא טוב של עצם שבורה, דלקות ברכיים, העמסת משקל על יד אחת, אימון משקולות בחדר כושר ועוד.

כיצד טיפול רפלקסולוגיה עוזר לכאבי גב?
טיפול רפלקסולוגיה יעיל מאוד בהקלה על כאבי גב, באמצעות הארכה והגמשה של חוליות עמוד השדרה ושרירי הגב. טיפול רפלקסולוגיה נעשה על ידי נקודות לחיצה ועיסוי בכפות הרגליים, באזורי הרפלקס של מערכת השלד והמערכת האורטופדית. בטיפול דרך כפות הרגליים, ניתן להגיע לכל חוליה וחוליה בעמוד השדרה, ולאתר במדויק את המקום הכואב והבעייתי. הטיפול עוזר בהקלה ראשונית על הכאב, ולאחר שהושגה רגיעה, ניתן לעבוד באופן מערכתי, ולשפר את מנח הגב ועמוד השדרה. הטיפול מתייחס לכל האיברים והחיבורים במערכת הגב: שרירים, חוליות עמוד השדרה, דיסקים, גידים, רצועות ומפרקים.

טיפול רפלקסולוגיה עוזר ליצור מרווח תקין בין חוליות עמוד השדרה, להגמיש את החיבור בין החוליות, להאריך את שרירי הגב, לחזק את התשדורת העצבית וליצור זרימת דם טובה למקום. ברמה ההוליסטית הטיפול עוזר לסלק החוצה עומסים מיותרים, ולפתוח את תעלת עמוד שדרה למעבר של אנרגיה נקייה וזורמת.

טיפול רפלקסולוגיה עוזר לשנות הרגלי גוף והתנהגות שגורמים לכאבי גב. כאשר יש מודעות לדפוסים שמזיקים לנו, קל יותר לשחרר אותם.

מהם יתרונות הטיפול ברפלקסולוגיה?
טיפול רפלקסולוגיה מדויק באיתור מקור הבעיה, יעיל בהקלה על הכאב, ומטפל בצורה מעמיקה בשורש הבעיה. הטיפול טבעי ואינו חודרני, כאשר כאבי גב הם בלתי נסבלים ולא ניתן לעבוד במגע ישיר על הגב, אז טיפול דרך כפות הרגליים הוא פיתרון נוח ויעיל. ניתן לטפל בכאבי גב בדרך טבעית. לא חייבים להגיע למצב של ניתוח או מוגבלות בתנועה ולהיות תלויים במשככי כאב כל החיים. טיפול רפלקסולוגיה הוא דרך מצוינת לטפל בסיבות לכאב, ולצאת לחיים חדשים בגב קל וזקוף.

נעמה גבאי- דרך אור (הוד השרון)
רפלקסולוגית
דולה- ליווי ותמיכה בלידה
מדריכת הכנה ללידה
מנחה סדנאות אבני מרפא (קריסטלים)
מנחה סדנאות ברפלקסולוגיה

מידע נוסף ניתן לקבל באתר "דרך אור":
רפלקסולוגיה

הכנה ללידה

דולה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב