דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקשור השלם 

מאת    [ 24/12/2008 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2305 פעמים ]

אנשים רבים נעזרים במתקשרים. הם מתלבטים לאיזו דרך לפנות, לפעמים הם מתקשים בבעיה, רוצים לקבל הארה אובייקטיבית ופונים לעזרת מתקשרים.
המתקשרים, כל אחד בדרכו ובשיטה בה הוא עובד מספקים את ההארה הנדרשת.
עד כאן הכל טוב ויפה, וישנם מתקשרים רבים העושים את עבודתם נאמנה ומספקים תשובות נכונות, ממוקדות וטובות.
וכאן אני מעוניינת להעלות שתי נקודות למחשבה, האחת מתחילה באחריות שיש למתקשר בהעברת המסרים, לא מספיק רק לומר אותם, חשוב יותר לוודא שהמסר מועבר למטופל כפי שקיבל אותו המתקשר- ידוע לכל כי בכל דבר שאנו עושים בחיים, חשוב לשים לב שהמסרים המועברים מתקבלים אצל כל אחד ואחת בצורה שונה, כל אחד רואה את הדברים מתוך הראיה הפנימית שלו המתבססת על זיכרונות, אמונות, ערכים, ניסיון חיים ותפיסות ובכך יכול המסר להשתנות ב- 180 מעלות.
בתקשור הדבר משמעותי כפל כפליים, לרוב אנשים פונים ממצוקה שנובעת ממחסור מסויים או מבעיה מטרידה ואז כמובן המסרים הניתנים להם זוכים להתייחסות רבה ומהווים גורם השפעה חזק ביותר. מכאן שע"י הבנת המסר בצורה השונה מהדרך לה התכוון המתקשר, עלול להיגרם נזק רב.
נקודה נוספת למחשבה הינה ביכולת לשקף למטופל את שורש הבעיה. אדם יכול לבקש עזרה לדוגמא אודות מצבו הזוגי או בדבר דילמה עם מעסיק והמתקשר יכול לתת לו תשובה נהדרת אודות היחסים בין השניים. הפונה לעזרה ייצא מרוצה כי קיבל את התשובה לשאלתו. אולם, עלול להיווצר מצב כי המתקשר יחטא לפונה בכך שהוא לא עלה רמה אחת מעל ובדק אם הקשר המסויים עליו הוא נשאל מהווה רק סימפטום לבעיה רחבה יותר.
לדוגמא, אישה שתשאל על קשר עם גבר מסויים תקבל תשובה אודות הגבר אולם בפועל הבעיה תחזור, אולי בכסות שונה, אך היא תחזור בכל מערכת יחסים שתהיה לה, שכן אין היא מטפלת בשורש הבעיה הטמון בה ומשפיע על מערכות היחסים שלה.

מה האני מאמין שלי ?
אני מאמינה כי יש להקפיד ולשלב בין התקשור לשיחה מעמיקה וטיפול אנרגטי. בעבודתי כמתקשרת וכמטפלת אני מקפידה על ביצוע התקשור עוד בטרם ההיכרות עם המטופל (על בסיס שם וציון הבעיה בלבד) ואילו לאחר מכן חשוב לי להיפגש עם מבקש התקשור לשיחה אישית בה אנו מבררים על בסיס התקשור את ההקשרים לתוך חייו.
כמו כן אנו לומדים יחד את מקור הבעיה על פי ראיית ובחינת העבר ומסיקים באם הבעיה מעידה על בעיה רחבה יותר ואולי אפילו על תיקון או שיעור שיש על המטופל להבינו. מכאן שהתקשור הוא רק החלק הראשון ליציאה לדרך של המטופל לחיים טובים יותר והשלב הבא הוא בטיפול אנרגטי המעלה לפני השטח ומנקה חששות, פחדים ודפוסים המושרשים בתגובות האוטומטיות שלו ודפוסים המפריעים לו בעשייה היום יומית.

אשמח לשמוע הארות והערות
בברכה,
אביבית שימרלינג זריני
אביבית שימרלינג זריני -מתקשרת ומטפלת הוליסטית לשינוי והעצמה, טיפול בבעיות גוף ונפש. טל' לפתיחת הדלת לשינוי: 0542192061 דוא"ל: avivit318@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב