דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכנולוגיה חדשה של חב' רמות תשפר ללקויי שמיעה את הבנת הדיבור בסביבה רועשת 

מאת    [ 22/12/2008 ]

מילים במאמר: 329   [ נצפה 3351 פעמים ]

שיטה חדשה לעיבוד קול, המיועדת לאנשים עם בעיות שמיעה, תקל עליהם להבין טוב יותר דיבור בסביבה רועשת. החידוש, פרי פיתוחה של פרופ' מרים פירסט-יוסט מאוניברסיטת תל אביב, מועמד כיום לרישוי על ידי רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב.

מרבית הפתרונות הקיימים כיום בשוק והמיועדים להגברת קול, תוכננו ופותחו על בסיס מחקרים פיזיולוגיים ופסיכו-אקוסטיים של איבר השמיעה - Cochlea, שהוא החלק הפנימי של האוזן המתרגם את גלי הקול הנכנסים לחלל האוזן ומעבירם לעצב השמיעה. במצב נורמלי, כולל איבר השמיעה כ- 10,000 תאי שיער זעירים. פגיעה בהם היא אחת הסיבות הנפוצות לירידה באיכות השמיעה. הפתרונות השכיחים הם מכשירי שמיעה, או שתלים קוכליאריים. השתלים מעבדים את הקול למידע דיגיטלי שמתורגם לגירויים חשמליים המגרים ישירות את עצב השמע. השתלים הוכיחו את יעילותם בעיקר בסביבה שקטה, אך בעלי שתל כזה מתקשים בהבנת דיבור בסביבה רועשת.

פרופ' מרים פירסט-יוסט, מביה"ס להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב, פיתחה אלגוריתם עיבוד מיוחד לגלי הקול בעקבות בניית מודל מתמטי המתאר את פעולת האוזן בתגובה לגירוי אקוסטי. המודל משחזר את תפקוד תאי השיער בשמיעת דיבור על רקע רעש סביבה. בבדיקה שנעשתה עם פגועי שמיעה התברר כי השימוש באלגוריתם העיבוד בשתל הקוכליארי משפר דרמטית את השמיעה שלהם בסביבה רועשת.

שילוב הפיתוח של פרופ' פירסט-יוסט, במכשירי שמיעה קיימים, הוא פשוט לביצוע. הפיתוח נמצא כעת בידי רמות, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב, ונרשם כפטנט בארה"ב. בשבועות האחרונים החלה רמות בהליך איתור זכיינים פוטנציאליים לקבלת רישיון שימוש בטכנולוגיה.

לקויי שמיעה בעלי שתל שבלול או מכשיר שמיעה, המעוניינים להתנסות בטכנולוגיה במסגרת ביצוע בדיקת מובנות דיבור על רקע רעש, מוזמנים לפנות לדוקטורנט ניר פינק בכתובת דוא"ל: nirf@eng.tau.ac.il

רמות ליד אוניברסיטת תל אביב בע"מ היא חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב. רמות, שהוקמה ב-1973, יוזמת, מובילה ומנהלת את העברת הטכנולוגיות הנוצרות במסגרת המחקר האקדמי ממעבדות האוניברסיטה אל התעשייה. רמות מנהלת את כל פעילויות המסחור משלב ההגנה הפטנטית על המצאותיהם של חברי הסגל ותלמידי המחקר, ועד למתן רישיונות לגופים התעשייתיים הרלוונטיים. רמות מתפקדת כממשק המקצועי בין התגליות המדעיות החדשניות והקהילה העסקית בתחומי פעילות מגוונים (מדעי החיים, רפואה, מדעים מדוייקים, והנדסה). אתר החברה: www.ramot.org
לאחר קרוב ל- 20 שנות נסיון בעסקי העיתונות הישראלית (כעורך חדשות ומגזינים) ועם רקע מוצק בתחום התקשורת השיווקית לחברת היי-טק רב-לאומית, הקים נחום דוניצה בשנת 1995 את "דוניצה תקשורת שיווקית - DMC", חברה שתספק שירותי קשרי עיתונות ויחסי ציבור לחברות מתחומים כלכליים שונים - עם התמחות בתחומי ההייטק והביומד. המשרד, הנחשב לאחד המובילים בתחומו, נבנה על בסיס גישה ייחודית לתחום יחסי הציבור, תוך שילוב הייעוץ האסטרטגי עם ההוצאה לפועל הטקטית ומשרת כיום כמה מהגופים היותר גדולים בתחום ההייטק במשק הישראלי.

www.donitza.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב