דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחריות וביטוח של מצלמות דיגיטליות ומצלמות וידאו 

מאת    [ 22/12/2008 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 5477 פעמים ]

יתרונם של יצרנים גדולים הוא בכך שיש להן נכס חשוב מאוד לשמר - שמם הטוב. ושם טוב נקנה בין השאר בשירות טוב ואמין.
הבעיה של הצרכן הישראלי מורכבת יותר. בניגוד למרבית מדינות העולם, בהן מכובדת אחריות היצרן הבינלאומית, בארץ מכירים אך ורק באחריות היבואן, מצלמות שלא נקנו בארץ לא יטופלו גם אצל "הנציג הרשמי" של היצרן בישראל, גם אם הוספת כסף בעת הקנייה ושדרגת את התעודה הזרה ל"אחריות כלל עולמית". האחריות תינתן רק על מצלמות שנקנו ישירות מאותו היבואן או מספקים העובדים איתו.
מרבית מותגי המצלמות מיובאים לארץ על ידי יותר מיבואן אחד - וכפי שנכתב למעלה היבואן הרשמי לא שונה מבחינה זאת מכל יבואן אחר. יתרונו של היבואן הרשמי הוא כמובן ב"חותמת" שניתנה לו ע"י החברה העולמית, האמורה להבטיח ללקוח מוצרים מקוריים ושירות אמין.
יבואנים מוכרים ומבוססים אחרים, הידועים כנותני שירות מקצועי ומאגר לקוחות גדול, הם בהחלט לא אופציה פחותה בקנייה של מותגי מצלמות שונים גם אם אינם תחת הגדרת "היבואן הרשמי" ובתנאי שתדע כצרכן את תנאי האחריות המלאים ושיהיו מגובים במעבדות שירות מקצועיות ומוכרות.
הבעיה הגדולה מתעוררת עם יבואנים "זמניים", שמופיעים לזמן מה ונעלמים כלעומת שבאו, ברור שתעודת אחריות של יבואן שהפסיק לפעול ועבר לעסק הבא, תהיה שווה במקרה הטוב את מחיר הנייר המודפס. החוק במקרה זה מחייב את נקודת המכירה באחריות למוצר שנזנח, אבל רוב הסיכויים שבכדי ליהנות מהחוק הטוב תצטרכו לעבור דרך בית המשפט וגם זה יועיל רק אם החנות או אתר האינטרנט שבו בוצעה הקנייה קיימים עדיין בעצמם.

גם לחוק יש אחריות
ואם כבר נגענו בחוק, חוק הגנת הצרכן מחייב אחריות מינימלית של שנה על כל מוצר אלקטרוניקה שמחירו מעל 150 ש"ח, אחריות בעלת מועד קצר יותר וכמובן אי מתן אחריות כלל, אינם חוקיים!
אם קניתם מצלמה בעלת תעודת אחריות פחותה משנה, כנראה שמדובר במצלמה מחודשת, במקרה הטוב מדובר במוצר המוגדר כ-RB , מצלמות המחודשות בידי היצרן המקורי (מצלמות שהוחזרו בידי לקוחות או ספקים בעקבות פגם), במקרה הפחות טוב מדובר במצלמות יד שנייה לכל דבר שתוקנו במעבדה כלשהי בארץ ובמקרה הפחות טוב מכולם, המצלמה תימכר כחדשה מכל בחינה ללא כל סימון או אזכור לחידושה.
האחריות הניתנת בארץ שונה אצל יבואנים שונים ואף מחנות לחנות, האחריות יכולה להיות של שנה או יותר גם כשמדובר באותה המצלמה.

ובהרחבה...
יבואנים רבים מציעים הרחבת אחריות תמורת תוספת כספית, ההרחבה היא גם על תקופת האחריות וגם על אופציות מורחבות כגון מצלמה חלופית בזמן התיקון או שירות עד הבית. מומלץ לברר תמיד את האפשרויות השונות הניתנות בעת הרכישה, הרחבת האחריות יכולה להיות משתלמת ביותר, במיוחד אם קנית מצלמה רצינית המיועדת לשמש אותך לזמן רב ולא צעצוע שמראש ידוע שיוחלף בצעצוע חדש תוך פחות משנה.
מרבית תעודות האחריות הבסיסיות הן בעלות נוסחים דומים אך רצוי מאוד לא להתעצל ולקרוא את תוכנה, רק כך תדע בדיוק מה מכסה האחריות ולמה אחראי רק אתה.

ללכת על ביטוח
תעודת אחריות אינה כוללת נזקים מכח עליון או מכח תחתון, היעלמויות, גניבות ושאר צרות, אם המצלמה וציוד הצילום שלך יקרים לליבך (ולכיסך) הפתרון שנותר הוא ביטוח. כיצד מבטחים מצלמה? הפתרון הפשוט והמקובל ביותר הוא להכניס את המצלמה הדיגיטלית / מצלמת הוידאו לרשימת תכולת הדירה במסגרת ביטוח דירה. למי שבידיו ביטוח דירה, תוספת המצלמה לא תהיה יקרה ותשתלם מאוד במקרה שיהיה צורך לממש את הביטוח. את סעיף המצלמה בביטוח כדאי להרחיב ל All Risk (כל הסיכונים, מה שכמובן לא יכלול באמת את כל הסיכונים אך יכלול גניבה מהבית, שוד מחוץ לבית, תאונה סבירה או כל נזק לבית ותכולתו המכוסה בביטוח.
מה לא מכוסה? גניבה מחוץ לבית (כשהמצלמה אינה צמודה למבוטח כמו במקרה של שוד), נזק מכוון (או בלתי סביר בעיני חברת הביטוח) וקלקול של המצלמה (בשביל זה קיימת האחריות לא?)
עובדים עליכם?
מה שלא מכסה תעודת האחריות הרגילה ולא ביטוח דירה הוא שימוש מקצועי או מסחרי ולכן מי שהצילום עיסוקו או משמש בעיסוקיו צריך ביטוח מקצועי נפרד. עלות הביטוח המקצועי משתנה ממקצוע למקצוע בהתאם לסיווג חברות הביטוח והוא משמש כהוצאה מוכרת.
ולפני שאתם מתעופפים
עוד מקרה שאינו מכוסה ע"י הביטוח הוא המקרה הלא מצער בכלל של נסיעה לחו"ל. מה שכן יכול לצער עד מאוד הוא אובדן, גניבה או נזק למצלמה שסיכוייהם דווקא עולים במהלך השהייה בחו"ל.
מכיוון שטיול, חופשה או ביקור משפחתי בחו"ל הוא בדיוק המקום והזמן בו המצלמה הדיגיטלית ומצלמת הוידאו מככבות ופעילות מתמיד, כדאי מאוד לשקול את ביטוחן. על מנת לבטח את המצלמה בנסיעה מחוץ לארץ יש צורך בביטוח מיוחד, למצלמות דיגיטליות ומצלמות וידאו יש לרב סעיף מיוחד בתוך ביטוח כבודה לנוסעים לחו"ל. ואם כבר הגעתם למסקנה שהמצלמה האהובה שלכם היא בור של סיכונים והוצאות ללא תחתית, נסו לחשוב על מכשיר אלקטרוני אחר שמוציא מכם כל כך הרבה חיוכים.
נכתב ע"י יואב דודזון עבור MDK - ייבואנית מצלמות פנסוניק. באתר החברה ניתן לרכוש מצלמות ואיזרים למצלמות במחירים זולים ובתמיכה וליווי של חנויות החברה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב