דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמה, ביטוח ומה שביניהם 

מאת    [ 22/12/2008 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 4808 פעמים ]

אלא שכיום, מצלמה דיגיטלית היא פריט חובה עבור כמעט כל אדם בארץ ובעולם המערבי בכלל. מצלמה דיגיטלית מעמידה בפני הצלם החובב (וכן - הצלם המקצועי) שורה ארוכה של אפשרויות, אשר לא הוצעו לו בעבר וגם אם מחירה ההתחלתי גבוה יותר מרוב המצלמות ה"ישנות" (בהבדלים הנעים בין מאות אחדות לכמה אלפי שקלים, בהתאם לטיב המצלמה) - הרי שמדובר בעסקה שלטווח הארוך היא משתלמת מאוד, שכן שימוש במצלומות דיגיטליות חוסך כסף רב בכל הנוגע לרכישת פילמים ופיתוח התמונות.

אם גם אתם רכשתם מצלמה חדשה, או שאתם עומדים בפני רכישה כזאת ודי התלבטתם בסוגיית הביטוח - האם כדאי לבטח מצלמה חדשה או שאולי אין בכך טעם? ובכן, כמו בתחומים רבים, גם ביטוח על מצלמה תלוי במחיר בו קניתם את המצלמה, בסוג הביטוח ובמחיר הביטוח. מצלמות דיגיטליות כיום מגיעות במגוון רחב מאוד של סוגים ואיכויות, דבר המשפיע בהרבה מקרים על מחירן. קיימות מצלמות דיגיטליות פשוטות מאוד, אשר יכולות לעלות בין 100 ל-500 שקלים ולעומת זאת קיימות מצלמות במחירים של אלפי שקלים. מצלמה דיגילית שתירכש במחיר נמוך יחסית, היא מן הסתם מצלמה פחות איכותית, אך ברוב המקרים אין זה אומר דבר על האיכות והעמידות שלה. בממוצע, שורדת מצלמה דיגיטלית מהסוג הזול בין שנתיים ל-4 שנים ועד אז או שהיא מתקלקלת או שהיא מתיישנת והופכות ללא-רלוונטית מבחינה טכנולוגית. עבור מצלמה זולה מסוג זה, ברוב המקרים לא משתלם לעשות ביטוח, שכן הן בדרך כלל מגיעות עם אחריות לתקופה של 2-3 שנים, דבר העשוי להספיק לכם ממילא.

במקרים של ציוד צילום מהסוג היקר, כזה שעולה סדר גודל של כמה אלפי שקלים, כדאי לשקול בצורה רצינית את עניין הביטוח. מצלמות מהסוג ה"יקר", נקראות לרוב מצלמות ריפלקס, על שם הטכנולוגיה האופטית בהן הן עושות שימוש. מצלמה מסוג זה תגיע בדרך כלל עם ציוד יקר מאוד פרט לגוף המצלמה, דוגמת: חצובה, עדשות שונות ועוד. מצלמה מסוג ריפלקס תהא לרוב מצלמה מאוד איכותיות, שתוכל לשרת את הצלם החובבן כמו גם את הצלם המקצועי לאורך שנים ארוכות. בדיוק מהסיבה הזו, כדאי לשקול לעשות ביטוח למצלמות מסוג זה. כמובן, כמו בכל תחומי החיים, בבואנו לעשות ביטוח מצלמה, כדאי שנערוך השוואת מחירים יסודית ונראה אם סכום הביטוח השנתי משתלם לנו בכלל לעומת ההשקעה החד-פעמית שעשויה להתעורר במקרה של נזק שיגרם למצלמה.

רבים נוטים לחשוב שאם רכשו מצלמה מחברה טובה ומוכרת, הרי שהם חסינים מפני תקלות ואין להם צורך בביטוח. מצלמות CANON לדוגמה, או מצלמה מסוג NIKON, מצלמה מסוג MINOLTA, מצלמה של SONY, מצלמה של FUGI ועוד. ובכן, יש הגיון מסוים במחשבה זו, שכן חברות הצילום המובילות הללו מייצרות מצלמות איכותיות ועמידות מאוד. אך לעתים אין טעם להסתכן משום שכל מצלמה יכולה להתקלקל, ליפול בטעות, או להירטב ממים. לכן, גם אם רכשתם מצלמה ממותג מוביל, אנו מפצירים בכם לשקול בצורה רצינית את עניין הביטוח, שכן הדבר יוכל לחסוך לכם מאות, אם לא אלפי שקלים, של תיקונים.
נכתב ע"י SeoIsrael עבור MDK - ייבואנית מצלמות פנסוניק. אתר האינטרנט של החברה מאפשר רכישת מצלמות אונליין במחירים זולים ולקבל תמיכה מקצועית וליווי מחנויות החברה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב