דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להחזרת נשים למעגל העבודה 

מאת    [ 22/12/2008 ]

מילים במאמר: 1176   [ נצפה 2554 פעמים ]

 

פוטרת מהעבודה ?

המצב הכלכלי בבית קשה והחלטת להיכנס לשוק העבודה ?

הילדים גדלו ואת רוצה לחזור לעבוד ?

נמאס לך ממקום העבודה הנוכחי ואת מחפשת אתגר חדש?

 

בכל אחד מהמקרים הבאים את נדרשת להכין תוכנית פעולה שתעזור לך להשיג עבודה טובה,מספקת ומכניסה.

לחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה ובשוק עבודה משברי כמו בימים אלו זו עבודה הדורשת השקעה גדולה יותר.ככל שתביני יותר את חוקי המשחק הבלתי פורמאליים של שוק העבודה בעולם כלכלי משתנה כך תגדילי את הסיכויים שלך למצוא עבודה.

 

עשרת הכללים לחיפוש עבודה בשוק עבודה משברי:

1.אימון עצמי לאופטימיות -כולנו רוצים שיאהבו אותנו ולא יידחו אותנו.

זה מרכיב יסודי בצופן הרגשי שלנו כבני אדם ואת קרוב לודאי אינך שונה.חיפוש עבודה הוא אתגר אינסופי לצורך שלנו בשייכות ואהבה ולפחד שלנו מדחייה.כדי לא ליפול קרבן להרגשת פחד מדחייה עלינו להתאמן על חשיבה חיובית ובשום אופן לא ליפול למרה שחורה ולהרגשת קורבנות כשלא חוזרים אלינו ממקומות אליהם פנינו לקבלת עבודה או כאשר שולחים אלינו מכתב לקוני המודיע לנו על דחייה.

2.יזמות ופרואקטיביות :אמרנו כבר שלחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה .

וזו עבודה במשרה מלאה ולא חלקית.אז כדאי שתהיה לך תוכנית עבודה לחיפוש עבודה .בשלב ראשון כדאי שתכתבי לעצמך -מה המטרה שלך ?:איזה עבודה את מחפשת :היכן - איזה מקצועות מתאימים לך - באילו עיסוקים את מנוסה - מה המשכורת שאת רוצה?.כדאי גם שתכתבי לעצמך מהם הקווים האדומים -עבודות שבשום אופן את לא מוכנה לעשות ותנאי שכר שעליהם לא תוותרי.ועכשו אחרי שברור לך מה את רוצה כדאי לך לכתוב את כל הפעולות שאת יכולה לעשות כדי למצוא את העבודה שמתאימה לך. ליד כל פעולה צייני את לוח הזמנים -מתי בדיוק את מתכוונת לענות על מודעות - באיזו שעה ובאיזה יום? מתי בכוונתך לפנות לאדם זה או אחר - מתי בדעתך לשפצר את קורות החיים שלך וכיו"ב.

3.רישות וקשרים :כולנו יודעות ש"עם קשרים לא צריך פרוטקציה ".נכון זה לא הוגן ואפילו מרגיז .אז מה - ממתי החיים חייבים להיות צודקים - .היי חכמה ולא צודקת .את יודעת לעבוד לפי חוקי הרשת -את הרי משתמשת ברישות חברתי כדי למצוא חנויות,מסעדות,רופאים טובים וחוגי פנאי .כך שלמעשה את מכירה את התפיסה של רישות, אז הגיעה הזמן שתשתמשי בזאת כדי לקדם את עצמך.תוציאי את המפשט "לא נעים" מהלקסיקון שלך ופני לכמה שיותר אנשים .איך עושים זאת?

ציירי עיגול קטן וכתבי בתוכו "אני" .ציירי מסביב לעיגול שלך עוד עיגולים הולכים ומתרחבים .רשמי את אלו שאת במגע קרוב איתם במעגלים הקרובים למעגל שלך ואת הרחוקים במעגלים הרחוקים משלך.קחי בחשבון את הקריטריון לפיו צריכים אלו להיות אנשים שיכולים לעזור לך לפתוח דלת למקום העבודה הבא שלך.זו יכולה להיות השכנה שלך או נותן שירותים כלשהו.עכשו הגיע הזמן לפנות אליהם ולבקש מהם שיסיעו בידך להגיע לראיון עבודה.זכרי המטרה הראשונה היא להשיג כמה שיותר ראיונות עבודה.תופתעי לראות שאנשים ברובם אוהבים לעזור וישמחו לסייע בידך.

4.קורות חיים כתובים כהלכה :כמי שקיבלה אינספור קורות חיים לידיה אני חייבת להודות שרק מעט האנשים שיודעים לכתוב את קורות החיים שלהם כהלכה.יש כמה כללי יסוד בכתיבת קורות חיים והראשון שבהם הוא שיש להתאים את קורות החיים לדרישות הספציפיות של כל משרה אליה את פונה.

לא נכון לשלוח את אותם קורות חיים למשרה של רכזת כוח אדם ומזכירה רפואית (לדוגמא) .יש להבליט ולהדגיש דברים שונים לפי סוג המשרה המוצעת.

כמו כן חייבים לשלוט בכללי היסוד של כתיבת קורות חיים כגון-לכתוב מהווה לעבר,להבליע "חורים שחורים "אם היו כאלו ברצף התעסוקתי שלך ,להוסיף תמונה טובה ומחויכת.וכן-לא תמיד כדאי לכתוב מצב משפחתי וגיל.

5.כללי עשי ואל תעשי בראיון עבודה :יש כמה כללי יסוד בלתי כתובים בראיון עבודה .כאלו שיוצרים בין המראיינת/ת למרואיינת כימיה או דחייה .

אלו הם כללים שנוגעים לצורת הישיבה ,ללחיצת היד,לאופן הדיבור ,ליכולת ההקשבה ,למבט ולשפת הגוף בכללותה ובעיקר לרמת האנרגיה שלך .יש למשל כמה דברים שחשוב מאוד לאמץ -הראשון שבהם הוא לזכור שהמטרה שלך היא לשכנע את המראיינ/ת שאת עונה לצרכים של המעסיק.ולכן חשוב לגלות בקיאות בסוג המשרה,לשדר התלהבות וכמובן שאסור בשום מצב להשמיץ את המעביד הקודם.והכי חשוב לעשות חזרה גנראלית לפני הראיון.

6.לחשוב מחוץ לקופסה:קיבעון מחשבתי הוא אחד המכשולים הגדולים שלנו בדרך להשגת עבודה.זה שהיית קודם מנהלת כוח אדם או מזכירה או מורה אינו אומר בהכרח שזה התפקיד שאת מחפשת גם הפעם.את אינך התפקיד -את סך הכול הכישורים שלך .לדוגמא יכול להיות שהיית מזכירה אבל יש לך כושר ארגוני וחברתי מצוין שעושה אותך מועמדת ראויה לתפקידים של שיווק,ארגון אירועים ,הפקות וכיו"ב.חשוב שתכיני את חלון הראוה המקצועי שלך ותעני על שאלות כגון : מה הם לדעתך ולדעת מכרייך הם הדברים שאת מיטיבה ביותר לעשות? כיצד מגוון העיסוקים היום יומיים שלך מביאים לידי ביטוי את כישורייך ויכולותייך? אילו מיומנויות חדשות רכשת בשנה האחרונה ?

כיצד את מבלה את זמנך הפנוי לרבות תחביבים ,תחומי עניין ופעולות התנדבותיות ?.התשובה לשאלה המסתתרת מאחורי כל השאלות הללו היא -מה מוצלח בך - והתשובה היא זאת שתעזור לך להצליח בהשגת עבודה.

7.להפוך את המשבר להזדמנות :אין טוב ורע אמיתיים יש רק פרשנות טובה או רעה של המציאות.אז סביר להניח שאם פיטרו אותך מהעבודה הפרשנות האוטומטית שלך ושל הסביבה היא שזה אירוע לא נעים .אבל אולי אפשר גם להתייחס לזאת כהזדמנות,במיוחד אם תמיד היה לך חלום לעשות משהו אחר ממה שעשית עד כה ולא העזת להגשים את החלום שלך.אז למרות הקושי זה הזמן להתחבר לחלום שלך..אז אם חלמת לעבוד עם ילדים-אולי זה הזמן להקים משפחתון או אולי חלמת לעסוק בעיצוב וזה הזמן ללמוד עיצוב ולהשתלב ב"סטילינג " ,ואולי בכלל תמיד רצית להיות שפיית-אז זה הזמן להתחבר לחברת קייטרינג ולנסות את כוחך בבישול מקצועי.יהיה החלום שלך אשר יהיה זכרי שחלומות מייצרים התלהבות,אנרגיה,נחישות,רצון-כל אותם מאפיינים החיוניים כל כך להצלחה בעבודה ומסבירים למה אנשים מסוימים מצליחים בעולם העבודה גם בתקופות קשות בעוד שאחרים נשארים מובטלים.

8.לשמור על הביטחון העצמי -כולנו יודעות שביטחון עצמי הוא המפתח למציאת עבודה,לשמירת אופטימיות וליכולת לשדר הצלחה.מעבידים רוצים אנשים שמשדרים בגלוי ובסמוי הצלחה.אף אחד לא רוצה עובדים לוזרים או קורבנות.קרוב לודאי שגם את לא רוצה להפוך לקורבן של עצמך.אז מה הדרך הטובה עבורך לשמור על הביטחון העצמי - -אני בטוחה שיש לך את התשובה והיא טמונה בפסיכולוגיה שלנו כנשים.אנו הנשים המצאנו את מוסד "החברות הטובות" והוא עוזר לנו במעברי החיים.אבל גם בין החברות הטובות שלנו יש תמיד כאלו שהן אופטימיות וחיוביות ויש שליליות ופסימיות.זה הזמן להתחבר רק לחברות שיכולות לעזור לנו לשמור על אופטימיות ולהתרחק מערפדיות אנרגיה ומאנשים מרעילים.כדאי אפילו שתיצרי לעצמך קבוצת תמיכה שתזכיר לך כמה את נהדרת ואיזה יכולות וכישורים נפלאים גילת בעבר בהתמודדות עם משברים.היכולת לנחמה עצמית ולעידוד עצמי היא מרכיב יסודי בשמירה על הביטחון העצמי שלך.

9.איסוף מידע על שוק העבודה.את בטח יודעת שמידע זה כוח .ככל שתדעי יותר -תוכלי למצוא עבודה מהר יותר.שם המשחק הוא לדעת על כמה שיותר עבודות עוד לפני שאחרים הגיעו אליהם.לשם כך יש לשאוף למצב שבו את מעודכנת על הנעשה וזאת באמצעות -האינטרנט,העיתונים ומקורבים.

העולם המכוון יצר אפשרויות בלתי רגילות-למדי את הנושא מהמומחים

אל תהססי להסתייע בילדים -הם מומחים לגלישה ברשת וחפשי אתרים של חיפוש עבודה,בקשי מכל מכרייך לעדכן אותך על כל משרה או סיכוי למשרה ושלחי כמה שיותר פניות וקורות חיים .

10.להגיד לא למועדון הדאגנים הבינלאומי.זה נכון שמועדון הדאגנות הבינלאומי פתח את שעריו למיליוני אנשים בעולם.קשה שלא לדאוג לנוכח הידיעות המדאיגות בתקשורת שמספרות לנו עד כמה המצב קשה.זכרי כלכלה זו קודם כל פסיכולוגיה של המונים ופאניקה לא עוזרת .אז אם התקשורת יוצרת אצלך חרדה ומרעילה אותך-פשוט תפסיקי לקרוא עיתונים,לשמוע חדשות או להאזין לרדיו.את לא חייבת להרעיל את עצמך מרצון וזה גם לא יעזור לתחושת השליטה שלך בעולם.

זכרי מועדון הדאגנות הבינלאומי יסתדר גם בלעדייך.

כתבה :שמחה לוין,מנכ"לית כישורים ,מהמוחיות המובילות בארץ להכשרת נשים לאימון ,העצמה ומנהיגות, ומנכ"ל מכון כישורים-קישורים
http://www.kishurim-center.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב