דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת: סינדרלה - הפקה חדשה של אגדה קסומה 

מאת    [ 20/12/2008 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2548 פעמים ]





ביקורת: סינדרלה - הפקה חדשה של אגדה - הצגה מכובדת וקסומה


מאת חיים נוי

הצגות ילדים ראויות הן הצגות שבהן השחקנים נותנים כבוד לזאטוטים ומדברים אליהם בשפה נכונה, לא צווחים או מנסים להצחיק בצורה זולה וכאלה , למרבה הצער, אינן רבות. חנוכה הוא חג הילדים ומפיקים רבים מנצלים ההזדמנות ומעלים הצגות ילדים בתקווה ששמות סלבריטאים או דמויות מוכרות יעשו את שלהם והסחורה- דהיינו ההצגה - תימכר בקלות.
סינדרלה בהפקת בית צבי ברמת גן היא הצגה מושקעת , קטנה, תרבותית ומלאת חן שכובשת לא רק את לב הקטנטנים הגודשים את האולם, 4 פעמים ביום בחנוכה, אלא גם את לב ההורים.
ציפיתי למופע ראוותני, עם שחקנים רבים, שירים ולחנים, מחול ורקדנים ,אבל כל זה לא היה ואולם, קבוצת השחקנים הקטנה הייתה איכותית ובמשך 50 דקות של המופע - לא נשמע אפילו ציוץ קטן של הילדים, שישבו בשקט ובלעו כל הנעשה על הבמה.
אורי אוריין שיכתב מחדש אשתקד את האגדה על סינדרלה ועידו רוזנברג ביים בחן רב את המופע. עוז מורג, מר כוריאוגרפיה הישראלי, אחראי לתנועה של המופע התרבותי.
עמירם אדרעי מגלם את האם-החורגת ומפתיע בדמות ציורית והוא בעצם כוכב ההצגה שכובש את לב הצופים הצעירים. עמירם, בוגר בית צבי, הוא שחקן רב גוני, מומחה בגילום תפקידים דרמטיים, אך גם מעולה כזמר ואפילו רקדן. עמירם , אחד השחקנים הגבוהים בישראל, 1.92, מפליא במשחק שובה לב של האם המרשעת ומקפיד על דיקציה נכונה, תנועות ומתן כבוד לאמנות הבמה. אין ספק שהוא עתיד להיות אחד השחקנים הראויים בבמות ישראל.
האחיות החורגות, שירי כהן וקארין הרשקוביץ', משחקות במשובה רבה וחינניות , אך מיטיבות לגלם את תפקיד האחיות הטיפשיות והרעות וכובשות את לב הזאטוטים. קרן סולקין היא הפייה הטובה, קסומה וחמודה ולי קוזניק היא סינדרלה המוכשרת, שהופכת לנסיכה יפה . שחר פרץ, הנסיך, הוא בעצם רקדן מוכשר מאוד שנראה בדיוק כמו שנסיך צריך להראות. גם כל שאר השחקנים, אלעד מזרחי, ליאור טמיר, לירן קנטרוביץ, לי מלכה וחנן סוויסה, משחקים כהלכה ומגישים משחק תרבותי, קולח ונעים.
בסיום ההצגה יוצאים השחקנים , כאילו מעולם האגדה, אל אולם היציאה , מתחבקים עם הזאטוטים ומצטלמים איתם למזכרת וזו היא חוויה נהדרת לקטנטנים.
אין מופע מושלם ותמיד נשאלת השאלה - מה היה לקוי או חסר או היכן נקודת התורפה. ובכן, אין זו הצגה עתירת שירים - כי אין שירים. ואין בעיות סאונד - כי אין סאונד, השחקנים אינם זקוקים להגברה וכל מילה שלהם נשמעת בצורה מושלמת. אין תפאורה מהממת, כי אין תפאורה מיוחדת. התלבושות הן מכובדות ולקוחות מעולם האגדות וגם הכרכרה היא קרטון. אבל זוהי הצגה עם קסם ועם תרבות לחינוך לאהבת תיאטרון ראוי ולכן היא בהחלט מומלצת בחום.

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי סוכנות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב