דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ישראל פועלת בכיוון מנוגד לרהביליטציה איזורית 

מאת    [ 19/12/2008 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 2916 פעמים ]

במאמרו "אובמה - משכין השלום במזרח התיכון?" סובר ד"ר לאון הדר, עיתונאי ומשקיף בוושינגטון: At the end of the day, if the two sides want a fragile peace to work, they will make it work?with or without U.S. involvement. And if they fail, they will have no one to blame but themselves.

http://worldpolicy.org/wordpress/2008/12/18/leon-hadar-obama-the-mideast-peace-maker/


במאמר מעניין זה, נותן הפרשן הוושינגטוני קדימה מכרעת למוכנות 2 הצדדים כאן לעשות שלום (רופף ככל שיהיה). אבל קובעי המדיניות בישראל אינם מוכנים לשלם את מחיר השלום. בניגוד לדוגמאות שהובאו במאמר, ישראל היא המדינה היחידה שנוכחותה מבוססת על הפרה בוטה של תחושות הצדק הטיבעי של מאות מיליוני ערבים ואנשים בעולם. זו מדינה שניבנתה הן על חורבות עם אחר, והן על הפרת תחושת ההומוגניות ההיסטורית והגאופוליטית של מה שמכונה האומה הערבית. המחיר הוא לפחות פיצוי הפלשתינאים והכרה בעוולות שניגרמו להם.

אך ההנהגה המדינית בישראל והפריפריה התרבותית שלה עוסקים במקום בתקיפה רדיקלית של שורשי הסכסוך, עוסקים בהכחשה רבתי. גרמניה בניגוד לכך השתלבה אחרי מלחמת העולם השנייה במקום מצויין במסגרת הקהילייה האירופית, עקב נקיטתה במדיניות הפוכה להכחשה - הודאה באשמתה, ופיצוי.

ישראל מאידך אינה יודעת אשמה מהי, ומחליפה אותה בצדקתנות, שעובדת מצויין אצל קהלים שמרנים וצרי אופק בארה"ב. והנה, האבסורד הישראלי הזה, לא רק שאינו מגלה מוכנות לשילוב איזורי, אלא גם מקבל תמיכה לא פחות אבסורדית מבחינת תחושת השרירות - מבחוץ. הדבר הזה גם פועל הפוך לגורם נוסף של יכולת גרמנייה לרהביליטצייה איזורית אחרי 1945 - חולשה כלכלית ויצרנית של ישראל, הניבנית על סיוע מבחוץ, בעוד גרמנייה פתחה יכולת מרשימה כלכלית וטכנולוגית באופן אוטונומי.


יש לזכור שכמו גרמנייה, גם ישראל עברה שלב של "תוכנית מרשל" - והמדובר בפיצויים שקבלה מגרמנייה של קונרד אדנאאואר. אך בניגוד לפרוייקט של התעצמות כלכלית ותרבותית - הישקיעה ישראל את הכספים הללו בהתחמשות ויזימת מלחמה שהפרה עוד יותר את האפשרות לרהביליטציה איזורית - תוך קביעת אוריינטציה של תוקפנות איזורית לעתיד - והכוונה למלחמת סיני 1956 (שכירי חרב האימפריאליזם http://www.global-report.net/msharon/?l=he&a=35459 ).

ישראל זקוקה לתפנית רדיקלית למטרת רהביליטציה איזורית, אך כל מערכותיה החברתיות, הכלכליות והתרבותיות, פועלות בכיוון הפוך לכך, ומחוזקות מבחוץ. על ממשל אובמה להבין זאת.

_____________

הכתבה הופיעה ב"על צד שמאל" בצרוף ניספחים חשובים בשוליה, וכן באתר "הגדה השמאלית"

הלינק הבא: העתק והדבק בדפדפן. אם מתווסף קטע ריק מעל לקישור, זה לא יעבוד.

http://www.on-the-left-side.co.il/23941/ישראל-נגד-רהביליטציה-אזורית-מיכאל-שרון-24122008

http://www.hagada.org.il/hagada/html/modules.php?name=News&file=article&sid=6383
Michael M. Sharon, born 1950, is a researcher in experimental psychology (Cognition, neuropsychology, attention, complex performance; emotions, psychopathology) and is the author of two books: Divided Attention - Organizers and non-Organizers (1997) and (2003) The Emotional Roots of Systematically Inefficient Behavior. He is a journalist and commentator implementing a multi-disciplinary approach encompassing issues and problems in economy, national security, corruption and economic crime, social criticism, study of cultures, general philosophy and philosophy of science, theology חוקר מדעי בפסיכולוגיה ניסויית; עיתונאי, פובליציסט, פרשן ותחקירן הנוקט בגישה רב-תחומית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב