דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנחנו זקוקים לגיבורים? 

מאת    [ 18/12/2008 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3251 פעמים ]

מאת: רמי הסמן 

בשנים האחרונות התופעה ממש בולטת. כולנו זקוקים באופן נואש לגיבורים. גיבורים שנוכל להעריץ. גיבורים שיתנו לנו תשובות כיצד נכון לנהל את חיינו. גיבורים שיראו לנו איך מצליחים להיגרר החוצה מהחיים הנוכחיים שלנו. גיבורים שהתמודדו עם משברי חיים. גיבורים שינהיגו אותנו. גיבורים שיהוו סמל עבורנו. הכל בגלל שהפסקנו באופן טוטאלי להאמין בעצמנו. לא שאי פעם ממש האמנו. אבל הפסקנו להאמין. הפסקנו להיאבק. הזומביות שכה אפיינה אותנו מצליחה עוד יותר להשתלט על חיינו.

על סמך מה? ההיגררות המוטרפת שלנו אחר תוכניות הריאליטי. זה לא רק יצר המציצנות. מדובר באנשים ממוצעים כמונו, שמתמודדים מול אתגר - קשה יותר או קשה פחות - ומוכיחים שאפשר לנצח. אפשר להתגבר. הקו המוביל בטלנובלות הדרום אמריקאיות עובד על הקונספט: "מעוני ודיכוי לעושר ואושר". הריצה הבינלאומית אחר הנשיא המיועד בארה"ב ברק אובמה. אובמה יותר מכל הוא כוכב. כוכב עליון. שניצח מול כל החזיתות. התגבר על מכשול השם המצחיק, חוסר הניסיון, והייחוס המשפחתי (בן למהגר מקניה). כל אלו הפכו לנכסיו, תחת המסר של "שינוי". הצמיחה בסדרות הטלוויזיה המציגות "גיבורים". HEROES כדוגמה בולטת (למרות העונה האחרונה הלא כל כך מוצלחת). 'אבודים' השילוב המנצח בין תוכנית הריאליטי 'הישרדות' לתוכנית מתח. קצת ניו אייג', קצת סקס, קצת הרפתקאות, קצת מותחן פסיכולוגי, הרבה שאלות.

אנחנו די נואשים מחיינו. מהמתכונת שלהם. ממה שתכננו לנו. לא יודעים איך להיחלץ מהמצב. אלו מכם שעכשיו מעלים חיוך: "זה לא אנחנו. אולי זה מישהו אחר". לא! זה בדיוק אתם. כי יש כמה שלבים בהתמודדות עם האמת. אחד מהם הוא הכחשה טוטאלית שלה.

לפי מה שאנחנו מאמינים, הגיבורים הללו אולי, אולי יובילו אותנו לארץ המובטחת. למקום ששם הכל יהיה שונה. שהכל יהיה טוב. סוג של נביאים. השאלה אם מדובר בנביאי אמת או בנביאי שקר. מה הם באמת יכולים להבטיח לנו? הם יכולים וודאי להבטיח לנו כמה רגעים של שכחה. שכחה של מי אנחנו. לשכוח את הכל. השאלה מה קורה אחרי הפיקס הזה? זה לא שונה מכל פיקס אחר. יש לו את רגעי השיא שלו. אחרי שהטריפ נגמר, לא נשאר כלום. רק איזושהי ריקנות. אבל מה, מכיוון שאנחנו לא מסוגלים למצוא פתרון אחר, אז זהו נכון לרגע הפתרון המועדף.  מחפשים גיבורים.

המסקנה הנוראית מדיון הקצר הזה? אם אנחנו רוצים לתת מענה לרעב הציבורי, עלינו להביא לכולם גיבורים. גיבורים שינצחו במלחמת הרייטינג. גיבורים שינצחו במלחמת הבחירות. גיבורים שיראו לנו את הדרך, איך הם עשו את זה, איך הם מתמודדים עם הקשיים. גיבורים שנוכל להאמין שהם יוציאו אותנו מהבלגן. בקיצור תעזבו אתכם מסלבס, תעזבו אתכם מאלילים, תעזבו אתכם מכוכבים. מה שכולם רוצים כיום זה גיבורים. זה המתכון להצלחה.

האם לנו - לכל אלו שעדיין מחפשים - הגיבורים הללו יביאו משהו? אולי בקטנה. אבל לא את התשובה המוחלטת.

 

רמי הסמן MBA, מומחה לאסטרטגיה שיווקית ופעיל זכויות אדם. מרצה לשיווק מדיני וחברתי בבית הספר הבינלאומי למינהל עסקים, המרכז הבינתחומי בהרצליה. שימש כעמית מחקר בבית הספר לממשל ולמדיניות, הפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת תל אביב. ריכז את תחום לימודי הפרסום במכללה למינהל. הקים וניהל את חטיבת לימודי מינהל עסקים בבית הספר לתיירות של משרד התיירות. כיהן כיושב ראש הנהלת הוועד למלחמה באיידס. הוביל את מאבק ארגוני הבריאות להרחבת סל התרופות ב-1997, ולתיקון בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.
http://schoolofstrategy.blogspot.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב