דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ננדרולון (Nandrolone) 

מאת    [ 18/12/2008 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 4995 פעמים ]

 

ננדרולון (Nandrolone)


שמו הרפואי ננדרולון - Nandrolone undecanoate או נור-טסטוסטרון Nor-testosterone
מבנהו הכימי של הננדרולון: 19-Nor-4-androstene-3-one,17b-ol" or "4-Estren-17beta-ol-3-one"

החומר הגנרי ננדרולון או בשמו המסחרי הנפוץ ביותר: Deca-Durabolin יוצר לראשונה ע"י חברת התרופות ההולנדית - אורגנון.

השם הפופולארי ביותר הינו: DECA  או דקה-דורבולין שהרכיב הפעיל בוא הינו   ננדרולון אונדקנואט. מולקולת האסטר אונדקנואט הינה ארוכה מאוד ומשך זמן מחצית החיים שלה הינו כ- 16.5 ימים.

ננדרולון הינו 19-נור-טסטוסטרון, כמומר שמבנהו דומה מאוד לטסטוסטרון אך עם שינוי של העדר מולקולת פחמן במיקום 19. שינוי הנ"ל גורם לפעילויות פיזיולוגיות השונות בחלקן מהטסטוסטרון. כך שלמעשה הננדרולון הינו אגוניסט חלש של הרצפטור האנדרוגני (בהשוואה לטסטוסטרון), היות ולסטרואיד הנ"ל מושפע ע"י האנזים 5-אלפא-רדוקטאז, אשר פעילותו האנדרוגנית נמוכה יחסית. כלומר כי הזיקה וההיקשרות הסטרואיד לרצפטור האנדרוגני הינה חלשה יותר. חשוב להבין כי השינוי הנ"ל לבדו גורם לתופעות לוואי - אנדרוגניות נמוכות יותר!!! בשל תופעה זאת ובשל השפעה מופחתת ע"י האנזים 5-אלפא-רדוקטאז, בניגוד לטסטוסטרון המומר לדיהידרוטסטוסטרון (DHT) שפעילותו האנדרוגנית חזקה יותר כפי- 3 עד 4 יותר, בקירוב בהיצמדות לרצפטורים האנדרוגנים.

 

בדומה לטסטוסטרון המומר לדיהידרוטסטוסטרון (DHT), הננדרולון אשר מומר לדיהידרוננדרולון (DHN, dihydronandrolone) אשר פעילותו האנדרוגנית חלשה יותר וזאת בשל התאמה הלוקה ביחס ל- DHT בהיקשרות לרצפטור האנדרוגני. בשל גורמים אילו הננדרולון הינו בטוח יותר לשימוש מבחינת גברים הלוקים או הנוטים ללקות בבלוטת ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת, הנוטים לאקנה ונשירת שיער...

חיסרון בולט נוסף של הננדרולון הוא דיכוי החשק המיני (לבידו), לכן ספורטאים משתמשים בננדרולון רק במהלך הסייקל של טסטוסטרון או מסטרולון.

 

יחד עם זאת שננדרולון  בטוח יותר לשימוש בהשוואה לטסטוסטרון, כלומר דל יותר בתופעות לוואי. לננדרולון תגובה אנבולית הגבוהה פי- 2.4 יותר בהשוואה לטסטוסטרון כשמדובר באותו המינון כמומר בסיסי, כלומר מיליגרם טסטוסטרון על מיליגרם ננדרולון. ישוב לציין, כי ספורטאים לעיתים נדירות לוקחים ננדרולון לבד, לרוב הוא יהיה בשילוב תרופות אחרות.

 

התגובות האנבוליות של הננדרולון נותרות בגלל שתי סיבות עיקריות, הראשונה הינה מאזן חנקן חיובי, כלומר שיותר חומצות אמינו חודרות אל תוך השרירים, כך למעשה תאי השרירים שלנו אוגרים יותר חלבונים = בניית שרירים.

הסיבה השנייה, הינה בדרך מנגנון האסטרוגני, במנגנון הנ"ל נוצרת עלייה במאגרי הגליקוגן שחלקו או ליתר דיוק 1% נאגרים בסיבי השרירים.

 

יתרון נוסף, הינו על הפרקים, ספורטאים כבר יודעים מה שאורטופדים מגלים בשנים האחרונות. ספורטאים טוענים כי הננדרולון "משמן" את הפרקים. הננדרולון למעשה, גורם לצבירת כמויות גדולות יותר של נוזל הסיכה, הנקרא: הנוזל הסינוביאלי (Synovial fluid), מחקר מסוים הראה שהמטבוליים של ננדרולון הם גם אגוניסטים של אלדוסטרון, אשר יש לו תפקיד חזק בשמירה של נתרן בגוף. כמות גבוהה של נתרן גורמת לאגירה גבוהה של מים ובעצם מסבירה את התגובה הנ"ל.


ננדרולון המחובר לרכיב אסטרי דקנואט (Decanoate) המכיל כעשרה פחמנים, משתחרר לאט וכך מסיבה זו ניתן לגלות את הסטרואיד או יותר נכון את שרידיו בגוף לעיתים עד כ- 18 חודשים אחרי השימוש בסטרואיד.

 

ננדרולון הינו סטרואיד יעיל מאוד לפיתוח מסת שרירים והכוח, בדומה לטסטוסטרון. וחשוב לציין כי ישנן שתי צורות עיקריות של ננדרולון: האחת עם אסטר ארוך מאוד, הנקרא ננדרולון אונדקנואט, והשנייה נקראת: ננדרולון פניל-פרופיונאט

 (Nandrolone phenyl-propionate) עם אסטר קצר יותר. לכן חשוב לציין, כי השימוש בננדרולון פניל-פרופיונאט (NPP) בעיקר למנוע גילוי של החומר בבדיקות סמים, כי ניתן לגלות את הננדרולון אונדקנואט עד 18 חודשים לאחר הנטילה האחרונה.

לאחר הזריקה האחרונה של הננדרולון פעילותו הולכת ומתפוגגת רק לאחר כשלושה שבועות, לכן ספורטאים לוקחים  טסטוסטרון עם אסטר ארוך עד שבוע אחרי הננדרולון אונדקנואט.

 

מתוך הספר: "סטרואידים - כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול! מאת: ד"ר יעקב עזרא.

 

ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן אישי. מכין ספורטאים ודוגמנים לקראת תחרויות ומופעים. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוח גוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים אנאבוליים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול! הורמון גדילה. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב