דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אוכל לחזור מחופשת הלידה? 

מאת    [ 17/12/2008 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 2641 פעמים ]

ילדת ואת יוצאת לחופשת לידה? בוודאי התגנבה המחשבה למוחך: "ומה יקרה אם הם יקבלו מחליפה טובה ולא ירצו לקבל אותי בחזרה לעבודה"?

ובכן, שאלה כזו עולה במוחן של רבות הנאלצות לעזוב את מישרתן לתקופת חופשת הלידה, אבל לעיתים הן מתביישות לשאול. גולשת כתבה לי שאלה כזו, והייתי נבוכה. לא ידעתי מה לומר לה, אז שאלתי את חברותי החכמות ובעלות הניסיון, והנה כמה טיפים שהן שלחו לנו:

1. "תני להם הכל"!
מנסיוני, גם כעובדת שיצאה לחופשת לידה ובעיקר כממונה על עובדות שיצאו לחופשת לידה, צריך ללמד ה כ ל אחרת המחליפה שלה "תלכלך" עליך שעשית את העבודה באופן שטחי ובלתי מקצועי ושהיא עצמה - נזר הבריאה, שרק חיכו שתבוא ותראה כמה טוב יכולה העבודה להיעשות.

אם זה בידייך - חשוב שתקבעי מחליפה לא בימים האחרונים לפני הלידה, שבד"כ אינה חלה במועד המתוכנן, כך שתוכלי לעמוד על החלקים הבעייתיים ולהדריך אותה.
כממונה "בוסית", אני סבורה שלא תמיד רוצים להחליף עובדת שילדה, אלא אם כן היא מנצלת את מצבה החדש - נעדרת רבות (מבלי לנסות אפילו למצוא פתרון אחר מלבד היעדרות שלה, כי היא חוסכת כסף לשמרטף, וגם סתם כי לא בא לה להתאמץ ועדיף לה להשאר בבית). פעמים רבות, למרות שחרה לי - כאישה, עובדות נצלו את ההטבות השונות יותר מגברים שהיו נחותים מהן בהרבה ברמה, אבל "סיפקו את הסחורה". דבר אחד ברור: הראי את עבודתך באופן הטוב ביותר, שיהיה למה לשאוף, אל תעלימי פרטים חיוניים (אני קוראת לכך "להעלים כף קמח במתכון"). אם את מקצועית וטובה - הראי זאת בכל תנאי. מי שמכיר אותך ומוקיר את עבודתך, לא ישמח לנפנף אותך, גם אם תעדרי לפרק זמן סביר (ברור שלא תצפי שאם תצאי לחל"ת של שנה, שהוא טוב כשלעצמו - אבל לכל דבר מחיר...) לא יחכו לך עם מכתב פיטורים. בקיצור - מי שזורע סופה - יקצור רוח, ומי שמכין את השטח טוב, יקצור את פרי עמלו. מקווה שזה לא נשמע פשטני, אבל מנסיון אישי אני יודעת זאת. (בשמת).

2. חלקי את "הירושה" בין נאמנייך
דברי קודם עם הממונים והבהירי (אם אמנם את רוצה לצאת רק לחופשת לידה או קצת יותר) שאתא רוצה שבהעדרך ימלאו את תפקידך על הצד הטוב ביותר, ולכן הציעי לחלק את מטלותיך ל-2-3 אחרים בעבודה הקרובים אליך ומכירים את סוג עבודתך, במידה וזה אפשרי, כמובן. הסבירי לכל אחת/ד האמור למלא את מטלותיך בהעדרך את אופי הפעולות הקשורות למטלה/עבודה, והשאירי גם בקשה להתיעץ איתך טלפונית בכל בעיה שצצה. כך תפקידך יחולק כך שעוזריך/מחליפייך ישמחו שתחזרי, ומצד שני ידעו שהמטלה הנוספת שלהם היא זמנית וזה רק כדי לעזור לעמיתה.

אם לא מתאפשר לך לקבוע את המחליפה, ובמקומה תגיע מישהי שנקמעה ע"י האירגון, גם כאן את עדיין יכולה לבקש שישאירו אותך מעודכנת, על מנת שתוכלי ליעץ מידי פעם על פי דרכך שלך.
למחליפה תעבירי את התפקיד במלואו כולל כל המטלות וכל מה שהיא צריכה לדעת, אך תעודדי להתיעץ איתך במקומות בהם יש בעיה וגם סתם... כדי לשאול מה שלומה. כדאי לך גם להיות בקשר טלפוני עם מקום העבודה מיוזמתך ולהמשיך להיות מעורה ברמה של עדכון ומידע. (מתי).

3. הישארי רלוונטית
אחד הדברים שחשובים מאד הוא להראות רלוונטית כל הזמן, כלומר לאחר הלידה, כשקצת מתאוששים, לצלצל לעבודה מדי כמה ימים, לשמור על קשר רציף, ואף לקחת על עצמך במהלך התקופה (להציע עצמך), משהו קטן שאת יכולה לטפל בו גם מהבית.

כמו כן, השתדלי לתת יעוץ והרגשה שאת שם בשבילם, כי בלעדייך ברור שזה לא אותו דבר... זה סוג של שיווק עצמי. כדאי לעשות חפיפה של הדברים ההכרחיים והלא יחודיים לך, לפני שיוצאים לחופשת לידה, תוך הבעת רצון טוב, ולהדגיש בפני הבוסים שתעמדי לרשותם בשמחה וברצון כשתהיה בעיה כל שהיא. ואז כאמור לשמור על נוכחות ברקע גם לאחר הלידה. סביר להניח שהמנהלים ישמחו שיש להם גב במקרה של בעיה וכן יהיו מרוצים מהמסירות והאכפתיות שאת מקרינה. מצד שני חשוב גם לזכור במידת הצורך להעמיד להעמיד גבולות ברורים כדי שמקום העבודה לא יהפוך למטרד בזמן חופשת הלידה.

ד"ר מירה חניק היא יועצת אירגונית, תעסוקתית ורוחנית בעלת ניסיון של יותר מ- 20 שנה בקידום נשים באירגונים, ובהעצמת נשים. מאמנת אישית, ומנהלת את אתר האינטרנט "הדרך למעלה - להעצמה אישית".
http://www.haderech.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב