את תחום הווב 2.0 הכרתי בצורה קרובה בתפקידי האחרון בממשלות ישראל
יועץ תקשורת ואסטרטגיה לשר הביטחון, לאחר מלחמת לבנון השנייה עם הגשת דו"ח וינוגרד.
עברנו ימים קשים בלשכה בקירייה, מחאה תקשורתית וציבורית יחד,
עד כדי החרשת אוזני העיתונאים כלפי פועלו של שר הביטחון בנושא החברתי.
הבנתי שאם לא אקח יוזמה למצוא דרך חלופית לתקשורת המונים לא אצליח להעביר את פועלו של השר בנושא החברתי.
חיפשתי ומצאתי דרך שללא מערכת שיקולי עריכה, יכולת להעביר מסר ישיר ולקבל תגובה ישירה.
תחילה ערכנו סרט על פועלו של שר הביטחון, הטענו באתר youtube
לאחר מכן הדלפה קלה לתקשורת ומשם נהר של גולשים
בנוסף העברה מכוונת למתפקדי המפלגה ובכך הגענו לחשיפה נאה עם מקסימום מסרים.
עבורי זה היה יום העצמאות של יועצי התקשורת והפרסומאים
כיום ניתן לשתף ולהשתתף בכל פורום, להגיב, להביע דעה והקרין לעולם את דעתך או מרכולך.
מאז חקרתי ולמדתי היטב את הזירות הרבות שקיימות ברשת ומספקות לנו את
עולם הווב 2.0 והווב 3.0
דמיינו לרגע, שיש לכם ערוץ טלוויזיה פופולארי משלכם!
עיתון מבוקש משלכם! שלטי חוצות משלכם! ואפילו קהל לקוחות שמתעניין
בכל מסר שלכם. מה הייתם משדרים בערוץ? מה הייתם כותבים בעיתון?
תפסיקו לדמיין ותתחילו לשדר את המסרים שלכם..
כתבות וידאו, סרטוני תדמית, סרטוני הסברה, פרסמו מאמרים עסקיים, המדגישים את יתרונותיכם.
מאות מפרסמים בעולם משדרים, מפרסמים מאמרים, אפילו נבחרים לנשיאות ארה"ב!
הכל בעזרת מנוע שיווקי קיים וחינמי ברובו, הכל באינטרנט ואתם עדיין מחכים לשידורים של אחרים??!
במיתוג מתמקדים בפרסום ווב 2.0 ווב 3.0 (שעושה את צעדיו הראשונים בעולם).
זירת הפעילות מגוונת - בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות וערוצי שידור וידאו.
כל הזירות מסודרות לפי נושאים ייחודיים, כך שקהל היעד מפולח לפי תחום עניין.
בווב 2.0 אנחנו קובעים אתכם את המסרים הרצויים ברשת.
את תוצאות הפעילות של פרופגנדה ניתן לראות ברחבי הרשת,
ללא סינון אינפורמציה וללא הגבלת מקום או זמן שידור וידאו.
ישנם מקרים שהפעילות ברשת משמשת כ"סטרטר" לקראת הנעת מהלך באמצעי התקשורת החדשותיות להגברת הבאז סביב הפעילות.
נערת אובמה / נערת אסולין
אובמה הצליח לנער את האמרקנים בקליפ מדליק שחולל את השינוי "נערת אובמה" youtube
החלטנו להעיר את הליכודניקים ואת העוסקים בשיווק בקליפ מגויר משלנו "נערת אסולין" youtube
תוך 8 שעות החל הפרגון ממטה אובמה בארה"ב אתר youtube של נערת אובמה.
גל הגולשים הגדול הגיע לאחר פרסום הקליפ בכל תוכניות האקטואליה חדשות 2, חדשות 10 ובאתרי אינטרנט כמו ynet וואלה ועוד..
הבאז יצר הפריה הדדית והגולשים עדיין מבקרים את הקליפ הישראלי ב youtube כ 100 מבקרים חדשים ביום
קמפיין ויראלי כזה הצליח למכור ולינצור בתודעה של העוסקים בדבר
הגוון הסקסי תרם לחשיפת הקליפ בתקשורת אך אם זה שודר בטלויזיה משעה 17:00 ועד לשעות הלילה
אז בהחלט הקליפ כשר לצפיה באינטרנט.
בפרסום ויחסי ציבור ברשת חושבים גם על מיצובכם במנועי החיפוש.
כדי להבין את החשיבות של מיקום במנועי חיפוש נאלץ לשחזר לרגע פעולות יום יומיות של רובכם.
נתקלים בשאלה לא פתורה או חיפוש אחר מוצר? מה אתם עושים?
86.1% מהגולשים נכנסים למנוע החיפוש של גוגל,
מקישים את המילה הקשורה למוצר/החברה/מידע ושולחים את "נציגיי גוגל" לחפש ברשת.
תוך 0.2 שניות הם מצאו 1,160,000 אופציות לערך "עגבנייה" (כדוגמא). מדהים, איזו מהירות!!
אבל מה עושים עם כל האופציות שהנציגים המסורים הביאו לנו? בודקים את כולם??
רוב הגולשים יגששו עד העמוד השני כדי למצוא את האינפורמציה.
מצאו??! אם כן הם מרוצים וקשובים לכם, אם לא תוך שניות מועטות הגולש במקום אחר בעולם..
2.0 web
דור השני של האינטרנט - ווב 2.0 ועיקרו האפשרות של הגולשים ליטול חלק פעיל בתכנים הפזורים ברשת .
בדור הראשון של האינטרנט גולש קרא כתבות, מאמרים קרא ושתק !
כיום כל אחד יכול לעלות תגובת טוקבק לכתבה שעוררה אצלו את החשק להגיב לכתוב מאמר דעה אישית או שיווקית או אפילו לטעון סרטון וידאו אישי.
היתרון של ווב web 2 הוא ברור:
ישירות - העברת המידע לקהלי היעד אינה נעשית דרך "שומרי הסף", קרי, העיתונאים. באמצעות האינטרנט ניתן למעשה "לעקוף" את אמצעי התקשורת המסורתיים - טלוויזיה, עיתונות ורדיו - ולהגיע ישירות לכל אחד בעולם.
אובייקטיביות - האינטרנט, ככלי אינטראקטיבי מאפשר תקשורת בינאישית ישירה, ניתן להעביר את המסר מנקודת מבט אישית ואמין הרבה יותר מאשר כל כלי תקשורת אחר.
ארכיון - רוב התוכן שעולה לרשת נשמר כארכיון. פעילות ווב 2 web מוסיפה מיידע רלוונטי ואמין יותר מפרסום מגמתי. אותו מיידע עולה במהלך חיפוש תחת מילים רלוונטיות לעסק.
דיוק במסרים - אין הגבלה של אורך סרטון (ראה ערך 15 שניות או 30 שניות בטלוויזיה), אין הגבלה באורך טכסט (ראה ערך ידיעה בעיתון, מודעה קנויה) והכי חשוב אף אחד לא ישנה לנו את המסרים.
הגולש הפוטנציאלי מתייעץ עם חבריו לקהילה/פורום לפני ההחלטה על הרכישה. אנחנו נדאג לספק תשובות הולמות לקהל היעד.
גישת פרסום זו מאפשרת למפרסמים להגיע אל קהל היעד בצורה ישירה.
בהצלחה..