דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית דין לענייני משפחה 

מאת    [ 15/12/2008 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3695 פעמים ]

לאחר מספר שבועות סיפר לי בן דודי שלוקחים אותו אל בית דין לענייני משפחה, שהוא מקום בו ישאלו אותו שאלות שונות ואחר כך יחליטו עם מי הוא יגור. אני יכול לספר לכם שמאז אני כבר לא כל כך בקשר איתו, כי בסופו של דבר הוא עבר לגור עם אימו וראה את אביו פעם בכמה שבועות בלבד. כשהוא נפגש עם אביו הם בעיקר בילו, מן הסתם, את הזמן יחדיו ופחות ביקרו את משפחתי ולכן נותק בינינו הקשר.
פגשתי את בן דודי לאחר כמה שנים. שנינו היינו מבוגרים קצת יותר (לא הרבה יותר) ואחרי החלפת הפרטים הרגילים - מה נשמע? איך בבית הספר? וכיוצא בזה - הגעתי לנושא שתמיד סיקרן אותי ולא העזתי לשאול. שאלתי אותו: "שי תגיד, זוכר שהיינו בני 10 וסיפרת לי שההורים שלך מתגרשים? האם הדבר הזה הגיע לך בהפתעה כשהוריך סיפרו לך כמו שזה הפתיע אותי?".
הוא השיב כי זה לא הפתיע אותו - ההורים שלו רבו כל הזמן. התשובה שלו די הפתיעה אותי. הרי בכל זאת מדובר בפעולה קשה ודרמטית שמחליטים לנקוט שני בני זוג. יש להניח שהם אהבו זה את זה ולכן החליטו למסד את הקשר ביניהם ולהינשא ופירוק הקשר מעיד על כך שהם הבינו כי טעו. הוא טען שההורים שלו רבו כל הזמן עד לרמה בלתי נסבלת וההחלטה על גירושים צמצמה את כמות המריבות בבית. הוא אפילו הרשה לעצמו לצחוק על זה, באומרו שעכשיו בימי הולדת הוא מקבל כמות כפולה של מתנות...
הוא גם סיפר לי שבביקור בבית הדין לענייני משפחה הוא נשאל עם מי מהוריו הוא יעדיף לחיות. נקבע כי הוא יישאר לגור עם אימו בביתם בענתות וכך לא יאלץ להיפרד מחבריו ומבית הספר שלו ויזכה לביקורים תכופים מאביו, שעבר להתגורר ביישוב שכן.

יש לציין כי תחום דיני המשפחה בישראל הוא מהמורכבים בעולם. דבר זה לא נובע מכך שהבעיות בארץ הן תמיד מסובכות יותר משל האחרים ולא מכך שאנחנו במזרח התיכון וכולם נגדנו... המורכבות נובעת מכך שבמקרים רבים מצאו עצמם בני זוג המנסים להתגרש מתמודדים מול כמה ערכאות משפטיות במקביל - בית הדין הרבני בביצוע הגט עצמו ומאבק משפטי מקביל על חלוקת הרכוש המשותף והסכמי המשמורת על הילדים. פעולה מול מספר ערכאות, היא מטבע הדברים מסובכת יותר.

מהו, אם כן, בית דין לענייני משפחה? כפי שנרמז משמו, בית דין זה עוסק בעניינים הקשורים לדיני משפחה, כגון: זכויות משמורות על ילדים, אימוץ ונושאי הורות שונים. את הבעיה המוזכרת לעיל פותר בית דין לענייני משפחה בכך שהוא מספק לצדדים פתרון בדמותה של יחידה אחת, המטפלת בכל הנושאים הקשורים לענייני משפחה.
בישראל, בית משפט השלום מתפקד על תקן של בית דין לענייני משפחה. יושבים בו שופטים מומחים, המטפלים בכל האספקטים הנלווים לדיני משפחה. ערעורים מופנים לבית המשפט המחוזי, שם הם נדונים במעמד שופט יחיד. ערעורים על פסקי דין בענייני הורות, נושאים הקשורים לאימוץ ילדים, זכויות משמורת והחזרת קטין חטוף - נדונים בפני פורום בן שלושה שופטים ולא בפני שופט יחיד.
נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל המתמחה בנושא בית דין למשפחה ,גירושין , ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב