דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם SEO יעבוד בשבילי 

מאת    [ 15/12/2008 ]

מילים במאמר: 833   [ נצפה 2487 פעמים ]

מאת: זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט

חברות העוסקות בנושא SEO, דואגות לעדכן אותנו בסיפורי הצלחה של לקוחותיהם שכבשו את המקום הראשון בתוצאות החיפוש של מנועי  החיפוש*. יש חברות שהפסידו כספים למרות שפעילות SEO שלהם הצליחה! זה נשמע כמו: "הניתוח הצליח, אבל החולה מת!". איך ניתן להצליח וגם להרוויח בפעילות SEO?

SEO (Search Engine Optimization) כחלק מפעילות שיווקית באינטרנט, נועד להציג גבוה ככל שניתן את תכני האתר בתוצאות של מנועי החיפוש בחיפוש אחר מילים/ביטויי מפתח.

 

דבר ראשון, עליכם להבין מה זה SEO ומה זה לא!

פעילות SEO חוקית, או כמו שנהוג לכנותה White Hat SEO או Ethical Seo, אינה כוללת טריקים שכוונתם להשפיע על הדירוג של האתר שלכם במנועי החיפוש. למשל, החבאת תכנים כך שהגולשים לא יראו ומנועי החיפוש כן יראו. מנועי החיפוש אינם אוהבים את הניסיונות להערים עליהם. כאשר הם מזהים ניסיון כזה, או כאשר מישהו מלשין עליכם (כן, לגוגל יש מלשינון), שאתם מנסים ל'סדר' אותם, האתר שלך ייעלם מתוצאות החיפוש! אם ציפיתם לקבל התראה מגוגל, תשכחו מזה.

חברת BMW עשתה פעילות לא חוקית באתר שלה, ונענשה - לא היה ניתן למצוא את האתר שלה בתוצאות החיפוש. השמועה אומרת, שהחזרה לתוצאות החיפוש עלתה ל- BMW כ- 2 מיליון יורו!

 

כלל שני: הגדירו ציפיות, ורצוי בכתב

כאשר אתם נמצאים במשא ומתן עם חברה המספקת שירותי SEO הגדירו באופן ברור כיצד תמדדו הצלחה. הצלחה אינה בהכרח נוכחות במקום הראשון בחיפוש אחר הביטוי גידול חסה על אי בודד, כי אף אחד אינו מחפש ביטוי זה. עליכם לזכור שאינכם חייבים להיות ראשון בגוגל כדי שתגיע תנועה של גולשים לאתר שלכם (אם כי המקום הראשון יביא לכם יותר תנועה).

בחיפוש אחר הביטוי ספרים במנוע החיפוש גוגל, אתר מועדון קריאה נמצא במקום החמישי בתוצאות החיפוש. מיקום זה מניב עשרות הפניות מידי יום.

הזהרו מחברות SEO המבטיחות לכם את המקום הראשון. יש מספר קטן של חברות SEO המוכנות להתנות את התשלום בהצלחה, כלומר תשלום עבור השגת יעדים שנקבעו מראש. גישה כזו בהחלט יכולה להיות מודל שימריץ את חברת ה-SEO שתשכרו להשיג את היעדים שנקבעו.

יכול להיות שתרגישו נוח כשתראו את האתר שלכם בדירוג גבוה, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה מפעם לפעם - בזאת אתם יכולים להיות בטוחים. שלוש סיבות עיקריות לכך שהדירוג אינו קבוע: מנועי החיפוש משנים מעת לעת את אופן קביעת הדירוג; אתרים חדשים ודפים חדשים נוספים מדי פעם; דפים קיימים מתעדכנים ומשנים את תוכנם. זו אחת הסיבות לכך, שחברות מוכנות להשקיע ממון נוסף בפרסום בגוגל. פרסום בגוגל בנוסף לקידום אורגני הוא הפתרון הטוב ביותר להופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש, אך כמובן שלא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו. החסרון של פרסום בגוגל הוא שברגע שמפסיקים לפרסם נעלמים מתוצאות החיפוש.

 

כלל שלישי: דעו מה SEO (האופטימיזציה) יכולה לתת ומה היא לא

פעילות SEO מתוכננת להביא יותר תנועה רלוונטית (בהמשך נקרא לה תנועה איכותית). מה זאת תנועה איכותית? תנועה מסוג זה פירושה שהאנשים שיגיעו לאתר שלכם כבר מעוניינים במוצר או בשירות שאתם מציעים. תנועה שאינה איכותית דומה לכך שתצאו לרחוב ותנסו לעניין את העוברים ושבים במוצר שלכם. למרות שיכול להיות לכם מוצר 'מדליק' או שירות יעיל ואדיב, לא כולם מתעניינים בו. תנועה איכותית מורכבת מאנשים שבאופן פעיל מחפשים את המוצר ו/או השירות שאתם מציעים.

יש חברות SEO שפועלות באופן חוקי, מתוגמלות על פי ביצועים וגם גורמות לרצף של תנועה איכותית, ולמרות זאת הן מבזבזות את כספכם וזמנכם. אין זה אומר ש-SEO לא תפעל לעולם באתר שלכם, אבל זה אומר שאתם צריכים להיות זהירים מאוד בבחירת החברה לביצוע המשימה, ולקחת עוד גורם בחשבון - יחס המרה.

 

כלל רביעי: יחס המרה כמדד הצלחה

יחס המרה או Conversion Rate הוא היחס בין מספר הפניות/מכירות שבאתר ביחס למספר המבקרים באתר באותה תקופה. 

אם ביום מסוים הגיעו לאתר שלך 100 גולשים ובוצעו שתי עסקאות בלבד, יחס ההמרה שלך הוא 2% (2 מתוך 100). בסופו של דבר אתה רוצה תזרים הכנסות ולא ביקורי גולשים בלבד. הכנסות באות ממכירות. יותר מבקרים או יותר דפים נצפים אינן מדד בלעדי להצלחה. לכן, אחד ממדדי ההצלחה צריך להיות מכירות, הפניות או כל מדד עסקי אחר שאתה מודד. אם כך שיווק באינטרנט משמעותו עבודה מתמדת על האתר והתכנים בכדי שיהיו ממוקדי מטרה.

 

סיכום

לתנועה שאינה מתורגמת למכירות או הפניות, אין ערך רב והיא עלולה לייצור בזבוז משאבים. אל תשכחו זאת בעת הגדרת מדדי הצלחה בפעילות SEO. יכול להיות שהמחשבה הראשונית על התחלת פעילות SEO  הייתה להביא תנועה - וזה בסדר, אבל מהר מאוד צריך לעבור לשפר את יחס ההמרה כי שם טמון הכסף.

 

 

זהר עמיהוד: קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. מרצה במרכזי הדרכה בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר למפתחי אתרים באינטרנט, מחבר הספר פרסום בגוגל ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה". בעל ידע וניסיון רב בקידום אתרים בגישה עסקית.

 

* במאמר זה יש האנשה של מנועי החיפוש

 

 

 

 

 

 

זהר עמיהוד יועץ שיווק, יועץ קידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר הספר HTML & CSS למפתחי אתרים באינטרנט ושותף בכתיבתם ועריכתם של עשרות ספרים אחרים בנושאי מחשבים. יזם ומנהל אתר מועדון קריאה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב