דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם קופים יכולים לעשות SEO? 

מאת    [ 15/12/2008 ]

מילים במאמר: 883   [ נצפה 2642 פעמים ]

האם קופים יכולים לעשות SEO?

קודם כל כמה עובדות: ההבדל בין DNA של קופי שימפנזה ובני-האדם עומד על פחות אחוז או משהו קרוב לזה. ונכון, שימפנזה הוא קוף אדם (Ape), ולא סתם קוף (Monkey). לקופי-אדם אין זנב, ולקופים יש. ועכשיו כשעובדה זו ידועה, חובה עליכם להבהיר את הנקודה הזו לילדים קטנים בגן החיות כאשר הם מצביעים על כלוב השימפנזים וצועקים "קוף!".

אני מקדם אתרים אל עבר מקום ראשון בגוגל. מהם קווי הדמיון בינינו? ובכן, דבר ראשון, שנינו פולטים המון זבל בכל מקום. בני האדם אומנם עושים זאת באופן מילולי, אבל זה לא כל כך משנה. כמובן שהצורה החיצונית שלנו דומה, וחלקנו דומים להם במיוחד. גם המוח ומערכת העצבים המרכזית שלנו דומים למדי. אם כך, האם יכול קוף אדם לעסוק ב-SEO ולהביא אתר להיות ראשון בגוגל.

בוודאי שכן! ואף אחד לא יכול לחזק טענה זאת טוב יותר מהגברת ואלרי ג'יין מוריס גודול. החוקרת פרימטים, אתולוגית ואנתרופולוגית בריטית, הידועה בעיקר בזכות למעלה מארבעים שנות מחקר וחיים יחד עם שימפנזים כדי להבין את דפוסי חיי החברה שלהם והיחסים החברתיים שבין השימפנזים, וכן חקר היבטים שונים של חיי השימפנזים בפארק הלאומי גומבה , טנזניה.

תקשורת

מחקרים הראו שקופי השימפנזה מסוגלים ללמוד כמעט 300 סימנים בשפת הסימנים, ואף יותר. זה בערך 295 סימנים יותר ממה שאני מכיר. אחד הקשיים הצפויים בהקשר זה הוא "...שהשימפנזים עדיין לא פיתחו שפה מדוברת מתוחכמת". מצד שני, כך גם כמה מהאנשים העוסקים ב- SEO שאני מכיר. אז נכון, שימפנזים לא יכולים לבטא מילים מסוימות, אבל אולי יתמזל מזלך ותמצא כמה לקוחות חרשים.

עבודה עם לקוחות

האם יצא לכם לעבוד עם לקוח שלא ממש זרם איתכם (אמממממ...) ולא התרשם מהאישיות המקסימה שלכם? כאשר הוא אמר לכם "הבוס שלי לא מדבר איתי בגובה העיניים", ואתם עניתם לו "למה, הוא גמד?", הוא אפילו לא צחק. דעו שבמקרים כאלה אתם פשוט יכולים לשלוח את השימפנזה שלכם לפגישה במקומכם. קרוב לוודאי שהוא (השימפנזה) היה עושה עבודה טובה יותר ויותר משעשעת, במיוחד אם הייתם מלבישים אותו בחולצה מכופתרת, מכנסי חאקי ומגפיים.

כתיבת קוד

קוד HTML בסיסי פשוטו כמשמעו, הוא בסיסי. למען האמת, הוא כל כך בסיסי שחבל על הזמן. ילד בן 10 יכול לכתוב קוד HTML, וכיום, לאור הפופולריות הגואה של תוכנות מחוללות-קוד ומערכות ניהול תכנים, אפשר להסתדר גם בלי ללמוד אותו בכלל. על כן יכול כעת השימפנזה השכונתי החביב שלכם להיכנס בדלת המשרד ולהתחיל ללחוץ על מקשים. במוקדם או במאוחר, יהיה לו גם בלוג על מערכת Wordpress.

יכולות אנליטיות

לקופי שימפנזה "...יכולות חשיבה הגיונית, הפשטה, הכללה, ייצוג סימבולי ותפישה עצמית" - כך לפי החוקרת ואלרי ג'יין מוריס גודול. שוב, זה יותר ממה שניתן לומר לגבי חלק ממקדמי האתרים שאני מכיר. לרובנו באמת יש איזושהי תפישה עצמית, אבל במקרים מסוימים היא מוגזמת. עם השימפנזים זה לא ככה. הם יצורים מאוד צנועים, למעט כאשר הם במצב-רוח סקסי. שימפנזה אומנם לא באמת יכול לפרש דוח אנליטי, אבל הוא כן יכול ללחוץ על לחצן ההדפסה, להציג את הדוח ולהצביע עליו כפי שהייתם עושים בעצמכם. הרי הלקוחות לא באמת חושבים שיש לכם מושג מה כל המספרים האלה אומרים!!!

ביצוע הנחיות Google

אז ככה, לי באופן אישי אין שמץ של מושג. ההנחיות שכתובות, מסובכות לאללה, ולרוב אינני מבין שום דבר, ולכן אני בהחלט לא מצפה מהשימפנזה לבצע אותן כנדרש. מצד שני, הידיעה שקופי שימפנזה מתחילים להיכנס לעסקי SEO אולי תגרום ל-Google לפשט את ההנחיות שלהם כדי להפוך את רשת האינטרנט למקום טוב יותר.

ניהול קמפיינים מסוג PPC (תשלום עבור לחיצות)

בהקשר זה עלולים השימפנזים להיתקל בבעיה. יש לי תחושה שהם סוג של ליצנים ומסוגלים להעלות את תעריפי המחיר ללחיצה רק בשביל הקטע. אבל כולנו עשינו את זה מתישהו, לא? או שזו רק אני? שימפנזה יכול לפרסם מודעות ולתת להן לרוץ... עם עזרה מינימלית לכל היותר. אפשר גם פשוט לתת לאחד מבני האדם במשרד לפרסם את המודעות, ואחר כך להגיד לשימפנזה להיכנס למערכת ולבדוק כל יום מה מצבן. כמובן שהוא לא באמת צריך לבדוק את מצב הקמפיינים. הדבר החשוב הוא שזה יראה כאילו הוא בודק.

בניית קישורים

לאור העובדה שבגן החיות קופי השימפנזה זוכים להכי הרבה תשומת לב מבין החיות, ברור לי שיהיו להם גם הכי הרבה קישורים. כולם אוהבים שימפנזים. עם היינו מטילים על קוף שימפנזה להשיג קישורים נכנסים, כל שהיה עלינו לעשות הוא להקים עבורו מערכת דואר אלקטרוני שכדי להפעילה כל שעליו לעשות הוא ללחוץ על כפתור, ובום... בקשות דואר אלקטרוני נשלחות לאלפי אנשים והשימפנזה יכול לנוח על זרי הדפנה, לפתוח פחית באדוויזר (עדיף לא לתת לשימפנזה פותחן בקבוקים, וחוץ מזה אף אחד לא רוצה שיעוף לעברו בקבוק זכוכית), להביט בקישורים מצטברים ולצחוק כל הדרך אל בנק הקופים.

מדיה חברתית

זה לדעתי יהיה תחום ההצטיינות של השימפנזים. קופי שימפנזה הם יצורים חברתיים, וסביר להניח שהקישורים החברתיים שלהם טובים יותר משל רוב האנשים. אם איזה שימפנזה ירצה להוסיף אותי בתור חבר שלו ב-Facebook, אני אסכים בלי לחשוב פעמיים! זה מגניב חבל על הזמן, חבר ב-Facebook שהוא שימפנזה. שימפנזים יכולים להשתמש במצלמות, ומן הסתם יכולים גם להשתמש ב- Flickr. הם יכולים להצטרף לקהילת StumbleUpon. השימפנזים יכולים גם להירשם לאתר LinkedIn, ולהציג בו לראווה את קורות החיים שלהם.

לא היתה כוונה לפגוע באף אחד או אחת. אם מישהו נפגע ממנה, אני מתנצל מראש.

זהר עמיהוד, יועץ שיווק באינטרנט, יועץ קידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. ניסיון עצום שנצבר במהלך שנים רבות בעבודה בתחום. מרצה בנושאי שיווק באינטרנט במרכזים לטיפוח יזמות עסקית ובמרכז הבינתחומי לאינטרנט. תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה" ומחבר הספר פרסום בגוגל.

 

 

זהר עמיהוד יועץ עסקי, יועץ קידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במרכזים לטיפוח יזמות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר הספר פרסום בגוגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב