איך מטפלים בהתנגדויות?
כשאנחנו עוסקים ב שיווק רשתי , אנחנו צריכים לדעת שזו תעשייה שעדיין לא תפסה את מיקומה הלגיטימי בשוק העבודה.
אנשים עוד לא מקבלים את השיווק הרשתי בזרועות פתוחות, ומעלים בפנינו המון התנגדויות.
החוכמה שלנו, כמרשתים, ככאלו שכן זיהו פה אופציה מדהימה להתפרנס ממנה, היא להבין שהתנגדות היא בעצם שאלה.
זה טוב שיש התנגדויות. זה אפילו מעולה. כי זה אומר שהבן אדם שמולנו שואל שאלה. הוא גם מבקש תשובה. ותפקידנו, להבין מה הוא שואל ולענות מהמקום הכי אמיתי שקיים.
אילו התנגדויות קיימות?
"זו פירמידה"- ההתנגדות הפופולרית ביותר...
כדי להסביר למועמד מהי פירמידה, צפה בסירטון הבא- http://il.youtube.com/watch?v=88Z5tWUrT7E
"זה מכירות"- כדי להבין את ההתנגדות הזו, צריך לשאול את המועמד, למה הוא מתכוון כשהוא אומר מכירות? הוא יכול לומר שצריך לשכנע, צריך להיות נודניק, אין לו ניסיון במכירות, וכו' וכו'... הפיתרון לשאלות שלו, טמון בכל חברה וחברה. יש חברות ב שיווק רשתי שלא מתעסקות במכירות, והעסק מתבסס על צירוף מפיצים שישתמשו במוצרים, ויש חברות שמשחקות גם במגרש המכירות וגם במגרש בניית העסק. חברות כאלו יאמרו למועמד שאכן יש צורך במכירות על מנת לבסס את הארגון שלך, אבל אלו מכירות קצת שונות. כשאתה משתמש במוצר, ומרוצה ממנו, הרבה יותר קל לך למכור אותו מתוך חוויה אישית וכנה, נכון? אז תהליך המכירה מגיע ממקום אחר. טהור ונקי. לא צריך לשכנע אף אחד. בחברה שלי, לדוג', יש משחת שיניים, סבון רחצה, קוסמטיקה, מוצרי אנטי אייג'ינג, שמפו. אז אני לא צריכה לשכנע מישהו לצחצח שיניים או לחפוף שיער,נכון? המכירה מאוד קלה לי...
"אין לי זמן"- שאלה שעולה המון. בנקודה זו אני מחלקת את היום לשלושה חלקים שמורכבים מ-8 שעות כל חלק. ואני מפרטת לו מה קורה בכל חלק:
8 שעות- ישנים (פחות או יותר),
8 שעות- עובדים( בד"כ יותר),
8 שעות- כל השאר (אוכלים, רואים טלוויזיה, מתקלחים, קניות ועוד...),
ואז אני שואלת- האם אתה יכול למצוא שעתיים ביום לעשות שיווק רשתי - 3 שעות? ומסבירה שלכולם יש את אותם 24 שעות, וכל אחד מחליט מה הוא עושה בהם. ברור שמי שרוצה לעשות את העסק שלנו, חייב להבין שצריך לוותר על נוחות. השאלה היא כמה הוא מוכן להשקיע, וכמה הוא מבין את משמעות הזמן. אם הוא ישקיע 4 שעות בשבוע בעסק שיווק רשתי שלו, קצב ההתקדמות שלו יהיה איטי יותר. הוא שולט בהכל...
"זה חבר מביא חבר"- גם בשאלה זו צריך להבין למה הוא מתכוון. ולענות בכנות. למה אתה מתכוון בחבר מביא חבר? בד"כ שאלה זו מתחברת עם הפירמידה, או שהוא ייתן שמות של חברות וותיקות שיצא להן שם רע משום מה... האם שמעת על השיטה מחבר שלא הצליח? האם אתה לא הצלחת? האם מישהו שאתה מכיר כן הצליח?
"זה לא עובד"- למה אתה מתכוון? אתה מכיר מישהו שזה לא עבד לו? מה אתה חושב שצריך לעשות כדי שזה כן יצליח? האם הדרכה נכונה ושיטת תגמול טובה, תגרום לזה להצליח?
"אני לא מאמין בזה"- במה אתה לא מאמין? במוצר? במודל העיסקי?
בד"כ הוא יאמין במודל העיסקי אבל לא במוצר. זה המקום להציג את יתרונות המוצר.
אם המועמד קופץ מהתנגדות להתנגדות, סימן שהוא לא מעוניין, והוא סתם מנסה להתחמק מכם. תעזבו אותו והמשיכו הלאה. אל תנדנדו, הנידנוד מוציא שם רע לתעשיית השיווק הרשתי. יש מספיק אנשים בעולם שכן יהיו מעוניינים לשמוע!
וזכרו- תנסו להבין מה הוא שואל? הוא בסכ"ה מחפש תשובה. כל שאלה/התנגדות, היא בעצם בקשה שתסבירו לו איך הוא יכול לעשות את זה...הוא צריך שתראו לו איך זה אפשרי מבחינת הזמן שיש לו, מבחינת יכולת המכירה שלו, מבחינת החברים שיש לו. פשוט להראות לו כמה זה פשוט ואפשרי.
הקשבה- זה שם המשחק...
לקבלת הספר האינטרנטי " שיווק רשתי - בדיוק מה שחשבתם!", ולקבלת מידע נוסף על השיווק הרשתי ,היכנסו לאתר שלי-
המון בהצלחה,
חן טיסון
כדי להכיר אותי ולקבל מידע על שיווק רשתי ,היכנסו לבלוג שלי http://momfromhome.blogspot.com