דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוגות שוקולד, לא רק זיכרונות מתוקים 

מאת    [ 15/12/2008 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 3521 פעמים ]

מחקרים מוכיחים כי שוקולד מפעיל במוח תהליכים המדמים את תהליך ההתאהבות. לדעתנו לא צריך להיות מדען גדול בכדי לדעת את זה, כי אנחנו מאוהבים בשוקולד כבר מזמן. ולא רק אנחנו. עוד בימי ממלכת האינקה בדרום אמריקה, התייחסו לצמח הקקאו, ממנו מפיקים את השוקולד, כאל צמח מקודש. כוהנים ניהלו טקסים מסתוריים לכבודו ופשוטי העם לא הורשו לטעום מהמעדן. בימינו שוקולד הוא נחלת הכלל, כמובן ואיש לא יוותר על הזדמנות לטעום ממנו - בין אם זה הסטודנט הלחוץ השוקד על לימודיו למבחן באישון לילה ובין אם זו היולדת הטריה, האהובה המחוזרת או הדודה הרחוקה - איש לא יסרב לשוקולד. נדמה כי אין זמן שאינו מתאים לשוקולד. בוקר צהריים וערב ניתן לראות את המכורים מנשנשים את המאכל האהוב עליהם.
שוקולד גם קשור אצל כולנו לזיכרונות ילדות רבים ומתוקים, תרתי משמע. הצלחות במבחן, התנהגות טובה או סתם טיול העירה, לוו לעתים קרובות בטבלת שוקולד כצ'ופר. אצל רבים מאיתנו ילדות היא שם נרדף לידיים דביקות ומלוכלכות משוקולד, המלוות כמובן בחיוך גדול ומרוח במעדן המתוק. אחד הזיכרונות החזקים ביותר הקשורים בשוקולד, זיכרון שאנו נהנים לשחזר שוב ושוב עד היום, הוא כמובן עוגות שוקולד. למי מאיתנו אין תמונת ילדות מאחד מימי הולדתנו, בה אנחנו מככבים בסצנת כיבוי הנרות המפורסמת, כשלפנינו אחת מאותן עוגות שוקולד מעשה ידי אמא להתפאר. אתם יודעים לאיזו עוגה הכוונה: מרובעת, נוטפת ציפוי עסיסי ואין לשכוח את הפרט החשוב ביותר - שמנו מתנוסס עליה, מעוטר בסוכריות בשלל צבעי הקשת.
אמנם כבודם של זיכרונות במקומו מונח, אך אנחנו כבר לא ילדים ועוגות שוקולד אינן נחלתם הבלעדית של הזאטוטים. אין כל סיבה שלא נתנסה בטעמים חדשים ונרחיב את אופקינו הקולינריים, כי עוגות שוקולד בימינו כבר אינן מורכבות מסוכריות ופצפוצים בלבד. רבות מהן מהוות יצירות גורמה - לא פחות. קשה לומר מתי התחילה תופעה זו, אבל כשמסתכלים סביב נדמה שאף אחד אינו מסתפק עוד בעוגות שוקולד מסורתיות. נראה שעוגה, שאינה מכילה לפחות רכיב אקזוטי אחד, אינה נחשבת עוגה ראויה לשמה ותישאר גלמודה על המדף. השוקולד חייב להיות כמובן משובח שבמשובחים, כמו למשל אחד ממני השוקולד המיובאים, בדרך כלל מבלגיה. חסל סדר שוקולד מריר פרווה לבישול בחמישה שקלים ממדף האפייה במכולת השכונתית. על השוקולד להיות בעל אחוז קקאו גבוה ואסור להתפשר על איכותו. כפי שאמרנו, עוגות שוקולד ללא טוויסט אינן ראויות לשמן והתוספות רבות ומגוונות - גרעיני הל ארומאטיים או פלפל צ'ילי חריף, מנדרינות או אגוזים. עוגות שוקולד הן מזמינות אורחים במיוחד ויכולות לשמש כר לניסויים שונים ומשונים, כאשר המגבלה היחידה היא מידת היצירתיות של האופה. צורות ההכנה וההגשה רבות ומגוונות גם הן, החל בעוגות שוקולד חמות המתפוצצות מקרם שוקולד עשיר ולוהט ועד עוגות שוקולד קפואות. עוגות נפלאות נוספות הן עוגות שלושה שוקולדים, שהן סימפוניה מרגשת לשוקולד לבן שוקולד מריר ושוקולד חלב ואותן עוגות שוקולד המוגשות במסעדות העילית, שהמרחק בינן לבין אותן עוגות שוקולד שאנו מכירים מילדותנו הוא כמרחק בין שמיים וארץ. נראה שגם ילדים כבר יעקמו את אפם מול העוגה המסורתית: "עוד פעם אותה עוגה? מ-ש-ע-מ-ם!" יאמרו הם וידרשו גיוון.
ואמנם כולנו מצויים במרדף אחרי השונה והחדש. אנחנו רוצים להיות תמיד בחזית ההתנסויות, כדי שלא נחשב חלילה למיושנים או משעממים. אנו משווים עם חברינו את הרפתקאותינו הקולינריות ומתמלאים גאווה על כל גילוי חדש. אך אנחנו חושבים שלפעמים כדאי לקחת חופשה קטנה מהצורך התמידי לחדש ולהיזכר שוב לרגע בילדים מכוסי השוקולד שהיינו ולהתפנק באחת מאותן עוגות שוקולד ישנות וטובות, שתעלינה זיכרונות מתוקים עם כל נגיסה. עוגות שאינן מתוחכמות במיוחד, אבל עם הרבה מאוד סוכריות...



ivtext חברת התוכן הגדולה בישראל, החברה מספקת שרותי תרגום, קופירייטינגקידום אתרים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב