דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסדרי ראייה 

מאת    [ 15/12/2008 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 3853 פעמים ]

הסדרי ראייה הם ההסדרים הקובעים, לאחר מתן המשמורת לאחד מבני הזוג, כיצד יוכל בן הזוג השני להמשיך ולשמור על קשר שוטף עם ילדיו. קביעת הסדרי ראייה הוגנים צריכה להיות אינטרס משותף של ההורים, על-מנת לאפשר לילד לשמור על קשר חם ורציף עם שני ההורים ולמזער את הפגיעה בו בעקבות הגירושין.

הסדרי הראייה יכולים להיקבע בשתי דרכים - על-ידי בני הזוג במסגרת הסכם הגירושין או על-ידי בית המשפט. כאשר נקבעים ההסדרים, במסגרת הסכם גירושין הנערך על-ידי בני הזוג, הם מגדירים בו במשותף מי יהיה ההורה אשר יחזיק במשמורת על הילדים ומהם הסדרי הראייה של הצד השני. כאשר בית המשפט נדרש לסוגייה זו, הוא קובע את המשמורת והסדרי הראייה על-סמך חוות דעת של פקיד/ת סעד לסדרי דין. פקיד הסעד הוא עובד סוציאלי, אשר נפגש עם בני הזוג ועם הילדים ומכין תסקיר מקיף, בו הוא ממליץ על מתן המשמורת והסדרי הראייה

הסדרי ראייה מקובלים כוללים התייחסות לחמישה מצבים שונים:
1.מספר המפגשים במהלך השבוע - הסדרי ראייה הוגנים כוללים לרוב שני מפגשים שבועיים לא רציפים של ההורה עם ילדיו. בימים שנקבעו אוסף ההורה את הילדים מבית הספר או מביתם ומחזיר אותם לביתם לקראת ערב. פעמים רבות קובעים הסדרי ראייה כי במידה והילדים שהו אצל ההורה שאינו מחזיק במשמורת בסוף השבוע, הם יראו אותו בימים ב' ו-ד' ובמידה ולא שהו אצלו בסוף השבוע הם יראו אותו בימים אחרים, על-מנת לשמור על רצף ראייה של שני ההורים.
2.חלוקת סופי-השבוע - הסדרי ראייה קובעים את תדירות סופי השבוע בהם ישהו הילדים אצל ההורה השני. לרוב נקבע כי הילדים ישהו עם ההורה השני כל סוף שבוע שני או שלישי. כמובן שהדבר תלוי גם בהסדרי הראיה במהלך השבוע ואם עבודתו של אחד ההורים אינה מאפשרת לו לראות את ילדיו במהלך השבוע, יוסדר "פיצוי" על חשבון סופי השבוע במסגרת הסדרי ראייה . סוף השבוע מתחיל לרוב ביום שישי ומסתיים במוצאי שבת, אולם ניתן לקבוע אחרת.
3.חלוקת החגים - מקובל להסדיר במסגרת הסדרי ראייה כי החגים יתחלקו באופן שווה בין ההורים, כך שכל חג שנחגג עם הורה אחד יחגג בשנה הבאה עם ההורה השני. חשוב להגדיר במסגרת ההסדרים אלו חגים נחשבים למנין זה. בחגים הכוללים חופשות ארוכות מבית-הספר ניתן לחלק את זמן החופשה בין שני ההורים.
4.הסדרי יציאה לחו"ל - נושא רגיש וטעון הוא נושא היציאה לחו"ל של אחד ההורים עם הילדים וזאת עקב החשש לפגיעה בהסדרי הראייה ולהברחת הילדים לחו"ל. לרוב נקבע במסגרת הסדרי ראייה כי הוצאת הילדים לחו"ל תהיה כרוכה באישור של שני ההורים ולעתים אף מוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ לילדים, על-מנת שאחד ההורים לא יוכל להוציאם מהארץ במחטף.
5.חלוקת חופשת הקיץ - חופשת הקיץ בבתי הספר בחודשים יולי-אוגוסט היא חופשה ארוכה, אשר חלוקת שהותו של הילד בין ההורים במהלכה מחייבת התייחסות מיוחדת במסגרת הסדרי ראייה .

הפרת הסדרי ראייה על-ידי אחד מבני הזוג יכולה לגרור תביעות מצד בן הזוג השני, אשר יביאו להטלת קנסות או להחלטת בית המשפט על צמצום הסדרי הראייה.
נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל המתמחה בנושא סרוב גט, התרת עגונה , ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב