דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיור מוגן 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 3661 פעמים ]

דיור מוגן

איכות החיים בגיל הזהב חשובה כבכל שלב אחר בחיינו. הרצון לשמור על הבריאות, המשפחה, שמחת החיים והאפשרות לנהל אורח חיים עצמאי מקבלים משמעות גדולה יותר בגיל השלישי. תוחלת החיים עולה ויחד איתה עולה הרצון ליהנות מאורח חיים מלא ועשיר, עם ביטחון וחברה מתאימה, מביאה רבים מבני גיל הזהב לחפש סגנון מגורים שייתן את המענה לצרכים השונים המהותיים והחשובים בגיל זה.  

מהו דיור מוגן

דיור מוגן הינו מסגרת מגורים המאפשרת לבני גיל הזהב לנהל את אורח חייהם באופן עצמאי לפי ראות עיניהם. לצד מסגרת החיים העצמאיים נהנים דיירי הדיור המוגן ממטריה של שירותים הנמצאים בקרבתם כגון מרפאה, הגנה ביטחונית, הגנה בטיחותית ומערכת שירותים ענפה הכוללת חדר כושר או בריכה, מגוון פעילויות חברה ופעילויות פנאי.  

דיור מוגן הינו קומפלקס דירות המיועד לאוכלוסיית גיל הזהב. לכל דייר או זוג יש דירה נפרדת המאובזרת במטבח, שירותים מקלחת, ארונות קיר וכדומה. הדיירים מנהלים בדירה אורח חיים עצמאי, הם עורכים את הקניות לעצמם, מבשלים לעצמם, קובעים את סדר יומם ויוצאים ונכנסים כרצונם. השוני הוא ששכניהם לדירה הינם בני גיל הזהב. לצד ניהול החיים העצמאיים זוכים הדיירים למגוון שירותים הניתנים בתוך הקומפלקס, כגון סידורי ביטחון, מועדון, שירותי דואר ובנק, מינימרקט, בית קפה, חדר כושר וכדומה.  

דיור מוגן מתאים לקשישים עצמאיים המסוגלים לנהל אורח חיים עצמאי ולשרת את עצמם.  

כיצד בוחרים דיור מוגן

התשובה לשאלה כיצד בוחרים דיור מוגן אינה פשוטה ולעיתים מלווה החלטה זו בהתלבטויות רבות. ראשית המעבר לדיור מוגן דורש תקציב גדול הכולל תשלום פיקדון בעת ההצטרפות והן תשלומים חודשיים בהתאם לסל השירותים לו הם זוכים. לכן הבחירה במעבר לדיור מוגן חייבים לכלול את כל השיקולים.

בעת בחירת הדיור המוגן חשוב להתחשב במגוון גורמים: העדפה אישית, מצב משפחתי, סגנון החיים במקום, מיקום, מגוון השירותים הניתנים במקום וכדומה.

    * מיקום - בעת החיפוש אחר דיור מוגן חשוב לבדוק מהם הצרכים והעדפות האישיות שלכם. יש המעדיפים דיור מוגן באזור שקט ומרוחק ויש המעדיפים בקרבת העיר שיוכלו ליהנות מחיי העיר ולהיפגש עם חברים.
    * דירה - המעבר לדיור מוגן הוא מעבר לבית חדש. ניתן למצוא מגוון של דירות החל מחדר אחד ועד שלושה חדרים. חשוב לבקר בדירות ולבדוק את ההתאמה לצרכים שלכם. מומלץ להתרשם מגודל הדירה ומאבזור הדירה.
    * מימון - בתי דיור מציעים אפשרויות מימון שונות. כיום ישנם ארבעה סוגי מימון:

      פיקדון נשחק -  תשלום חד פעמי  הנשחק מדי שנה. בהתאם לתנאי הקבלה של כל דיור מוגן.

שכר דירה חודשי -  תשלום חודשי הכולל את השירותים הנקבעים בסל השירותים.

      פיקדון חלקי -  הפקדת חצי מהפיקדון, אך השחיקה גדולה יותר.

תשלום חד פעמי-  נקרא דמי כניסה או דמי רכישה. הדייר קונה את הדירה, לרבות זכות ההורשה והמכירה.

לכל אחת מדרכי המימון יתרונות וחסרונות וכל בית דיור קובע את אופני התשלום בהתאם למדיניות שלהם.

    * שירותים רפואיים - יש לבדוק מהם השירותים הרפואיים המוצעים, האם יש אחות או רופא, במקרה של העברה לבית החולים והאם המקום מנוי לשירות טיפול נמרץ.
    * שירותים כללים - אילו שירותים נמצאים במקום. יש לבדוק את רמת השירות במקום, הניקיון, חדר האוכל, אילו שירותיים נוספים יש במקום כגון שירותי בנק או דואר.
    * פעילות פנאי - חלק נכבד מחיי המקום הוא חיי הפנאי והפעילות המוצעת במקום. בדקו האם ישנו במקום מועדון חברתי, בית קפה. ישנם בתי דיור הכוללים בריכה וחדר כושר. חוגים, הרצאות וסרטים. בדקו מה כולל ועל מה משלמים בנפרד.


מחלקה סעודית בדיור המוגן

רבים מבני גיל הזהב סובלים מבעיות רפואיות המחמירות עם השנים, או הזקוקים בהמשך לטיפול סיעודי. כמעט כל בתי הדיור המוגן מפעילים מחלקה סיעודית, לרוב המחלקה שומרת זכות ראשונים לקבלה לאלו הגרים בבית הדיור המוגן. בדקו מהם התנאים למעבר למחלקה הסיעודית. מהי רמת התחזוקה של מחלקה,שירותי הניקיון, הימצאות רופא או אחות. האם המקום נמצא ברישוי ופיקוח מטעם משרד הבריאות .

בעת הביקור בבתי הדיור מומלץ לדבר עם הדיירים להתעניין לגבי שביעות רצונם מהמקום, השירותים הניתנים ותדירותם. ישנם בתי דיור מוגן הנראים כמלון חמישה כוכבים אך השירותים הניתנים בו חסרים או אינם כפי שהובטח ויש הנראים פחות מושקעים אך השירות בו מעולה. התעניינו בפעילות הקיימות בבית והמתקנים העומדים לרשות הדיירים.  

רבים מבתי הדיור מציעים חודש התנסות במקום, על מנת להתרשם מקרוב על הבית

מוגש מטעם מרכז מידע גיל הזהב.
באתר מידע רב, כתבות, טיפים המלצות וקישורים לבני גיל הזהב - בחירת בית דיור מוגן מומלץ,ואתר דיפנד דיור מוגן- יועצים בחינם בשיתוף קידום אתרים של בתי דיור מוגן .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב