דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוף שבוע סוער בבורסה - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 2013 פעמים ]

הרבעון הנוכחי מסתמן כרבעון היסטורי. האירועים ברבעון הנוכחי יכנסו לכל ספר הנוגע לשוק ההון, לאקדמיה, ללימוד ניהול תיקים ולכל קורס אפשרי. למזלנו הרבעון עדיין לא הסתיים והאקשן בשיאו.
הפוליטיקה הגיעה לסנאט ולבית הלבן. הרפובליקנים בסנאט לא אישרו את תוכנית החילוץ לסקטור הרכבים. התוכנית המקורית היא לאשר הלוואות של 14 מיליארד דולר ועד שהנשיא הנבחר יקבל את ההחלטות הגורליות שבחלקן הוא תומך בהצלת סקטור הרכבים. התוכנית הייתה שההלוואה של 14 מיליארד דולר תחזיק את החברות עד למתן הלוואות נוספות בינואר. כאמור התוכנית נכשלה בסנאט ע"י הרפובליקנים אשר סוחטים את הדמוקרטים. כתוצאה מאי אישור התוכנית המדדים וכל הסקטורים בוול סטריט צנחו צניחה חופשית. ב- 17:05 הודיע הבית הלבן שאין בכוונותיו לאפשר לחברות לפשוט את הרגל ולכן יתכן ויאפשר הלוואות מתוך תוכנית החילוץ הראשונה על סך 700 מיליארד דולר. כל זה קרה ביום שישי. מדהים. מניית GM נפלה ב- Pre Market מעל 40% ובמהלך יום המסחר נצבעה בירוק עם צפי להתאוששות החברה בזכות הבית הלבן.

ניתוח מאקרו כלכלה
נתוני המאקרו הם לא שיא העניין בוול סטריט. נתוני המאקרו היום גרועים ורק אי הצלת סקטור הרכבים יגרום לנתוני המאקרו להיות הרבה יותר גרועים. נתוני המאקרו יחזרו לכותרות עם סיום הסאגה סביב סקטור הרכבים. השבוע יעדכנו את שיעור הריבית שבו יש סיכוי להורדה של 0.25% ואולי ל- 0.5%. להערכתי הריבית תרד ב- 0.25% בלבד עקב זיהוי שהמשכו של המשבר אינו תלוי בשיעור הריבית אלא באי מתן הלוואות על ידי בנקים. השינוי בריבית הוא פסיכולוגי בלבד ומזמן כבר היה לא כלכלי. נתוני האינפלציה אשר יפורסמו השבוע מצביעים על השינויים בכלכלה בזכות הצניחה במחיר הנפט. נתוני נדל"ן חשובים יפורסמו במהלך השבוע. הנתונים חשובים על מנת להסיק האם סקטור הנדל"ן מצא תחתית.

ניתוח שוק המניות
שוק המניות סיים עוד שבוע מאתגר. השווקים התבססו והמתינו להחלטת הסנאט והתנועה התקבלה ביום חמישי עם שמועות לאי אישור התוכנית. השורטיסטים מיהרו לפתוח שורטים ואכן ביום שישי התנועה המשיכה. כאמור הבית הלבן גרף את הקלפים ובוצע שורט סקוויז יפה מאוד.
המדדים לאורך יום שישי נעו בחוסר כיוון כאשר המשקיעים מחפשים מציאות ואוספים סחורה, סימנים פחות אינטואטיבים לזיהוי פעולות המשקיעים היא רכישות אקראיות שלא "מסתדרות" עם הניתוח הטכני או לפי שיטות המסחר היומיומיות.
המדדים נבלו על קו מגמה עולה בבאר היפוך עובדה שמצביעה על המשך המגמה העולה להמשך השבוע. רק אירוע מהותי ישנה את כיוון המדדים בדומה לקשיים במתן הלוואות לחברות רכב והודעות נוספות על התפרצות המשבר בחברות נוספות כגון פיטורים המוניים של עובדים.
שוק המניות נמצא במגמה עולה שהיא תיקון לגל היורד מספטמבר. זהירות מתבקשת.

ניתוח שוק האג"ח
העליות בשוק האג"ח נבלמו כאשר שוק המניות מנסה להשתקם. התשואה על האג"ח הקצר שווה ל- 0% וללא שינוי מאז הסקירות בחודש האחרון. עדיין התרחיש הכלכלי הפאסימי לפי שוק האג"ח חיי ובועט. על מנת לזהות שוק מניות אמין וכלכלה שלקראת מיתון בלבד, צריך להגיע שינוי בשוק האג"ח. בינתיים זה לא קורה.

ניתוח שוק החוזים העתידיים
הפקיעה מתקרבת והסוחרים מביטים על החוזים לפקיעה במרץ. הסנטימנט בשוק החוזים גבולי מאוד בעוד החוזה על מדד ה- S&P 500 מצביע על סנטימנט שלילי בעוד חוזה על נאסד"ק 100 השתפר לקראת מרץ. ניתן להסיק כי שוק החוזים העתידיים עדיין לא קבע את הכיוון של שוק המניות ועל כן יש לנקוט בזהירות יתרה. מדד ה- VIX ביצע אתמול היפוך וממשיך את המגמה היורדת הקצרה. יש צפי להמשך הירידה בתנודתיות כאשר הכותבים יחזרו למכור פוטים. כאשר זה יקרה מומלץ להיות עם חשיפה לכיוון העולה.

ניתוח שוק הסחורות והמט"ח
שוק הסחורות מתנדנד בהתאם לשינויים בחברות יצרניות הרכב. קריסה של הסקטור יוביל את שוק הסחורות לירידות חדות עקב ירידה חדה מאוד בביקושים לחומרי גלם. למעשה תעשיה שלמה תקרוס בכול העולם כאשר אלפי חברות תלויות ביצרניות הרכב האמריקאיות. חברות בדומה למוסכים, יבואנים, משווקים מורשים, חלקי חילוף לרכבים, ביטוח לרכבים ועוד רבים. לכן יש לחץ חזק מאוד למניעת פשיטת הרגל.
הזהב נבלם בשבוע החולף ולא שבר את התמיכה הטכנית. הסיבה נעוצה בחולשה בדולר בעקבות ציפיות להורדות ריבית של 0.5% נוספת. יתכן והורדת הריבית תהיה האחרונה והדולר יחזור למגמת הדשדוש או העולה.

סיכום
שוק המניות אטרקטיבי אך מסוכן בעקבות חוסר הוודאות בסקטור הרכבים שבו תלויים מיליונים של עובדים וחברות בכל העולם. הנחת העבודה היא שלא יתנו לסקטור לפשוט את הרגל וניתן לראות זאת בגרף.
שוק האג"ח עדיין לא מצביע על התאוששות שוק המניות וכמו כן שוק החוזים העתידיים.
הריבית תרד במהלך השבוע ותסמן תחתית בשיעור הריבית בסבירות גבוהה. ככול שהריבית תרד יותר הדולר יהיה יותר אטקטיבי עקב הורדות ריבית נוספות בכלכלות החזקות והאיפלציה אשר תתעורר בחצי שנה, שנה הקרובה בכלכלת ארה"ב.

פינת הספקולציה
סקטור מסויים ומעניין מתחיל להתעורר במהירות. סקטור הספנות מצביע על איסוף מניות אגרסיבי וכמובן סגירה של שורטים. מניות שהיו כוכבות ב- 2007 ירדו לשווי של סיפרה אחת. מניות בדומה ל- EXM ( מחזיק ) DRYS ו- EGLE ירדו לשווי חסר תקדים. השוויי הנוכחי מאפשר יחס סיכוי סיכון גבוה עקב מחיר המניות הנמוך.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב