דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזופתיה הוליסטית: PDD בילד בן 3 

מאת    [ 14/12/2008 ]

מילים במאמר: 2765   [ נצפה 5430 פעמים ]

 

 

איזופתיה הוליסטית

חדשנות ברפואה האלטרנטיבית

 

איזופתיה הוליסטית היא טיפול אלטרנטיבי מהפכני המאפשר, לראשונה בהיסטוריה, 
להתאים באופן אובייקטיבי את הרמדי האינדיבידואלית לכל מטופל.

איזופתיה הוליסטית הינה שילוב בין הומיאופתיה קלאסית והאקומולטור של דר' וילהלם רייך.

במאמר זה אציג לקורא/ת את מקורות האיזופתיה ההוליסטית, מסגרת הטיפול בשיטה זו 
ומקרה לדוגמה מנסיוני הקליני בשנים האחרונות. 

המאמר כתוב בלשון זכר לשם הנוחות בלבד ומכוון לנשים ולגברים כאחד. 

קריאה מהנה,

דרור פיליפ

 

מבוא
מאז ייסודה של ההומיאופתיה הקלאסית לפני כמאתיים שנה פותחו מספר דרכים המנסות לפתור את הקושי המרכזי בשיטה זו: התאמה שיטתית של רמדי המכילה שדה אנרגטי הדומה ככל הניתן לשדה האנרגטי של המטופל. עד כה לא נמצא פיתרון שיטתי לקושי זה.

איזופתיה הוליסטית היא שיטת ריפוי המבוססת על ההומיאופתיה הקלאסית ומציעה פתרון שיטתי לנושא זה. על מנת להבין מהו הפתרון אותו מציעה האיזופתיה יש קודם לכן הכרח להכיר בקצרה את ההומיאופתיה הקלאסית.

הומיאופתיה קלאסית הינה רפואה גרמנית שפותחה לקראת סוף המאה ה-18 על ידי ד"ר סמואל האנמן (1755-1843). משמעות השם הומיאופתיה (בלטינית): הומיאו = דומה, פתוס = סבל. ההומיאופתיה הקלאסית טוענת כי לכל אדם כוח חיים Spirit Like Life Force המנהל, מחייה ומשמר את בריאותו כפי שבאה לידי ביטוי בכל מישורי החיים: המנטלי, הרגשי והפיזי. כאשר כוח חיים זה נפגע על ידי כוח אנרגטי עויין לחייםDynamic Morbific Agent Inimical to Life מופרת בו ההרמוניה וכתוצאה מכך מופיעים סמפטומים עליהם מתלונן האדם. המקור היחידי לחולי ממנו סובל האדם הוא הקלקול האנרגטי בכוח החיים שלו .(Hahnemann, 2001)

עקרונות וחוקים
עיקרון הריפוי המרכזי עליו מסתמכת ההומיאופתיה הקלאסית הוא חוק הדומים: דומה בדומה ירפא Similia Similibus Curentur. לפי עקרון זה, כדי לגרום לריפוי, יש לתת לאדם רמדי הומיאופתית (תרופה הומיאופתית) המכילה קלקול אנרגטי מלאכותי (שדה אנרגטי) הדומה ככל הניתן לקלקול האנרגטי (השדה האנרגטי) שלו. השימוש בחוק הדומים מתבסס על חוק הרזוננס. חוק הרזוננס (חוק התהודה) קובע כי כדי לגרום לתגובה בין שני גופים או יותר, עליהם להיות דומים אחד לשני במידה מספקת .(Vithulkas, 1980) ללא דמיון זה, לא תתרחש ביניהם תגובה. ברגע המפגש של כוח החיים עם הרמדי ההומיאופתית מתחיל תהליך של השבת ההרמוניה בשדה האנרגטי המתבטא בהפחתה והעלמות הסמפטומים מהם סובל האדם.

מקורות לרמדיס
המקורות לרוב הרמדיס ההומיאופתיות הם חומרים מהטבע: מממלכות המינרלים, הצמחים והחיות, ואף ממקורות אנרגטיים כגון קרינת ירח וקרני רנטגן. בתהליך הכנת הרמדי ההומיאופתית עובר החומר המקורי תהליך של דילול וניעור (העלאה בפוטנץ. פוטנץ = מספר הדילולים והניעורים) מספר משתנה של פעמים (1-50,000), כך שלבסוף מתקבלת רמדי אשר אינה מכילה מולקולות מהחומר המקורי, אלא רק את השדה האנרגטי שלו (Hahnemann, 2001).

אופן ההתאמה
ההומיאופת אינו יכול להתאים באופן ישיר בין השדה האנרגטי של הרמדי לזה של האדם ולכן יש להתאימם באופן עקיף. כלומר, על פי תמונת הסמפטומים שהם מסוגלים ליצור. על מנת לדעת מהי תמונת הסמפטומים שיכול שדה אנרגטי ליצור, עורכים תהליך הנקרא פרובינג Proving. בתהליך זה נותנים לנסיינים בריאים מנות חוזרות של רמדי העשויה מהחומר אותו רוצים לבדוק. בתהליך זה בודקים מהם הסמפטומים שהרמדי מסוגלת ליצור או לשנות בנסיינים. לאחר איסוף ומיון הסמפטומים הרלוונטיים מתקבלת תמונת הסמפטומים אותה יכולה ליצור הרמדי הנבדקת. בצורה זו מתקבלת המטריה מדיקה Materia Medica ההומיאופתית (Hahnemann, 2001). על מנת לקבל את תמונת הסמפטומים של המטופל, נערך ראיון מקיף בו מספר המטופל על הסמפטומים מהם הוא סובל בכל מישורי החיים: המנטלי, הרגשי והפיזי. כדי להשלים תמונה זו נעזר ההומיאופת בהתבוננותו שלו על המטופל ואף בקרוביו.

הקושי המרכזי
התאמת הרמדי למטופל היתה ונשארה הקושי המרכזי בטיפול ההומיאופתי. בתהליך התאמה זה מחפש ההומיאופת במטריה מדיקה רמדי אחת ויחידה הדומה ככל הניתן בתמונת הסמפטומים שלה לתמונת הסמפטומים של המטופל. הרמדיס אינן נבדלות באופן מובהק. ישנן רמדיס הדומות מאוד אחת לשניה, ולא בנקל ניתן להבדיל ביניהן. ככלל, הרמדי שתיבחר היא הרמדי המתאפיינת בדמיון הרב ביותר בינה לבין תמונת הסמפטומים של המטופל. ככל שעולה מידת הדמיון בין הסמפטומים של הרמדי לאלו של המטופל, כך טובות יותר תוצאות הטיפול. במטריה מדיקה ההומיאופתית יש כ-3,000 רמדיס אשר תמונת הסמפטומים שלהן ידועה במידה זו או אחרת אולם בטבע קיימים עוד אין-סוף מקורות אפשריים שטרם נעשו רמדיס מהם.

נסיונות לפתור את הקושי המרכזי
במהלך השנים פותחו שיטות שונות הבאות להקל על תהליך ההתאמה בין הרמדי למטופל. לדוגמה: הרפרטורי של קנט, שיטת הסגמנטים והמעגלים של הרשקו, שיטת הדינאמיס של שר ושיטת התחושה הויטאלית של שנקראן. למרות השיטות השונות לוקה תהליך ההתאמה במספר חסרונות בסיסיים, ללא קשר לשיטת ההתאמה:

א. ההתאמה נעשית באופן עקיף. התאמת השדה האנרגטי נעשית על פי תמונת הסמפטומים שהוא יכול ליצור ולא על פי השדה האנרגטי עצמו.

ב. המטריה מדיקה מוגבלת במספר הרמדיס הנמצאות בה ולא בהכרח שהרמדי עבור מטופל ספציפי אכן תמצא שם.

ג. ההומיאופת בוחר את הרמדי על פי שיקול דעתו הסובייקטיבי המושפע בין היתר ממידת נסיונו, מידת היכרותו את הרמדיס השונות, טיב ההכשרה המקצועית שלו והכלים בהם הוא נעזר לצורך בחירה זו (תוכנות מחשב וספרות מקצועית).

ד. לא בקלות מתקבלת תמונת הסמפטומים המלאה של המטופל. גם מטופלים המשתפים פעולה באופן מלא מתקשים לתאר במדויק את מכלול הסמפטומים מהם הם סובלים. במקרים בהם המטופלים לא משתפים פעולה, (בטיפול בתינוקות ובאנשים הסובלים מבעיות תקשורת) מתקשה ההומיאופת עוד יותר לקבל את תמונת סמפטומים המלאה. 

 

איזופתיה הוליסטית מציעה דרך נוספת כדי להתגבר על הקושי בהתאמת הרמדי למטופל. בדרך זו נעשה לראשונה שימוש במכשיר אובייקטיבי המאפשר קבלת רמדי המכילה שדה אנרגטי הזהה לשדה האנרגטי של המטופל. האיזופתיה נסמכת על אותם העקרונות עליהם מתבססת ההומיאופתיה הקלאסית, אבל שונה ממנה בכך שהרמדי האיזופתית עשויה מדגימה מהשדה האנרגטי של המטופל ולא ממקור חיצוני לו - חומרי או אנרגטי. באופן זה מקבלת רמדי בעלת מידת התאמה ברמה של זהות. משמעות השם איזופתיה (בלטינית): איזו = זהה, פתוס = סבל.

לצורך קבלת דגימה מהשדה האנרגטי של המטופל, עושה האיזופתיה ההוליסטית שימוש במכשיר הנקרא פיליפונקט Philipunkt, המבוסס על האקומולטור של אנרגיית האורגון Orgone Energy Accumulator של ד"ר וילהלם רייך (Reich, 1942; DeMeo, 1989).

מקורות האיזופתיה
ד"ר וילהלם רייך (1897-1957) היה רופא ופסיכואנליטיקאי אוסטרי, מתלמידיו של זיגמונד פרויד. במהלך חיפושיו אחרי האנרגיה המניעה את החיים (שכונתה על ידי פרויד ליבידו Libido) גילה כי אנרגיה זו אכן קיימת (אותה כינה אנרגיית אורגון - Orgone Energy) וכי ניתן לקלוט ולהעצים אותה באמצעות מכשיר אותו המציא, לו קרא אקומולטור של אנרגיית האורגוןOrgone Energy Accumulator . רייך תיאר אנרגייה זו כאנרגיה הבסיסית המחייה את כל הקיים בעולמנו (Kelley, 1962). במהלך עבודתו הקלינית, הושיב רייך מטופלים הסובלים מסרטן במרכז האקומולטור למשך פרקי זמן שונים בהם נחשפו לאנרגיית האורגון שנאגרה והועצמה בחלל האקומולטור. לאחר מספר טיפולים בני כחצי שעה נראה שיפור במצבם של המטופלים והתוצאות התבטאו אף בבדיקות הדם שנערכו במהלך הטיפול (Reich, 1948). באיזופתיה הוליסטית משמש הפיליפונקט לצורך קליטת דגימה מהשדה האנרגטי של האדם ולא על מנת שישב בתוכו.

הנחות יסוד
איזופתיה הוליסטית מתבססת על טענותיו של רייך כי אנרגיה זו אכן קיימת וכי ניתן לקלוט ולהעצים אותה בעזרת המכשיר שפיתח. בנוסף לכך, מתבססת איזופתיה הוליסטית על שתי הנחות נוספות: האחת - כי המקור לסמפטומים מהם סובל המטופל נמצא בשדה האנרגטי המקיף את המטופל (Aura), והשניה - כי דגימה ממנו תכיל דגימה מהשדה האנרגטי העויין לחיים. דגימה זו משמשת כבסיס להכנת הרמדי האיזופתית. הדגימה עוברת תהליך של ניעור ודילול כמקובל בהומיאופתיה עד לפוטנץ המתאים. בדרך זו מתקבלת רמדי המכילה שדה אנרגטי הזהה לשדה האנרגטי של האדם.

 

הרמדי האיזופתית מתאפיינת בכך שהיא:

א. מתקבלת באופן ישיר מהשדה האנרגטי של המטופל.

ב. מותאמת לכל אדם, ללא קשר האם הרמדי שלו מוכרת במטריה מדיקה או לא.

ג. מותאמת למטופל באופן אובייקטיבי, ללא שיקול דעתו של ההומיאופת.

ד. מתקבלת ללא קשר למידת שיתוף הפעולה של המטופל.

 

כךעל ידי שימוש באקומולטור של רייךפותרת איזופתיה הוליסטית את הקושי המרכזי בהומיאופתיה - התאמה שיטתית של רמדי המכילה שדה אנרגטי הדומה ככל הניתן לשדה האנרגטי של המטופל.

 

References

Hahnemann, S. (2001). Organon of the Medical Art, 6th edition, edited by O'Reilly W.B. Palo Alto, California, Birdcage Books.

Charles, R. K. (2004). Life Force: The Creative Process in Man and in Nature. Trafford on Demand.

Vithoulkas, G. (1980). The Science of Homeopathy. Grove Weidenfeld, N.Y.

Reich, W. (1942). The Discovery of the Orgone. The Function of the Orgasm. Farrar, Straus and Giroux, N.Y.

Reich, W. (1948). The Discovery of the Orgone. The Cancer Biopathy. Farrar, Straus and Giroux, N.Y.

DeMeo, J. (1989). Orgone Accumulator Handbook: Construction Plans Experimental Use and Protection Against Toxic Energy. Natural Energy Works.

 

 

מסגרת הטיפול באיזופתיה הוליסטית

הטיפול כולל ראיון הכרות ופגישות מעקב, שביניהן המטופל/ת מתבקשים לקחת את הרמדי האיזופתית על פי הנחיות האיזופת ולדווח על שינויים בהתאם לצורך. הטיפול באיזופתיה הוליסטית דומה לטיפול בהומיאופתיה קלאסית למעט ההבדל שהמקור לרמדי האיזופתית איננו חיצוני (חומרי או אנרגטי) למטופל אלא מהשדה האנרגטי שלו עצמו.

הפגישה הראשונה
בפגישה זו מתבקשים המטופל/ת לתאר באופן מקיף ומעמיק את הנושא המרכזי שבגללו באו לטיפול. לרוב נערך הראיון בסגנון של שיחה חופשית ולעתים נשאלות שאלות נקודתיות הקשורות לנושא זה. כמו כן, מתבקשים המטופל/ת לתאר נושאים כלליים נוספים כגון: הרגלי השינה, תיאבון, מצב הרוח וכדומה. משך הפגישה - כשעתיים.

בתום הפגישה הראשונה מתקבלת דגימה מהשדה האנרגטי של המטופל/ת. תהליך זה אורך מספר דקות ומתבצע בחדר מיוחד שהוכן לצורך זה. לפני סיום הפגישה נקבעת מראש פגישת מעקב, לרוב לאחר 4-8 שבועות. במקרים אקוטיים או במקרים של טיפול בילדים, יתכן וייקבעו פגישות מעקב תכופות יותר.

לקיחת הרמדי
הרמדי האיזופתית מתקבלת בצורה של טיפות אותן יש למהול במים ולשתות על פי הנחיות האיזופת. לרוב מתבקשים המטופל/ת לדלל 3 טיפות מהרמדי בחצי כוס מים וממנה ללגום לגימה אחת בלבד, שתחשב כמנה מהרמדי. ניתן לדלל את הרמדי גם בנפחי מים אחרים.

דיווחים בין הפגישות
לאורך כל תקופת הטיפול יכולים המטופל/ת להתקשר בכל שאלה או עניין, גם אם הקשר בינם לבין הטיפול אינו נראה באופן ברור. כאמור, זהו טיפול הוליסטי המשפיע בו זמנית על הגוף והנפש גם יחד.

פגישת המעקב
בפגישה זו מספרים המטופל/ת על השינויים שחלו מאז שהתחילו לקחת את הרמדי. על פי שינויים אלו ניתן לקבוע את המינון הבא עבורם. משך הפגישה - כשעה. פגישות מעקב נוספות נערכות אף הן לאחר 4-8 שבועות, תלוי במקרה.

 

מקרה לדוגמה

PDD בילד בן 3


פגישה ראשונה (20.2.07).

מ', בן 3.3, מאובחן PDD. נמצא במסגרת גן תקשורתי.

התבוננות: הליכה מסורבלת, לא מרים רגליים, נופל בהליכה. נשכב על הריצפה כשלא מסכימים לרצונו, מכה את הראש בשולחן, זורק דברים, בועט, כמעט ולא יוצר קשר עין או שיתוף פעולה. מוציא צלילים אבל אין מילים ברורות.

מספרים ההורים: מגיל שנתיים וחודש החלה נסיגה. עד אז אמר מספר מילים ברורות, ידע להצביע על איברים בגופו ולעשות קולות של חיות.

קשר עין: היום קצת יותר טוב מבעבר. עד הגן התקשורתי לא היה כל קשר עין.

שפה: מדבר בשפה משלו. מתייחס לאובייקט אבל לא אומר את המילה המתאימה.

תקשורת עם ילדים אחרים: משחק "תופסת" עם האחים שלו. רוצה שישאלו אותו איפה האיברים שלו. אוהב יותר ילדים גדולים בני חמש או שש. לא ניגש אל ילדים בני גילו.

התנהגות: בבית שובר דברים, מפיל כיסאות, זורק והורס חפצים. מאז שנכנס לגן החדש הוא דופק את הראש בספה. אין לו פחד ממקומות מסוכנים. מטפס על גדרות וקופץ.

צרכים: עושה את הצואה בטיטול. מתחילים איתו תהליך של גמילה.

שינה: מתעורר ב-4 או ב-5 בבוקר ועובר למיטה של ההורים. ישן טוב בצהרים.

הסטוריה רפואית: בגיל 7 חודשים היו פעמיים דלקות אוזניים וקיבל אנטיביוטיקה.

אוזניים: בעיה באיוורור של שתי האוזניים.

חיסונים: קיבל את כולם, ללא תגובות מיוחדות.

 

פוטנץ: 30CK, מנה חד פעמית.

 

פגישת מעקב ראשונה (27.3.07) - 5 שבועות לאחר התחלת הטיפול.

התבוננות: לא נתקל בדברים, יותר משתף פעולה, לא בועט ולא צועק.

מספרים ההורים: לאחר הרמדי הופיעו הפרשות מהעיניים, השתן והצואה נעשו חריפים. הופיעה קצת נזלת וחום קל בשעות הערב.

קשר עין: טוב יותר.

שיתוף פעולה: משתף יותר פעולה במשחק. כששואלים אותו איפה נמצאים דברים בספר הוא מראה אותם. נותן יד בטיולים. מגיב כשקוראים לו (חדש). לוקח את היד של אמא ומוליך אותה למטבח כשהוא רעב.

שפה: עושה קולות של חיות. אומר את השם שלו (חדש).

תקשורת עם ילדים אחרים: משחק עם ילדים אחרים. יודע להמתין לתורו.

התנהגות: בוכה כשלוקחים לו צעצוע (חדש). יותר רגוע. יושב ורואה TV. הפסיק לבעוט. כבר לא נשכב על הריצפה.

שינה: עדיין בא אלינו בבוקר. השבוע היתה פעם אחת שלא בא אלינו.

סיכום פגישה: להמתין.

 

 

פגישת מעקב מס' 2 (29.5.07) – 3 חודשים לאחר התחלת הטיפול.

התבוננות: שיתוף פעולה מצויין.

שיתוף פעולה: טוב מאודמשחק ועושה פאזלים של 20 חלקיםמודע לסכנות של הכבישהסכים להסתפר.

שפה: אומר "אוי לא", "כן", "לא".

התנהגות: בשבועיים האחרונים יותר מרביץזורק את עצמוחזר לטפס על גדרותמדפדף בספר ולא קורע את הדפיםיש רגיעה כשמתמקד בדברים.

שינה: היו כמה לילות שישן כל הלילה.

צרכים: עושה את הצואה לבדמוריד את הטיטול ועושהעדיין כל היום עם טיטול.

תיאבון: ירד בשבועיים שלושה האחרונים.

בגןמרוצים מההתפתחות שלו.

סיכום פגישה: להמתין.

 

פגישת מעקב מס' 3 (18.10.07) – 8 חודשים לאחר התחלת הטיפול.

התבוננות: משחק יפהמשתף פעולה.

שפה: יותר מילים ברורותמתקדם כל הזמן עם המילים.

שיתוף פעולה: "לפעמים מפתיע אותנו."

שינה: ישן במיטה עד הבוקר.

תקשורת: מנסה ליצור קשר עם אנשים שלא מכיר. (חדש).

צרכים: עצמאי כבר חודשצריך עזרה רק בניגוב.

מסגרת: עבר לגן משולבבהתחלה היו יומיים קשיםאחר כך נרגעמסתדר בלי סייעת בגן החדשהגנן שלו אומר שהאבחון שלו לא תואם את מצבואומר שהוא לומד מהר ומתקן טעויות.

סיכום פגישה: להמתין.

 

פגישת מעקב מס' 4 (6.3.08) – שנה לאחר התחלת הטיפול.

התבוננותקשר עין תקיןשיתוף פעולה טוב מאודיושב ומשחקסקרן מאודחוזר אחרי מילים שמתקנים לושואל שאלות במשפטים קצרים עדמילים.

ההורים מספרים: כרגע הקושי המרכזי הוא בנושא הגבולות שלובגן מתלוננים שלפעמים הוא מרביץבגן רוצים שישימו לו גבולות אבל ההורים חושבים שלא נכון כרגע להגביל אותו ולהלחם איתו כשהוא מתקדם כל כך יפההיה באיבחון התפתחותי לאחרונה והרופא כתב שיש שיפור משמעותיבגן רוצים שבשנה הבאה ילך לגן חובה רגיל.

שפה: אומר משפטים עד מילים באופן ספונטני ובצורה המתאימה למציאותלומד מהר וכל יום מרגישים שהוא מתקדם.

חברתיתמנסה ליצור קשרים עם ילדים אחרים אבל עדיין לא עושה זאת בצורה טובההשפה שלו לא מספיק מפותחת והילדים לא מקבלים אותו בקלות.

שינה: טובהישן אחר הצהרים כשחוזר מהגן ולכן הולך לישון מאוחר יחסית.

סיכום פגישה: להמתיןמכין לו רמדי בגובה 30CK מדגימה מעודכנת במידה ויהיה צורך.

 

 

סיכום
את האיזופתיה ההוליסטית פיתחתי בשנת 2004 יחד עם שותפי משה שמאי. עד היום טופלו באיזופתיה הוליסטית כ-500 איש, בכל הגילאים ובמגוון רחב של בעיות.

אני מעוניין להעביר את הידע והנסיון שצברתי אל מי שיוכל לעשות בו שימוש נכון ואחראי. אינני שומר את סודות המקצוע ואין השיטה רשומה כפטנט. אם התעוררו בכם שאלות אשמח לענות עליהן.

בברכה, 

דרור פיליפ


 

דרור פיליפ
מטפל באיזופתיה הוליסטית - טיפול אלטרנטיבי לכל הגילאים ובמגוון בעיות.
http://holistic-isopathy.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב