דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם גירושין 

מאת    [ 13/12/2008 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3398 פעמים ]

הסכמי הגירושין ינוסחו לרוב על-ידי עורכי הדין של בני הזוג ויעסקו בכלל נקודות המחלוקת והנושאים הדורשים הסדרה, תוך התמקדות בבעיות הליבה - משמורת על הילדים, דמי מזונות, חלוקת הרכוש והסדרת הגט. לאחר חתימה על ההסכם על-ידי שני בני הזוג, יובא ההסכם לאישורו של בית הדין הרבני או של בית המשפט לענייני משפחה. שני בתי הדין יכולים לאשר את ההסכם, אולם כאשר מוגש ההסכם לאישור בית המשפט לענייני משפחה הוא יאשר את כלל סעיפי ההסכם, למעט אלו הנוגעים לעצם ההסכמה של בני הזוג להתגרש. סעיפים אלו יאושרו אך ורק על-ידי בית הדין הרבני, אשר יוציא "פסק דין גירושין" המאשר כי הבעל מוכן לתת לאישה גט והאישה מוכנה לקבלו. עד לאישור הסכם הגירושין אין תוקף, על-פי חוק, לכל הסדר ממון אחר אשר נחתם בין בני הזוג.

ישנן מספר נקודות מחלוקת החוזרות על עצמן ומהוות חלק בלתי נפרד כמעט מכל הסכם גירושין. נקודות אלו הן:
1. חזקה על הילדים - הסכם גירושין קובע על-ידי מי מבני הוג יוחזקו הילדים ומה יהיו הסדרי הראיה של בן הזוג השני. בית המשפט ייתן ביטוי באישור הסכם גירושין לטובת הילדים ולכן במקרים בהם מדובר בילדים שגילם נמוך משש שנים, יטה בית המשפט לתת לאישה משמורת על הילדים, למעט במקרים בהם קיימת בעיה חמורה של מסוגלות הורית. קביעת החזקה על הילדים כוללת גם קביעת הסדרי הראיה של בן הזוג השני, כאשר הסדרי ראיה הוגנים יוצרים מעין משמורת משותפת על הילדים. חשוב לקבוע, במסגרת הסכם גירושין, מהן המגבלות החלות על בן הזוג המחזיק בילדים, על-מנת שלא יפגעו זכויותיו של בן הזוג השני. בין היתר מדובר בהגבלות על מקום המגורים, יציאה מהארץ, שינוי שמות המשפחה של הילדים ועוד.
2. חלוקת הרכוש - הסכם גירושין מגדיר את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג, לרבות כל אשר נצבר על ידם במהלך שנות נישואיהם וכל אשר היה בידם ביום מיסוד הקשר. חלוקת רכוש הוגנת צריכה להבטיח כי כל אחד מבני הזוג ישמור, ככל האפשר, על רמת החיים שהורגל אליה. לפיכך, יכלול הסכם גירושין רשימה מפורטת של כלל הנכסים המצויים בידי בני הזוג, כלל החובות וההתחייבויות שעליהם לקיים, נכסים שאינם ברי-איזון וכסף מזומן. לאחר מכן תיקבע בו החלוקה המדויקת של הרכוש ואופן החלוקה - על מי מבני הזוג להעביר נכסים או התחייבויות לבן הזוג השני וכיצד.
3. מזונות- כחלק מקביעת החזקה על הילדים, חייב הסכם גירושין לכלול גם את גובה דמי המזונות שעל הצד שאינו מחזיק בילדים לשלם, בגין עלות אחזקת הילדים. כמו-כן כולל הסכם גירושין את אופן התשלום של הוצאות עתידיות לא-צפויות הכרוכות בגידול הילדים ואת החלוקה של תשלומים אלו בין בני הזוג. לעתים יכלול ההסכם גם תשלום מזונות אישה, אולם אין הדבר מתחייב עפ"י חוק.
4. הסדרת הגט - הסכם גירושין ממצה את כלל ההסכמות בין בני הזוג. לכן, על-מנת שההסכם יאושר כפסק-דין גירושין, עליו לכלול את הסכמת שני הצדדים מתוך רצון חופשי, את הצהרת הגבר על נכונותו לתת גט ואת הסכמת האישה לקבלו.
נכתב ע"י seoisrael עבור עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא הסכם גירושין ,תביעת גירושין ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב