דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עילות גירושין 

מאת    [ 13/12/2008 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 4365 פעמים ]

דייני בית הדין הרבני נוהגים לדקדק בפרטי עילת הגירושין ולכן חשוב מאוד כי ההגעה לבית הדין תהיה לאחר מחשבה ושיקול דעת וכי העילות יוגדרו היטב טרם תחילת
התהליך.

ככלל, ניתן לחלק את העילות לגירושין לעילות סובייקטיביות ולעילות אובייקטיביות. עילות אובייקטיביות הן מומים באחד מבני הזוג, המונעים מהם לקיים יחסי אישות, עקרות של אחד מבני הזוג, אימפוטנציה וכד'. עילות סובייקטיביות הן עילות אשר מקורן בהתנהגות פסולה של אחד מבני הזוג. בין העילות הללו ניתן למנות גרימה ביודעין לבן הזוג לעבור על דיני הדת, התנהגות הכוללת קללות, עלבונות או אלימות, התמכרות לסמים או אלכוהול, בגידה או התנהגות אשר לפי בית-הדין יש בה כדי להחשיד בבגידה, סירוב מצד אחד מבני הזוג לקיים יחסי אישות וכד'. חשוב לציין כי במקרה של אלימות או אלימות מילולית, יש להוכיח כי ההתנהגות הפוגענית מהווה דפוס ולא אירוע חד פעמי. כמו-כן במקרה של אישה אשר אינה יולדת לאחר 10 שנות נישואין, ניתן להכיר בעילת גירושין של עקרות. בנוסף, טענת "מאיס עלי" מצד האישה מהווה עילת גירושין עבור הגבר. טענת "מאיס עלי" משמעותה כי התנהגות הבעל ונתוניו הגופניים נמאסו על האישה עד כדי כך שאינה יכולה לקיים עימו יחסי אישות.

רבים טועים לחשוב כי הגשת תביעת גירושין לבית הדין הינה הליך פשוט וטכני ולפיכך הם אינם מקדישים מחשבה לעילות הגירושין טרם הגשת הטפסים. דבר זה יכול להביא לדחייה של תביעת הגירושין ולעוגמת נפש רבה בתהליכי הגירושין. על-מנת להימנע מטעויות נפוצות, להלן מספר טיפים לבחירה נכונה של עילות גירושין -
1.מוטב לא להסתפק ברישום עילת גירושין יחידה, אלא לרשום מספר עילות גירושין, בכדי שאם אחת מהעילות תיפסל לא תידחה עדיין התביעה וניתן יהיה לבחון את העילות הנוספות.
2.יש לבסס היטב עילות גירושין על-מנת להוכיח אותן בבית הדין- מסמכים, הקלטות וכיו"ב. עם זאת, מומלץ ביותר לקבל סיוע משפטי בנושא זה, על-מנת שלא להיגרר לטעויות
נפוצות, כגון שימוש במסמכים אשר הושגו בדרך לא חוקית או במירמה. טעויות כאלו עלולות להביא את מגיש התביעה למאסר, גם אם ישיג את שביקש ויקבל גט.
3.יש להתאים את עילות הגירושין למטרה הרצויה- הודאה בבגידה מצד האישה, לדוגמה, יכולה לפגוע ביכולתה להינשא לאדם עימו בגדה. עם זאת, אם אין בכוונתה להינשא לו,
אין מניעה לרוב להודות בבגידה.
4.מומלץ בחום לקבל סיוע משפטי מעורכי-דין מומחים לדיני משפחה בכל הקשור למציאת עילות גירושין . סיוע משפטי יכול לעזור בבחירת עילות גירושין מתאימות, לעומת עילות גירושין אשר מוטב להסתירן, שכן נזקן גדול מתועלתן.
5.כאשר אין עילות גירושין מוכרות, ניתן להמציא עילות. הסיבה לכך הינה בדרך-כלל רצון של אחד מבני הזוג להסתיר את העילה האמיתית (כמו במקרי בגידה רבים) או מצב בו בני הזוג אינם מתאימים ואינם מעוניינים בהמשך קיום מערכת היחסים, ללא סיבה נוספת המהווה עילה מוכרת.
6.יש להקפיד שלא להעלות עילות גירושין סותרות, לדוגמא- טענת אין-אונות יחד עם טענת בגידה או קיום מערכת יחסים מחוץ לנישואין.
נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא עילות גירושין ,בגידה ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב