דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדים בעיניים סיניות 

מאת    [ 13/12/2008 ]

מילים במאמר: 1166   [ נצפה 3125 פעמים ]

ילדים בעיניים סיניות
ילדים מטבעם הם יותר טיפוסים של יאנג.
פחדים, קונפליקטים וחרדות אצל הילדים.
חשוב לעבוד עם ילדים עד גיל 14 עם הרגש ולא עם השכל.

יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל , מורה ומטפל בשיאצו וטווינה, מנחה קבוצות.

הרפואה הסינית בוחנת את הילד על כל רבדיו - הפיזיים, הרגשיים והרוחניים,. על מנת להגיע לאבחנה טיפולית מקיפה ומדויקת, ולהבין מהו שורש הבעיה בילד הגורם להופעת התסמין - המטפל בשיאצו וטווינה - כירופרקטיקה סינית מקשיב ובוחן את מצבו של הילד ומחליט על תהליך הטיפול בהתאם לסימפטומים.
הרפואה הסינית באה לתמוך ולטפל בכל הפתולוגיות הנוצרות משינויים ע"י חיזוק מערכת החיסון, חיזוק ותמיכה במערכת העיכול. תמיכה בתהליך הגדילה וההתפתחות של התינוק / ילד, כמו כן בעזרתה ניתן לטפל במגוון רחב של בעיות כגון: דלקות אוזניים חוזרות, נוזלים באוזניים, נזלות כרוניות ונזלות אלרגיות, בעיות עור, בעיות במערכת העיכול - שלשולים, עצירות, עוויתות מעיים. בעיות מערכת הנשימה - אסטמה , קוצר נשימה.
בטווינה כירופרקטיקה סינית לילדים. במקרים אלו מתמקדים בעיקר בבעיות הנובעות ממערכת החיסון. טווינה ילדים היא התייחסות להתפתחות הילד לראות נקודות חולשה במערכת העיכול, הנשימה ועוד, מהכנה לא טובה של הצ'י בגוף לפני הכניסה להריון לא מאוזן הילד נולד עם אנרגיית חיים נמוכה. המטרה היא לחזק וללוות בעיות בריאותיות, כמו כאבי בטן אצל תינוקות, שלשולים, בעיות נשימה, קיבה, בעיות של האיברים הפנימיים ועוד. הטווינה הפכה להיות פרקטית מאוד והיא דומה לכירופרקטיקה המערבית. טווינה היא רק הפתרון הראשוני בעת התמודדות עם בעיה פיזית, אך כדי לטפל לאורך זמן - יש לתמוך באספקטים נוספים. טווינה ילדים יעילה במיוחד מכיוון שגם אם הילד נמצא בתנועה - ניתן לטפל בו, הרי יש תנועות בידיים וברגליים והם לא חייבים לשכב ללא תזוזה. ניתן גם לפתור מצבים של לקויות למידה, בעיות תקשורת, היפראקטיביות ולהביא למצב הרמוני.
ילדים מטבעם הם יותר טיפוסים של יאנג. חום הגוף גבוה לרוב מזה של המבוגר על כן הנטייה של הילדים להעלות חום גבוה במהירות. מחלות חמות מאפשרות חיזוק המערכת החיסונית של הילד.

הסיבה העיקרית לאסטמה : מבחינת הרפואה הסינית היא "רוח" שמתקיפה את הריאות ומתיישבת בדרכי הנשימה: "רוח" - מתייחס לאלרגנים שונים ברפואה המערבית, כמו: אבק, פלומת חיות, אבקנים וחיידקים כמובן. במצב של אסטמה שמתחילה בילדות, "הרוח" התיישבה בדרכי הנשימה, המערכת החיסונית נחלשת.

בילדים ניתן לטפל בהפרעות קשב וריכוז, הרטבות לילה, פחדים ובעיות רגשיות אחרות, בעיות גדילה והתפתחות ועוד. אם הילד עד לפיגוע או לאסון, או עובר התעללות פיסית ומינית וכל אירוע חריג אחר, שיוצר בהלה וטראומה נפשית, עלול לגרום אצל הילד להפרעה פוסט טראומטית, שמתבטא בהתפרצויות זעם, רוגז, חוסר ריכוז, ותנועתיות יתר. ידוע כי דיכאון תוקף ילדים. חלק מהילדים נוטה לגלות תסמינים של הפרעות קשב וריכוז.


עצירות יכולה לנבוע עקב: סטרס רגשי גבוה. חוסר גיוון במזון שאוכלים, או אכילת מזון עם חומרים משמרים וצבעי מאכל. אם האם מניקה ולא אוכלת מזון מגוון. אם האם לא מניקה, ישנם תחליפי מזון מסוימים שלא מתעכלים טוב אצל ילדים. פעילות גופנית לא מספקת. ישיבה ממושכת במשך כל היום. הוכח כי התעסקות עם הידיים מפתח יכולות קוגניטיביות. הורים אשר מונעים מילדיהם להתעסק עם הידיים, לשחק עם הידיים ולאכול עם הידיים יכולים לגרום לילדיהם לפתח עצירות. הורים בעלי תקיעות במחשבה ובעשייה. גירושים בסביבה הקרובה של הילד. הורים שעוצרים את הביטוי של הילד. ילד המרגיש שנמצא במקום שלא נותנים לו מספיק מרחב וביטוי, מפתח עצירות ומחלות כדי לקבל תשומת לב.
פחדים, קונפליקטים וחרדות אצל הילדים. שינוי של מורה או דמות סמכותית בחייו של הילד או שינוי סביבתי כלשהו שמעורר חרדה, פחדים וצער על הפרידה.

הצער עוצר ועלולים לפתח עצירות. לכן חשוב איך הסביבה מכילה את הצער. עצירות היא גם איזשהו מעצור בביטוי. הילדים מרגישים שהם לא יכולים להגיד את כל מה שרוצים. ילדים שלא מחוברים לרגשות שלהם אלא רק לאינטלקט יכולים לפתח עצירות. לכן חשוב לעבוד עם ילדים עד גיל 14 עם הרגש ולא עם השכל. בעיות עור מהוות ביטוי חזק לעצירות. הפסולת מצטברת ויוצאת דרך העור.

שלשולים : במצב של שלשול, הגוף באי שקט מוגבר. שלשולים מגיעים בעיקר כתגובה לפחדים וחרדות. גילאי שנתיים וחצי עד שלוש וחצי שנים הילדים נכנסים לפחדים מישויות שחיו איתם בעבר ושבאים לפגוש אותם שוב, במצבים כאלה ההורים צריכים לתת לזה להיות. כדאי גם לשתף פעולה ולהגיד שהישות נמצאת אך היא לא מזיקה.
שלשולים נגרמים גם כתוצאה משינויים רבים שחלים בחייו של הילד (מעבר דירה, שינוי של כיתה או מורה וכדומה). אוכל לא בריא: אוכל עם צבעי מאכל, סוכרים, כימיקלים - גורם לשלשול.
עודף ליחה באברים הפנימיים עלולה אף היא לגרום לשלשולים. במקרה כזה, רצוי להימנע ממזונות הגורמים לליחה כמו בננות, תירס ובוטנים. שלשולים גרמים לכך שויטמינים, מינרלים ומלחים החיוניים לגוף לא ייספגו בדם. דבר זה מסוכן בעיקר לתינוקות שעלולים לא להתפתח כראוי.
שלשולים יכולים גם לשמש כמנגנון יעיל בהרעלת מזון, כל עוד זה לא נמשך זמן רב מידיי.
צואה צפה במים מהווה סימן לעודף שומנים במזון. (כגון: במבה, צ'יפס).

טחול חלש ברפואה המערבית הטחול תורם ליצירת תאי דם אדומים, קשור למערכת הלימפה ולמערכת החיסונית, מנקה תאים מתים ומייצר חדשים.
לפי הראייה הסינית, הטחול מזין את 5 האיברים: לב, ראות, כבד, כליות, טחול.
מבחינה תפקודית הגוף יכול להסתדר בלי טחול, אך מכיוון שהטחול מזין את שאר האיברים, בלעדיו שאר האיברים עובדים יותר קשה.

גם אם אין טחול בגוף הפיזי, בגוף האתרי הוא נמצא ולכן רצוי לעבוד על מרדיאן הטחול.
מבחינה אנרגטית, ילדים ללא טחול יהיו בנטייה להיות יותר חלשים.
אם הטחול לא מספק מספיק אנרגיה לאיברים - הצ'י שלהם יורד - הגוף נעשה חלש.
אנרגיה חלשה בריאות תגרום לקשיי נשימה- וכך הגוף מקבל פחות חמצן.

ילדים עם בעיה בטחול יתפתחו עם צ'י חלש: התפתחות קוגניטיבית, מוטורית, רגשית.
ילדים שכל הזמן מתלוננים ש"אין להם כוח" מרמז על חולשה בטחול.
טחול חלש גורם לסטגנציה במחשבה או ברעיון מסוים, חשיבה לא ממוקדת / בהירה, דבר הגורם ללקות בלמידה, היפר אקטיביות.

ילד עם טחול חלש ירבה באכילת מזון מתוק. המתוק גורם לעליות וירידות חדות והיפר אקטיביות. חיזוק הטחול יגרום להפחתה בצריכת הסוכר- כך רמת הריכוז תעלה ורמת האנרגיה תעלה.

ילדים עם בעיות בטחול הם בעלי אוריינטציה (התמצאות במרחב) לא טובה. האוריינטציה אינה רק פיזית, היא גם אוריינטציה רגשית, חשיבתית, מתמטית. (לדוגמא: חוסר יכולת לעשות סדר בהגשת עבודות, במתמטיקה, בחיים). בטחול חלש הילד מרחף.

הטחול נפתח אל השפתיים. לילדים עם טחול חלש יש אינטואיציה טבעית להבין שכדי לחזק אותו צריך לעורר אותו- ואז הם נושכים הרבה את השפתיים.
ילדים שמבלים זמן ממושך בבריכה והשפתיים שלהם מקבלים צבע כחול - סימן לכך שהמים הקרים קיררו יותר מידי את הטחול.

בראייה הסינית, הטחול שומר את הדם בכליו. כשהטחול בעודף - לא מצליח למלא תפקיד זה ויורד דם מהאף.
טחול חלש אצל הילד מעיד על טחול חלש אצל האם. לכן, לפני שנכנסים להריון חשוב להכין את האישה והגבר ולחזק להם את הצ'י מבחינה נפשית ופיזית (תזונה נכונה, פעילות גופנית), כדי שהילד יקבל את מיטב ומירב האנרגיה.
לילדי מבחנה, פגים, יש צ'י מולד חלש, כלומר- הטחול והכליות חלשים.
תינוקות הנולדים בלידה קיסרית לא התאמצו לצאת לאוויר העולם ולכן הם מאוד חלשים. ההורים אינטואיטיבית דואגים לילד כזה ובכך מחזקים את הצ'י הנרכש שלו. אך עודף דאגה יגרום לכך שהילד לא ירכוש בעצמו צ'י.

כשאוכלים מהר המזון מגיע לא מעוכל לקיבה (הקיבה היא בת זוג של הטחול), דבר שמחליש את הטחול. לכן חשוב יותר לאכול לאט ומעט מאשר לאכול הרבה ומהר.
טחול חלש יחליש את הפעילות של המערכת הלימפתית (החיסונית), והיכולת להבריא נעשית יותר איטית, כדי שהילד יבריא יותר מהר, חשוב להיות רגוע כשהילד חולה, כי הלחץ והפחד של ההורה משפיע על תהליך ההבראה של הילד.

יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.מנהל אקדמי ב"מרכז אלטרנטיבי" במרכז תקוותנו,רח' אחד העם,נהרייה.
yigala62@walla.com
co.il.יגאלאדר.www
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב