דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין 

מאת    [ 12/12/2008 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 3063 פעמים ]

הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין, מאפשר לבני הזוג ללכת לקראת פיוס, אך לקבוע מבעוד מועד את התנאים לפירוק החבילה, במקרה ששלום הבית ייכשל. הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין הוא מהלך אשר מבטיח את עצירת ההידרדרות מחד והכנת התשתית לפירוד מאידך.

המצב בחוק הישראלי כיום הוא שישנן שתי ערכאות שיפוטיות המוסמכות לפסוק בענייני גירושין - בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. בית הדין הרבני נחשב למיטיב עם הבעל ובית המשפט לענייני משפחה נחשב למיטיב עם האישה. כיוון שבית הדין בו נפתח הדיון על התיק יהיה לרוב גם זה בו מסתיים הטיפול בתיק, נוצר "מרוץ סמכויות" כאשר כל אחד מבני הזוג מנסה להיות זה שיפנה ראשון לבית המשפט, על-מנת לגרור את התיק לערכאה המיטיבה עימו. בעקבות כך נוצר מצב בו בני זוג שיחסיהם עלו על שרטון חוששים כל אחד כי בן הזוג השני יפנה לערכאה משפטית ולכן הם מנסים להקדים אותו ולפנות לערכאה משפטית לפניו. כך למעשה הביאו בני הזוג את עצמם לתהליך גירושין, מבלי לתת סיכוי לפיתרון של שלום בית, אשר עשוי להיטיב עם שניהם.

את אותו חשש של כל אחד מבני הזוג מפניית הצד השני להליכים משפטיים לפניו, פותר הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין . הסכם כזה מאפשר להבטיח את זכויותיו של כל אחד מן הצדדים וללכת לקראת נסיון להשכנת שלום בית. היתרונות של הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין רבים וניתן למנות את העיקריים בהם:
1. ביטול האינטרס של כל אחד מהצדדים לפנות ראשון לבית המשפט - הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין מבטל את "מרוץ הסמכויות" של הצדדים בדרכם לפתיחת ההליכים המשפטיים.
2. הסדרת ענייני הרכוש, הילדים ותשלומי המזונות - נקודות המחלוקת העיקריות בתביעות גירושין הן לרוב חלוקת הרכוש, המשמורת על הילדים והסדרי הראיה של הצד השני, גובה דמי המזונות לילדים והסדרת הגט עצמו, כלומר הסכמת בני הזוג על גירושין. עניינים אלו נידונים בבית המשפט על-ידי עורכי הדין של שני הצדדים, כאשר כל אחד מבני הזוג מציג תביעות וקשיים משלו ובית המשפט כופה עליהם את קיומו של הסכם גירושין. הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין, מאפשר להסדיר את הסוגיות העיקריות בדרכי נועם ובדיון בין בני הזוג שלא לפני כס המשפט. במצב כזה, הסיכוי להגיע לכדי הסדר אשר יהיה מקובל על שני הצדדים, הוא גבוה יותר. גם כאן ניתן ואף מומלץ להיעזר בעורך-דין או מגשר, לצורך ניסוח ההסכם.
3. ניסיון אמיתי לפיתרון הקשיים- הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין, מבטיח למעשה כי בני הזוג יכולים להניח לחששות ממסכת משפטית רבת השלכות ולהתפנות להשכנת שלום בית. מובן כי הסכם שלום הבית עצמו צריך להתמקד בנקודות המחלוקת ובגורמים אשר הביאו את בני הזוג למצב בו הם שרויים. הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין הוא אופציה עדיפה, הן על פתיחה בתהליך גירושין והן על הסכם שלום בית בלבד עבור שני בני הזוג.
4. חיסכון בהוצאות - תהליך הגירושין, מעבר למורכבותו ולקשיים שהוא מעורר, גורר הוצאות משפטיות רבות, אשר נגרעות מרכושם המשותף של בני הזוג. הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין מבטיח חיסכון בעלויות, בכך שהוא קובע מראש את הסדרי הגירושין ומבטל את הצורך בהתדיינות משפטית ארוכה.
נכתב ע"י seoisrael עבור משרד עורכי דין עזריאלנט לישראל - המתמחה בנושא הסכם שלום בית ,גירושין ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב