דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוחר יומי מקצוען והדרך לשם 

מאת    [ 12/12/2008 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 3700 פעמים ]

מסחר בשוק ההון הוא עיסוק מורכב מאין כמוהו הדורש רצינות,מחויבות ונכונות להשקיע זמן וכסף על מנת לרכוש את הידע והניסיון הנדרשים ולהצליח.



סוחר הנמצא בשלבים הראשונים של בניית יכולת אישית נתקל בשאלות וסוגיות רבות הדורשות מענה . כך למשל אחת השאלות הראשונות היא באיזו אסטרטגיה לבחור - מסחר יומי , מסחר לטווח הקצר וכו' - כשלכל שיטה עולות הדילמות הייחודיות לה .

אז מה עושים ואיך מתחילים -




מי שרוצה להצליח זקוק לשלושה מרכיבים בסיסיים : (לפני שיטה מוצלחת)




זמן - תהליך הלימוד, האימון וצבירת הניסיון לוקח זמן. פנו לכם מספיק זמן פנוי כדי ללמוד את הנושא לעומק הכי טוב שאפשר. אם אתם עובדים במשרה מלאה נסו למצוא דרך לעבוד פחות. קשה מאד להצליח בתחום הזה אם אין לכם מספיק זמן פנוי.




כסף - במקרה הזה כסף הוא כלי עבודה. אם ניקח בחשבון את תהליך הלמוד ו"שכר הלימוד" שמשלמים לשוק עד שמגיעים לרווחיות הרי שצריך להקדיש לנושא מראש סכום כסף מסוים - כל אחד לפי יכולותיו - שישמש כשכר לימוד. סכום אותו אתם מוכנים להפסיד בדרך כדי להרוויח בסוף התהליך. בנוסף לכך תצטרכו כסף כדי לסחור. כמה שיותר יותר טוב. למעשה עניין המימון והנזילות הוא הבעיה העיקרית של הסוחרים המתחילים .

אל תתחילו עם זה אם אין לכם את המשאבים הדרושים גם ללימוד וגם למסחר. אל תשתמשו בחסכונות המיועדים למטרות קיום. זה עלול להיות כואב מאד !




מחויבות - מחויבות לא עולה כסף אך היא לא פחות חשובה !מסחר הוא פעולה מאד מורכבת בעיקר מבחינה מנטאלית. יהיו קשיים ומחסומים שתצטרכו להתגבר עליהם. היו מחויבים לעניין ואל תתייאשו. מי שיצליח הוא לאו דווקא מי שחכם ומוכשר יותר ( למרות שזה בהחלט עוזר מאד ) אלא מי שהיה לו את החוסן הנפשי והמחויבות ללא פשרות להתמיד עד להשגת התוצאות.

כדאי לזכור : הצלחה מגיעה מעבודה קשה. מחויבות ,התמדה ואמונה אמיתית שאתם מסוגלים להצליח היא זו שתביא תוצאות. חשיבה אופטימית והתייחסות לכישלון כאלמנט חיוני בדרך להצלחה יכולה לקדם אתכם מאד.





כמה עצות כדי לעשות זאת נכון :




הצבת יעדים סבירים וברי השגה.

לחלום זה מצוין וחשוב אך אל תצפו להרוויח הרבה כסף ממסחר בשלבים הראשונים.יעד הגיוני ונכון יהיה להציב יעדים ריאליים שניתן לעמוד בהן. כך למשל יעד אפשרי ( אך מחוסר הבנה בדרך כלל נחשב כנמוך מדי ולא מאתגר ) הוא להגיע לאחר תקופה מסוימת של מסחר לאיזון . ברצף של פעולות מסחר תהיו במצב בו לא יהיו רווחים אך חשוב מכך ,גם לא הפסד. איזון. האמריקאים קוראים לזה " סוחר מצליח באופן חלקי ". למה "מצליח" אם אין רווח - פשוט כי קל מאד להפסיד אך קשה להרוויח לאורך זמן.




למידה מטעויות !

הדרך היעילה ביותר ללמוד היא ללמוד ולנתח את הטעויות שעשינו ולחפש את הדרכים המתאימות למנוע חזרה עליהן בעתיד . ככל הנוגע למסחר טעויות הן דבר שכיח וכולם עושים אותן. ההבדל בין המצליחים לבין המצליחים פחות הוא מספרן . סוחר מומחה עושה מעט טעויות וכך מגדיל את שורת הרווח. נתחו את הטעויות שלכם באופן שוטף . נסו להבין היכן טעיתם ומה אפשר לשפר, בצעו מעקב אחרי הפעולות שלכם. יומן אישי הוא דרך טובה . זה הדבר החשוב ביותר שתעשו גם אחרי שתהפכו רווחיים !



גמישות מחשבתית.


במקרים רבים אנו חושבים ומפתחים אסטרטגיות ורעיונות מסחר שנראים נהדר "על הנייר" ובמבט לאחור אך אינם ישימים או אינם מצליחים במציאות. כדי לדעת אם לאסטרטגית מסחר יש סיכוי להצליח חובה לבדוק אותה במציאות .אם מה שאתם עושים אינו הולך ואינו מביא תוצאות. אם אתם מרגישים כי "זה חייב לעבוד" אך מסיבה זו או אחרת זה לא עובד , שנו את הגישה.



ישנם אין ספור דרכים ושיטות להרוויח בשוקי ההון. היו גמישים מחשבתית , אל תהססו להודות בעובדה שמה שאתם עושים לא עובד וחפשו דרכים שכן עובדות !ברוב המקרים דווקא הרעיונות הפשוטים וההגיוניים ביותר הם גם היעילים ביותר !ככל שתנסו יותר שיטות וסגנונות כך תוכלו לגבש לכם את הרעיונות שעובדים לכם הכי טוב ושמתאימים לכם יותר.



בברכת דרך צלחה,
דורון בסון





*החומר מוצג לצרכי לימוד בלבד.

כתובתינו היא: http://www.windfall.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב