דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד תרדו במשקל? 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 1977   [ נצפה 3936 פעמים ]



הצעד הראשון:
הבינו מדוע אתם משמינים וממה



3 המקורות להשמנה


השמנה אינה נובעת מגנטיקה או מאופי "שמן". השמנה היא מדע והיא נובעת משלוש סיבות פשוטות ויומיומיות לחלוטין.

הסיבה הראשונה היא אוכל מזיק. האוכל המודרני הוא אוכל מזיק ומשמין ביותר ולכן בכל המדינות בהם האוכל המערבי מופיע - יחד איתו מופיעים תופעות ההשמנה והאנרוקסיה (שהיא ריאקציה חברתית לתופעת ההשמנה). הסיבה השנייה היא הרגלי אכילה מזיקים. הרגלי אכילה לא נכונה גורמים לגוף לצבור שומנים ולכן הרגלי אכילה נכונה מביאים לירידה מהירה במשקל. הסיבה השלישית היא מתח. ככל שהנפש מתוחה יותר כך הגוף מאמץ גישה מתגוננת לחיים וממיר מזון לשומן כדי לצבור רזרבות למצב של איום קיומי.

אוכל מזיק


אוכל מזיק נמצא בשפע סביבנו. הוא ארוז באריזות מדהימות ונוצצות אבל מתחת לאותן אריזות נמצאים רעלים מזיקים לגוף.

מרבית המזון המודרני מבוסס על שני מרכיבים - סוכרים ושומנים - שהם שני מרכיבים ממכרים ביותר אבל גם מיותרים כמעט לחלוטין לגוף האדם כי גוף האדם אינו זקוק להם ואינו מסוגל בכלל לעכל אותם. תעשיית המזון העולמית מגלגלת מאות מליארדי דולרים לשנה, והיא תעשיה מאוד מתוחכמת שמחדירה למזון שאותו אנו אוכלים חומרים שגורמים לנו לצרוך את המזון הזה עוד ועוד. למעשה, בדיוק כפי שחברות הטבק השקיעו מאות מליונים דולרים ביצירת תרכובות מתוחכמות ונסתרות שגרמו לאנשים להתמכר לעישון כך גם חברות המזון עושות עם אוכל, רק שרוב הציבור עדיין אינו מודע לכך. זכרו, מה שכתוב על אריזת המוצרים הוא רק חלק קטן מהאמת. רוב המרכיבים הנמצאים בתוך מוצרי המזון המודרני הם סודיים ואינם מצוינים על האריזה.

הרגלי אכילה מזיקים


הרגלי אכילה מזיקים דומים לפעילות סופרטיבית לא נכונה שעלולה לגרום לנזקים לשרירים ולמערכת העצמות, לשברים ולפציעות.

לאכול מזיק זה לאכול הרבה ומהר. זה לצום במשך שעות על גבי שעות. זה לא לשתות מספיק נוזלים. זה לאכול בשעות לא נכונות. וכמובן, לאכול מזיק זה לאכול מזונות מזיקים במקום לשנות את הרגלי האכילה.


מתח


הגורם השלישי להשמנה הוא מתח, ומתח נפשי יכול להיות מכל דבר. אנשים מתוחים נוטים לצבור שומנים.

מתח הוא בחירה נפשית. דרך עבודה על עצמנו אנו יכולים לבחור להיות רגועים ולהתחיל לנהל אורח חיים רגוע. מתח נובע בעיקר מחסך רגשי ומחוסר אהבה. אם תמלאו את החיים שלכם באהבה ובביטויים של אהבה, ותעשו לעצמכם הרגל קבוע להימנע מכל מוקד או גורם של מתח בחייכם - החיים שלכם ישתנו וגם המשקל שלכם ישתנה. אם העבודה שלכם היא רווית מתח או ביקורת - שנו מקום עבודה. אם הדירה שלכם היא צפופה או רועשת והדבר גורם לכם למתח תמידי - עברו דירה. אם הזוגיות שלכם היא מלאת כעסים וויכוחים - החליטו על טיפול זוגי או אם אין ברירה - החליפו פרטנר.


היו מודעים לסיבת ההשמנה שלכם


לכל השמנה יש שלוש סיבות: אוכל מזיק, הרגלי אכילה מזיקים ומתח. אם תטפלו בשלושת הסיבות הללו - מובטח לכם שתרדו במשקל ובסופו של דבר תגיעו למשקל הטבעי שלכם.


ניתן לפתור כל בעיית השמנה - בקלות


כל בעיית השמנה ניתנת לפיתרון קל. כל מה שצריך הוא מודעות, התמדה וסבלנות - והתוצאות לא יאחרו לבוא. גם אם תעשו 50% מכל מה שמומלץ במודל הזה אתם תרדו באופן משמעותי במשקל ותרגישו הרבה יותר טוב עם עצמכם ועם הגוף שלכם.




הצעד השני:
אמצו הרגלי אכילה בריאה חדשים



אכלו כשבא לכם


הרגלי אכילה נכונים מתחילים מחיבור לקיבה ולא לעיניים. כשאתם באמת רעבים - אכלו. אם אינכם רעבים - אל תאכלו. אל תאכלו בכוח לפי זמני ארוחות כי לקיבה שלכם יש את הקצב הטבעי שלה. תנו לעצמכם לאכול כשאתם רעבים. אחת הבעיות הגדולות ביותר היא הורים שמכריחים את הילדים שלהם לאכול בזמנים קבועים גם אם הם אינם רעבים, וכתוצאה מכך הילדים מתרגלים לכפות על עצמם אכילה במקום להיות מחוברים לקיבה שלהם ולרעב הטבעי שלהם.

אכלו מנות קטנות


לא משנה מה אתם אוכלים - אכלו תמיד במידה. אל תטרפו ואל תאכלו מעבר למידה. תמיד השאירו את עצמכם רעבים קצת. זו הנוסחה הבדוקה לדעת האם אכלתם במידה.

אם אכלתם ארוחה ואתם "מפוצצים" זה סימן שדחסתם אוכל רב מדי לקיבה שלכם והגוף שלכם מייצר עתה שומן מרוב לחץ. אכלו עד למקום הנעים, ועצרו שם. תמיד הקפידו שהקיבה שלכם תרגיש קל, לא מלא, לא דחוס ולא כבד. ברגע שאתם מתקרבים למקום הזה של הכבדות ושל המלאות - עצרו. הכי טוב הוא לצאת ממסעדה היא טעם של עוד. זו הגישה של הצרפתים והם עם מאוד רזה.

אל תחשבו על אוכל


אוכל הוא צורך וגם מקור של הנאה. אבל אסור שאוכל יהפוך למרכז החיים שלכם - כי החיים שלכם מורכבים מדברים חשובים בהרבה כמו מערכות יחסים, אהבה, קרבה, שמחה, סיפוק, יצירתיות ונתינה לאחרים. אל תעסיקו את ראשכם במחשבה על אוכל ואל תבזבזו את זמנכם היקר ואת החיים שלכם על אוכל.

אוכל אינו שווה את הזמן שאתם מבזבזים עליו והוא לא קשור בנתינה מעצמכם אלא בקבלה ונזקקות. לכן, במשך היום אל תחשבו על אוכל אלא למדו להעסיק את עצמכם בדברים אחרים, בדברים בונים, בקשרים חברתיים, בפעילויות בעבודה, בספורט, בסרטים ובכל דבר אחר שעולה על ראשכם. ככל שהראש שלכם יהיה עסוק בדברים אחרים - כך הוא יחשוב פחות על אוכל וירצה פחות אוכל. חשוב שתבינו שמחשבות על אוכל נובעות ב-95% מהמקרים משעמום. העדר תעסוקה או שעמום של המוח שלכם גורם לכם לחשוב על אוכל כי אין לכם שום דבר מרתק, מעניין או מסעיר בחייכם. לכן, אנשים מאוהבים למשל אף פעם לא חושבים על אוכל. גם אנשים יצירתיים ויצריים לא חושבים על אוכל כי הם עסוקים עד מעל לראש במושא התשוקה שלהם.

שתו הרבה


חשוב מאוד לשתות. שתייה ונוזלים הם כמו שמן למנוע. הגוף שלנו מורכב ברובו ממים ולכן יש להזין אותו כל הזמן במים.

עשו לעצמכם הרגל קבוע, להציב בקבוק מים בסביבתכם הקרובה תמיד ולשתות מים לאורך כל היום.


העסיקו את עצמכם בפעילות מעניינת


ככל שיהיה לכם יותר מעניין בחיים - כך תהיו פחות משועממים ומתוסכלים. וככל שתהיו פחות משועממים ומתוסכלים - כך אתם תאכלו פחות ותרדו במשקל.

מצאו לכם תחביבים שאותם תעשו על בסיס קבוע פעם או פעמיים בשבוע. היו עם חברים. קראו ספרים מרתקים. תכננו נסיעות הרפתקניות לחו"ל למקומות אקזוטיים. צאו לטיולים בטבע. חרשו את העיר ונסו לגלות מבלי לתכנן מראש מקומות נידחים, חדשים או מעניינים לבלות בהם. התחילו להכניס לחייכם אקשן. התרכזו בפעילויות מסעירות כמו הרפתקאות, מין, טיולים וכו'. כך תוציאו לעצמכם מהראש את נושא האוכל, והוא יהפוך מעיקר לטפל.

למדו להיות אנשים רגועים ושלווים


הכי חשוב הוא להפוך להיות אדם רגוע. אדם לחוץ - משמין. אדם רגוע - מסופק ולכן לא זקוק לאוכל רב.

אדם רגוע הוא אדם אוהב, רך, עדין, נחמד, חיובי. אדם רגוע אינו כועס, אינו שופט, אינו רב ואינו תוקפני. הוא זורם לו בכייף, מקבל הכל בחיוך, מחפש את הדברים הטובים ואינו שיפוטי או נוקשה. אם תחייכו הרבה, תקיפו את עצמכם בחברים אוהבים, במשפחה חמה ובבני זוג אינטימיים - אתם תמצאו את מקור האושר האמיתי, לא אוכל, אלא אושר, נאהבות, סיפוק, חום אנושי וקרבה.




הצעד השלישי:
הקפידו על הנוסחה - "אוכל טרי וטבעי"



עיקר ההשמנה נובעת מאכילת מזון מעובד

אכילת מזון מעובד הוא אחת הסיבות המרכזיות להשמנה. אוכל מעובד הוא אוכל מודרני שמוכנסים אליו שורה ארוכה של תרכובות, חומרים ומוצרים כימיים שמשנים את אופיו וגורמים לו לשני דברים: אחד, להיות יציב יותר לאורך זמן כדי שישמור על אורך חיי מדף ארוכים. שניים, להיות ממכר ולגרום לצרכן לצרוך אותו יותר ובכך להגדיל את רווחי הענק של תעשיות המזון.

הפסיקו לאכול אוכל מעובד, מלאכותי ולא טבעי

יש פיתרון אחד לבעיית המזון המעובד והמלאכותי והוא להפסיק לצרוך את המזון הזה כמעט לחלוטין.

יבוא יום והמזונות הללו יהיו אסורים על פי חוק, אבל עד אז וכדי לשמור על בריאות גופכם פשוט צרו לעצמכם את החוק הזה והחליטו לקיימו. אם תפסיקו לאכול מזונות מלאכותיים ומעובדים לא רק שתרזו מהר אלא גם שתרגישו טוב יותר ובריא יותר והרבה מאוד תופעות פיזיולוגיות ומחלות בגופכם ייעלמו כלא היו כי המזונות המעובדים מסממים את הגוף שלכם ברעלים.

אכלו אוכל טרי ולא משומר


אם אתם רוצים להיות רזים ובריאים - הקפידו לאכול רק אוכל טרי ולא אוכל משומר. רק באוכל טרי יש את החיוניות הדרושה לגוף שלכם. אוכל משומר הוא "אוכל מת" ולא אוכל חי ולכן הוא מביא איתו אנרגיה של מוות לתוכנו. אין בו מינרליים, אין בו ויטמינים, אין בו למעשה דבר טוב. לכן, הקפידו לאכול רק אוכל טרי.

הקפידו על צריכה של ירקות ופירות


האוכל הטרי והטבעי ביותר הוא כמובן שפע של ירקות ופירות. זה טרי, זה טבעי, זה מלא בבריאות, זה זול, זה זמין והגוף האנושי בנוי לעכל את המזונות הללו בצורה הכי טבעית שישנה.

השתדלו להפחית למינימום את צריכת הבשר והחלב


השתדלו להוריד עד כמה שניתן את צריכת מוצרי הבשר והחלב משום שגוף האדם אינו מסוגל ואינו בנוי לעכל אותם בצורה טבעית, משום שהם גורמים לנזקים אדירים לגוף ומכיוון שמדובר במערכת של מזונות מלאכותיים ביותר. כמעט כל מוצרי החלב הם מוצרים מעובדים שיש בהם חומרים מזיקים לגוף, מעבר לעובדה שמרבית בני האדם אלרגים לחלב ולמוצריו. במקום זאת, עדיף לכם לצרוך מוצרי סויה. בשר ועוף הם מוצרים מעובדים לחלוטין, הם מלאים בהורמונים ובאנטיביוטיקה שהמשחטות והרפתות מזריקות לעופות ולבקר, מעבר לעובדה שהקיבה האנושית אינה בנויה לעכל בשר או עוף ובבסיס בני האדם, בדיוק כמו הקופים, הם חיה מלקטת שאוכלת בעיקר פירות וירקות.




הצעד הרביעי:
הימנעו ממנות אחרונות



הפסיקו לצרוך ממתקים


ממתקים הם רעל. הם תעשייתיים, מלאי סוכר, שומן וחומרים משמרים. הם מיותרים לחלוטין ועדיף שתפסיקו לצרוך אותם כי אין בהם שום ערך תזונתי. ממתקים משמינים מאוד ולכן הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא פשוט להוציא אותם מהבית ולא לצרוך אותם.

דלגו על המנה האחרונה


המנה האחרונה בכל ארוחה היא המנה המשמינה ביותר משתי סיבות: אחד, בדרך כלל המנה האחרונה היא מנה שמלאה בשומנים וסוכרים. שתיים, השילוב של המנה האחרונה יחד עם הארוחה עצמה גורם להשמנה כי לגוף יש קושי לעכל בבת אחת סוגים שונים של מזונות. למשל, אם אכלתם דג למנה מרכזית ואחר כך עוגת שוקולד - אתם "משגעם" את הגוף שלכם וגורמים לקיבה שלכם להפריש מיצי עיכול שונים לפירוק החומרים השונים הללו. כתוצאה מכך הקיבה לא מצליחה לפרק בצורה מלאה את האוכל שנצבר בקיבה שלכם והאוכל הזה מתחיל להפוך לשומן.

לכן, מומלץ לדלג על המנה האחרונה ולקבל את צריכת הסוכרים שלכם מפירות שאתם אוכלים במשך היום, בין הארוחות.

עשו פעילות ספורטיבית מתונה


אל תעשו פעילות גופנית מאומצת ואינטנסיבית מדי משתי סיבות: אחת, היא מזיקה לגוף ויוצרת עומסים ומתחים שגורמים להשמנה ולפציעות. שתיים, היא יוצרת תיאבון מוגבר ומיותר שאין בו צורך והוא מביא לאכילה מוגזמת להשמנה.

עשו פעילות גופנית מתונה כמו יוגה, שחייה, טיולים בטבע או כל פעילות מאתגרת ומעניינת כמו אופניים, גלישה, טיפוס הרים או סקי.

שתו הרבה מים מינרליים


מיים מינרליים הם החומר שבאמצעותו הגוף מנקה את עצמו. אם תשתו שני בקבוקים של מים ליום - תהיו אנשים רזים ובריאים יותר. המים מסלקים החוצה את כל הרעלים שבגוף.

למשל, אם אתם לא מרגישים טוב או שאתם תפסתם התחלה של שפעת או נזלת - שתו ברצף הרבה מים ותראו שהמים מרפאים אתכם ומוציאים את המחלה מגופכם. שתייה מרובה של מים היא מצוינת לכל תופעה ולכל מחלה. צום של מספר שעות יחד עם שתייה מרובה של מיים מנקה את הגוף, מחדשת אותו מאפשרת למערכת החיסונית שלכם להתחזק ולהיות במיטבה.


התרחקו מאנשים שאוכלים לא בריא או שמן


אנשים שאוכלים ללא גבולות, ללא מודעות או בצורה משמינה ישכנעו אתכם "להצטרף" אליהם. לכן, אל תלכו לאכול עם אנשים שאוהבים לאכול כמויות. אכלו עם אנשים בעלי מודעות לאכילה בריאה.


רכשו לעצמכם בגדים מחמיאים ואיכותיים ביותר


אם תתמידו בהוראות המודל הזה - אתם תרזו כחצי קילו בשבוע. וכך תוכלו להיראות מעולה תוך כארבעה-חמישה חודשים ולרדת בין 10 ל-15 קילו ממשקל גופכם. ירידה חריפה במשקל היא טעות גדולה. אל תרדו מהר אלא לאט - כי כך תבטיחו לעצמכם שבאמת הפנמתם ורכשתם הרגלי אכילה נכונים ובריאים וכך גם לא תגרמו לגוף לזעזועים קיצוניים.

אחרי שתגיעו לתוצאות ראשוניות מומלץ מאוד שתרכשו לעצמכם סט חדש של בגדים יפים. הקפידו הפעם לרכוש לעצמכם רק בגדים איכותיים ויוקרתיים. כך תהנו מהתוצאות ותלמדו עוד יותר לאהוב את עצמכם, את גופכם ואת חייכם החדשים.


אהבו את גופכם ושמרו את מצבו המצויין


הקפידו לאהוב את גופכם ולשבח אותו כל הזמן. אל תבקרו את עצמכם ואל תשפטו את עצמכם כל הזמן מול המראה.

אמרו לעצמכם משפטים חיוביים, דברו אל הגוף שלכם בצורה מלטפת ואוהבת. שבחו את ההתקדמות שלו. זכרו, הגוף שלכם הוא כמו ילד קטן הנמצא בתוככם. הוא זקוק לשבחים, ליד רכה וחמה, ליחס נעים וטוב. אל תטיפו לו ואל תשנאו אותו - אהבו אותו והוא יחזיר לכם אהבה בכך שהוא ייראה מצוין.

שמרו על המשקל הטבעי שלכם באמצעות טיפוח כל העקרונות שלמדנו במודל ובאמצעות גישה עצמית אוהבת, חיובית ומטופחת. צאו לרחוב עם בגדים איכותיים והרגישו כמו מיליון דולר. חייכו המון ואכלו בריא ונכון. כך תגיעו בקלות למשקל הטבעי שלכם.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב