דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תצברו כסף גדול? 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 1286   [ נצפה 5056 פעמים ]



הצעד הראשון:
הגדילו את ההכנסה שלכם



חשבו על דרכים להגדיל את הכנסתכם החודשית


השלב הראשון בדרך לצבירת מיליון דולר הוא להגדיל את ההכנסה החודשית שלכם. זכרו, הבסיס למיליון הדולרים הראשונים שלכם הוא עבודה מאומצת ועקבית.

כדי לצבור מיליון דולר עליכם לבנות תשתית ובסיס כלכלי, והבסיס הזה תמיד מושג בעבודה ולא בשום דרך אחרת. אם תלמדו לעבוד טוב, לעבוד קשה, לעבוד יעיל, להרוויח כסף - תוכלו להתחיל לצבור לעצמכם את הסכום הראשוני. הסכום הראשוני הזה יהווה את המנוף להמשך צבירת הכסף הגדול. לכן, זכרו שהשלב הראשון מבוסס על עבודה מאומצת וקשה של מספר שנים.

בדקו אפשרות לעבודה נוספת


זמן הוא כסף, ולכן במקום לבזבז את זמנכם לחינם, חשבו על לקחת עבודה נוספת בזמנכם החופשי, או על הגדלת הרווח שלכם מעבודתכם הנוכחית או על מעבר לעבודה עם שכר ותנאים גבוהים יותר או על אפשרות להקמת עסק עצמאי משלכם במקביל.

בדקו אפשרות להקים עסק עצמאי מצליח משלכם


רוב האנשים שמגיעים לרווחה כלכלית בנו לעצמם עסק עצמאי במקביל לעבודה שכירה שבה הם עבדו במשרה מלאה. עסק עצמאי יכול להיות למשל, לעשות את אותו העבודה שאתם עושים כשכירים רק באופן עצמאי ולתת שירותים לחברות או לאנשים פרטיים בתחום שבו אתם שולטים ושאין לכם לגביו הוצאות - בתמורה לתגמול גבוה יותר ממה שאתם מקבלים בעבודתכם השכירה.

עסק עצמאי יכול להיות גם בתחום אחר, אבל עליכם להקפיד שמדובר בעסק עם הוצאות אפסיות ויכולת להרוויח סכומים יפים כבר מהרגע הראשון, כמו למשל, מסחר ב-ebay, מסחר במט"ח וכו'.


עבדו שעות נוספות ונצלו כל רגע פנוי ליצירת כסף


הרעיון הבסיסי הוא זה, אם ברצונכם להגיע למליון הראשון שלכם עליכם להשקיע את מספר השנים הקרובות בעיקר בעבודה. שימו בצד את מרבית הדברים האחרים והתרכזו במשימה הזו לבדה. נצלו כל שעה פנויה כדי לעבוד, לצבור עוד שקלים, להרוויח ולהרוויח עוד כסף כדי שתוכלו לחסוף לעצמכם מספיק כסף משלכם שיהווה את התשתית לכסף הגדול שמחכה לכם.

אתם חייבים לצבור קאפיטל של כסף שיהווה את המנוף לכסף הגדול שתצברו בהמשך. כמובן שאם קיבלתם סכום התחלתי מהמשפחה או מהדוד - הסכום הזה יחסוך לכם חלק מהעבודה הקשה, אבל עדיין תצטרכו להשקיע ולהתאמץ מאוד כדי להגיע לקאפיטל מספיק רציני.


חשבו על כסף ועל דרכים לייצר כסף


בכל הזמן פנוי שיש לכם, חשבו על כסף ועל איך לעשות עוד כסף. אימוץ הראש והתת-מודע שלכם יביא בסופו של דבר לכסף לחייכם. מי שחושב ורוצה כל הזמן כסף - יקבל אותו איכשהו.


למדו לקבל כסף מאחרים ולמגנט אליכם כסף


כפי שציינתי, אם מישהו מוכן לתת לכם כסף - קחו אותו. אם יש מישהו במשפחה שאמור לתת לכם כסף - קחו אותו. שכחו מ"לא נעים לי" ומ"אולי לא מגיע לי?" ודרשו את מה שמגיע לכם.

כשאדם מאוד רוצה כסף וחולם על כסף - הוא משדר את זה החוצה, ויהיו מי שיתנו. גם אם מדובר בסכומים קטנים - סכומים קטנים מצטברים, ובשלב הזה של הצעד הראשון החכמה היא דווקא במספרים הקטנים ולא במספרים הגדולים. כל שקל שמתקבל הוא משמעותי, כי הוא נצבר בערימה הגדולה הנקראת "הר השקלים".




הצעד השני:
צברו הר של שקלים



התחייבו לחסוך כסף


אחרי שהבנתם שעליכם לייצר הכנסות ולהביא יותר ויותר כסף הביתה - עליכם להבין כעת בצעד השני של מודל צבירת המיליון הראשון - שאת הכסף הזה עליכם לחסוך בצד כדי שהוא יתחיל לעבוד בשבילכם. הטעות הגדולה של מרבית האנשים על פני כדור הארץ היא שכאשר מצטבר להם סכום כסף מסוים הם מייד מבזבזים אותו על דברים שאינם עובדים בשבילם ואינם מייצרים להם הכנסה נוספת, וכך הם מחמיצים את ההזדמנות לצבור את המיליון הראשון והורסים את התשתית הכלכלית שהם עבדו כל כך קשה כדי ליצור לעצמם הכנסה פאסיבית.

אל תבזבזו כסף סתם והקפידו לשכור דירה


הטעות מספר אחת של מרבית האנשים היא לקחת את כל הכסף הפנוי שיש להם ולהשקיע אותו בדירה. ברוב המקרים מדובר בסכום שבין 50 ל-100 אלף דולר, שאליו אנשים מוסיפים משכנתא שנעה בין 80 ל-200 אלף דולר.

זוהי שטות גמורה, היא אינה כדאית מבחינה כלכלית (וזה בדוק מדעית) והיא פשוט גורמת לכם להפסיד הון רב ולבזבז את השנים הכי יקרות של חייכם לטובת הבנק. מה שלמעשה אתם עושים הוא לעבוד בשביל הבנק במשך עשר, חמש עשרה או עשרים וחמש שנים בניסיון להחזיר את המשכנתא ולהפוך את הבנק לעשיר יותר, למרות שהבנק ממילא כבר עשיר. במקום זאת, הקפידו לשכור דירה צנועה בשכר דירה נמוך ואת הכסף שלכם שמרו וחסכו ב"הר השקלים".

אל תשקיעו בחופשות יקרות בחו"ל


הוצאה מיותר ובזבזנית נוספת היא חופשות לחו"ל. לידיעתכם, רוב האנשים נכנסים לאוברדראפט בגלל חופשות בחו"ל. חופשות לחו"ל אוכלות לכם את מרבית שאריות הכסף שצברתם משום שהן יקרות מאוד וצורכות המון כסף. חשבו על זה כך - אל תסעו לחו"ל למספר שנים כדי שתוכלו כל חייכם לנסוע לחו"ל בכייף ולבחור לעצמכם את היעדים הכי מדהימים שיש.


למדו לצבור לעצמכם הר של שקלים שעובד בשבילכם


את כל הכסף שלכם אתם צוברים מעתה ב"הר השקלים". הר השקלים הוא תוכנית חיסכון סולידית המכניסה להם משהו בין 6 ל-8 אחוזים בשנה. תוכנית כזו ניתן להשיג בבורסה בתיקים סולידיים המורכבים ברובם מאגרות חוב, מלווים של המדינה ומניות סולידיות ביותר בשיעור של 10% בלבד מתיק ההשקעה שלכם.

את התיק הזה אינכם מנהלים לבדכם אלא רק באמצעות חברת ברוקרים מובילה ומנוסה. אל תתפתו לנהל בעצמכם את הר השקלים שלכם משום שזו אינה ההתמחות שלכם וכי אתם עלולים כמובן להתפתות להשקעות ספקולטיביות שיובילו בסופו של דבר להפסדים ניכרים בתיק שלכם. לעומת זאת, אם תשקיעו את הכסף באמצעות חברת ברוקרים שזו ההתמחות שלה אתם תוכלו לישון בשקט בלילה, כמעט לא לעקוב אחר תיק המניות, להתמקד ביצירת עוד כסף ולצבור לעצמכם רווחים בריבית דריבית בשיעור של כ-100 אחוזים במשך 8 השנים הבאות.

הוסיפו להר השקלים את כל תוכניות החיסכון והקופות שלכם


כדי להאיץ את תהליך הרווחים בהר השקלים וכדי לרכז את כל המאמץ במקום אחד - מוטב שתפדו את כל ההפרשות והתיקים הקטנים שיש לכם במקומות שונים, את תוכניות החיסכון, את קופות הגמל שלכם, את קרנות ההשתלמות ואת קופת הפנסיה שלכם והוסיפו את כל הסכומים הללו להר השקלים ההולך ותופח שלכם. רק לידיעתכם, ההפרשות הללו אינן כדאיות ועדיף לכם לנתב את ההפרשות הללו ישירות לתוכנית הר השקלים שלכם משום שתוכלו להינות מהפירות הרבה יותר מהר.



הצעד השלישי:
השקיעו בנדל"ן



כאשר הספקתם לצבור מספיק - היכנסו להשקעות נדל"ן

כעבור מספר שנים אתם תחזיקו בידכם סכום בסיסי שיהווה את המנוף הכלכלי שלכם לכסף הגדול באמת. ואת הכסף הזה תוכלו לעשות בשוק הנדל"ן בארץ ובעולם.

רכשו דירה קיימת ולא על הנייר

העסקה המומלצת והאופטימלית היא זו: אל תרכשו דירה על הנייר אלא דירה קיימת. דירה על הנייר אינה מניבה לכם שכר דירה והיא רק גוררת אתכם להוצאות בשנה שנתיים הראשונות שבונים אותה. כלומר במשך שנתיים אינכם מרוויחים דבר.

רכשו דירה חדשה ולא משומשת


הקפידו לרכוש דירה חדשה ולא דירה משומשת מסיבה פשוטה: דירות חדשות מניבות תשואה גבוהה ללא שום הוצאות אחזקה ואילו לדירות מיושנות יש הוצאות אחזקה גבוהות ועקומת הרווח שלהן היא יציבה או נוטה כלפי מטה. לעומת זאת, עקומת הרווח של דירה חדשה היא מאוד חדה בארבע השנים הראשונות - רק אחרי זה היא מתחילה להתייצב ובחלק מהמקרים היא אפילו יורדת. לכן, אם רכשתם דירה חדשה ובאזור טוב אתם יכולים לדעת כמעט בוודאות שתהיה לכם תשואה טובה בארבע השנים הראשונות לקיומה, אחר כך זה כבר הימור.

מכרו אותה כעבור שנתיים שלוש מקסימום


הדבר הטוב ביותר הוא למכור את דירת ההשקעה שלכם עד כשלוש שנים מיום רכישתה. בדרך הזו תוכלו לצבור רווח נאה ביותר משני מקורות: אחד, הדירה עצמה תניב לכם רווח הון מצטבר של כ-60% לפחות על ההון שהשקעתם בה באותן שלוש שנים. שניים, הדירה תושכר ותניב לכם רווח הון מצטבר נוסף של כ-15% נוספים באותן שלוש שנים. כך שבסופו של דבר תהיה לכם תשואה של כ-75% על ההון שלכם בשלוש שנים או במילים אחרות - רווח הון של 25% בשנה.

הקפידו לרכוש דירות במלוא המימון שלכם


הקפידו לרכוש את דירת ההשקעה הראשונה שלכם במימון כמעט מלא שלכם כדי שלא יהיו לכם החזרי משכנתא וכדי שהרווח שלכם יהיה אופטימלי ויתבסס גם על עליית מחיר הדירה עצמה וגם על הכנסה חודשית נאה משכר הדירה. כל שנתיים שלוש מכרו את הדירה להשקעה ורכשו דירה חדשה על פי אותו מודל.

אם תשקיעו מעצמכם ותעבדו בצורה ממוקדת באמצעות מודל זה תוכלו להגיע למיליון דולר תוך כעשר שנים, אפילו פחות.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב