דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לחזור לגופך לאחר הריון ולידה 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 728   [ נצפה 4248 פעמים ]

מאת ד"ר נמרוד פרידמן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ובעלים של מרכז טיפולים פלסטיים ואסתטיים מקצועי וחדשני בתחום הרפואה הפרטית.

הריון ולידה הם אחד הדברים המופלאים בחיי האשה. יצירה זו של דבר חדש ומופלא גורמת לנו שמחה גדולה ואושר אין סופי. אך כמו בכל תהליך בטבע , לכל יצירה חדשה יש גם מחיר. הריון מלווה בשינויים הורמונליים סוערים הפועלים על גוף האשה. לאחר ההריון, פתאום את מוצאת את עצמך מסתירה את בגדיך הישנים במדף העליון של הארון, ומתקשה להשיל את המשקל שהצטבר במשך ההריון. אומנם את עדיין צעירה, אך את מרגישה מבוגרת ולא רצוייה מבפנים. נושא זה מעסיק נשים רבות, המתעניינות איך יוכלו להחזיר את משקל הגוף וצורתו למה שהיה לפני ההריון.

פעילות גופנית מבוקרת בשילוב עם תזונה מאוזנת תעזור לנו להחזיר את הגוף למצבו הקודם. למעט נשים עם הריון בסיכון גבוה, שמירת הריון או הריון מרובה עוברים, ניתן להמשיך בפעילות גופנית מבוקרת בזמן ההריון ותוך זמן קצר אחרי הלידה. פעילות כזו יכולה לחזק את שרירי הבטן, האגן והגפיים התחתונות באופן שגם יקל על לידה ויתרום רבות לחזרה מהירה למבנה הגוף הקודם. שילוב של פעילות גופנית עם תזונה עשירה בסיבים ויטמינים טבעיים, נמוכה בשומן לא רווי ומבוקרת בפחמימות יביאו אותך לתוצאות הרזיה מקסימליות.

רק לאחר שישה חודשים של פעילות גופנית ואכילה נכונה, ניתן להתייעץ עם מומחה לכירורגיה פלסטית לגבי האפשרויות המוצעות על ידי הרפואה הפלסטית לשיפור המראה. השינויים ההורמונאליים בהריון ובמהלך ההנקה גורמים לצמיחה של בלוטות החלב בשד, וכתוצאה מכך לגדילת השד. לאחר הלידה והפסקת ההנקה ייתכנו שינויים בשד, כגון צניחה, "ריקון" ופגיעה בצורת השד, המלווים גם בגדילת העטרות ובפיגמנטציה שלהן. ניתן, באמצעות ניתוח פלסטי, להרים ולעצב, להקטין במידת הצורך או להגדיל השדיים ולשוות להם שוב צורה רעננה, זקופה ואסתטית. חשוב להמתין חצי שנה ממועד הלידה או סיום ההנקה, שכן זהו הזמן שנדרש לשד לקבל את צורתו הסופית. ניתוח בשלב מוקדם יכול לגרום לסיבוכים, ולצניחה חוזרת של השד.

לאחר תהליך ההריון והלידה, ישנם גם שינוים בעור הפנים. "אחת התופעות האופייניות לתקופת ההריון היא ‏פעילות מוגברת של המערכת הפיגמנטרית. בעור הפנים מתחילים להופיע כתמים ונקודות שונות. בבעיות הפיגמנצטיה ניתן לטפל בשימוש משחות מקלפות ומבהירות, ובעזרת טיפולי פילינג שונים. בנוסף, טיפולי לייזר יכולים לעזור בשחזור פיגמנטים בעור שאבדו", אומרת מרי דודפור, קוסמטיקאית מדופלמת וחברת הנהלה בארגון הקוסמטיקאיות. בנפילת העור ובהתווספות קמטים ושקעים חדשים נטפל בעזרת חומרי מילוי ובוטוקס.

לעתים גורם ההריון להצטברות ממוקדת של שומנים באזור המותניים, הירכיים והבטן. במידה ולאחר החזרה למשקל האופטימלי לא נעלמים מצבורים אלו, ניתן לחטב ולפסל את אותם האזורים, באמצעות שאיבת שומן. בנוסף, עליה מסיבית במשקל ו"קרעים" בעור והשפעות גנטיות שונות, גורמים לרפיון ניכר בבטן התחתונה. ניתן לתקן זאת, במידת הצורך, בניתוח למתיחת בטן. בניתוח מבוצע הידוק של שרירי הבטן, והסרה של עודפי עור ושומן מהבטן התחתונה. מטרת הניתוח היא לשוות לבטן מראה חלק, מתוח, רענן וקשיח. את הצלקת לרוחב הבטן התחתונה, מעל שיער הערווה, ניתן להצניע בקו תחתון ובבגד ים. הצלקת בדרך כלל ארוכה אך עדינה ומשתלבת היטב במראה החדש. נשים רבות מתלוננות שלאחר מתיחה, מראה הבטן נראה ישר מדי ולא טבעי. שיטה חדשה שנקראת Superior High Tension, מאפשרת עיצוב נשי של הבטן עם מעט עגלגלות במקומות הנכונים.

לילך (השם המלא שמור במערכת), בת 30, עברה לפני כשנתיים לידה קסרית ופנתה ל"ר נמרוד פרידמן לבצע ניתוח מתיחת בטן. "הצלחתי להשיל את עודפי המשקל כמה חודשים לאחר שילדתי את בני בניתוח קיסרי, אך עדיין נשאר לי עור רפוי באזור הבטן התחתונה. מראה זה גרם לי להרגיש לא נשית וכתוצאה מכך התחמקתי מכל סיטואציה אינטימית. כשחברתי הציעה לי לעשות מתיחת בטן, נורא פחדתי שאחרי הניתוח לבטן שלי יהיה מראה לא טבעי כמו קרש עם חור לטבור באמצע. גיליתי שד"ר נמרוד פרידמן הוא הרופא היחיד בארץ שמשתמש בשיטה לעיצוב נשי של הבטן. עכשיו אני שנה לאחר הניתוח, ולא יכולתי להיות יותר מאושרת מהתוצאות. הבטן שלי חזרה להיות כפי שהיתה לפני הלידה!", מספרת לילך.

"נשים המגיעות אלי למרפאה מונעות על-ידי צורך נפשי ולאו דווקא גופני. הן רוצות לשפר את תחושת הנשיות שלהן ואת דימוי הגוף, ובמקביל מדברות על החששות מהניתוח ומההחלמה. כדי להפיג חששות אלו, אני מלווה כל מטופלת באופן אישי החל מהפגישה הראשונה ועד ליציאתה מחדר הניתוח, דרך תהליכי ההחלמה, וגם לאחר מכן. השיפור אצל כמעט 90% מהנשים באיכות החיים מצביע על החשיבות הגדולה של הניתוח ועל השינוי החיובי שהוא מחולל באישה. אני נוכח בכך במרפאתי בכל יום מחדש כאשר אני רואה את החיוך שנסוך על פני האישה ואני שומע ממנה עד כמה היא שמחה שעברה אותו. ההחלטה לעבור ניתוח פלסטי היא החלטה אישית ביותר שלא תמיד כולם יבינו אותה. הדבר החשוב הוא, כיצד מרגישה האישה בקשר לניתוח. אם הניתוח הגשים את ציפיותיה, הרי שהוא היה הצלחה עבורה."
ד"ר נמרוד פרידמן
מומחה לכירוגיה פלסטית ואסתטית
לקביעת פגישת ייעוץ: 03-5626464
http://www.drfriedman.co.il
רחוב האומנים 7, תל אביב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב