דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להיות ווינר 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 2442   [ נצפה 4300 פעמים ]




שלום לכם,
במדריך הזה תלמדו כיצד להיות מנצחים אמיתיים. ניצחון הוא הכלי באמצעותו אנשים משיגים את מה שהם רוצים, ומדריך זה ינחה אתכם כיצד להיות מנצחים אמיתיים וכיצד להשיג את מה שאתם כמהים, משתוקקים, חולמים ורוצים.

אז בואו ניגש ישירות למלאכה...

כדי להיות ווינרים אמיתיים ולחיות חיים של הישגים וניצחונות מבלי לבזבז זמן יקר ומבלי לתת להיסוסים לעכב אתכם, עליכם ליישם את 10 המתכונים הבאים:

מתכון ראשון: היכנסו למצב רוח אגרסיבי

להיות ווינר אמיתי פירושו להיות במצב רוח של כעס פנימי, אלימות, אגרסיביות ותוקפנות תמידית. הרוח של הווינר הוא להיות פייטר. ווינר אמיתי הוא אדם שמה שמניע אותו עמוק בפנים זה כעס אדיר, זה כאב עמוק, זו זעקה איומה, זו השפלה אדירה, זו תחושת נקם וצורך בהוכחה שהיא כה גדולה וכה עוצמתית כמו חיה מטורפת מלאת דם בעיניים, כמו קינג קונג, כמו דינוזאור צמא דם שלא רואה סביבו כלום חוץ מהרצון שלו.

אינכם יכולים להיות ווינרים אמיתיים אם אינכם מתחברים תחילה למרכז הכאב שלכם, לרובד העמוק והבסיסי שלכם, לחיה הרוצחת שבתוככם. להיות ווינר אמיתי זה בעצם להיות חיה בכיסוי של אדם.

החיה הזו היא חיה רוצחת. היא אינה מתחשבת במכשולים. היא אינה רואה פחדים. היא אינה נבהלת מעיכובים. זו חיה אדירת ממדים, כמו קטר אדיר של אלפי טונות, שנעה בנחישות ובמהירות ליעדים שלה ולא רואה ממטר שום דבר שיכול לעצור אותה.

אז הדבר הראשון בדרך להיות ווינר אמיתי הוא להיכנס למצב רוח אגרסיבי מאוד, להיות תוקפני, להכיר מקרוב את מרכז הכאב שלכם, את מוקד הנחיתות שלכם, את השורש החייתי שלכם.

זכרו, מי שלא רוצה לנצח - דוחק את הכאבים שלו פנימה ורק מחליש את עצמו. מי שמנצח הוא רק מי שמוציא את כל הכאבים, הפחדים, הזעקות, ורגשי הנחיתות שלו החוצה. פשוט יורק אותם החוצה כדי להיות מי שהוא באמת - מבלי להתנצל על כך, להסתיר את עצמו או להתבייש במי שהוא ובמה שהוא רוצה.

בקיצור,

תתחילו להתחבר למקום האלים והאגרסיבי שלכם, לא להתנצל על כך שאתם רוצים את מה שאתם רוצים, להתגאות בכך שאתם הולכים לממש את החלומות שלכם ולהשיג את הרצונות שלכם, להחשיב את הניצחון בחיים ולחשוב על ניצחון כדרך חיים ולא כהבזק רגעי של אמת.

מתכון שני: התחברו לגוף שלכם


בלי הגוף שלכם - אתם אבודים.

בלי הגוף שלכם - לא תהיו אף פעם ווינרים אמיתיים, כי ווינר אמיתי פועל מהגוף, לא מהראש. ככל שתפעלו ישירות מהגוף - כך תהיו יותר ווינרים. כך תגיעו ליותר הישגים בפחות זמן. אך לשם כך עליכם לפתח מחדש את האינסטינקטים הבסיסיים והחייתיים ביותר שלכם. עליכם לפתח את החושים הכי חדים והכי עירניים שלכם, כי הם אלה שיעזרו לכם להגיע אל הניצחון, לצלוח את כל המכשולים שבדרך ולדעת מה לעשות ברגעים הכי קריטיים.

במילים אחרות, עליכם להתחבר מחדש לפראיות, לגוף, לחושים, ליצירתיות, לנחישות, ללא נודע, לאמונה, לידיעה, לבהירות, לכאב, לזעם, לרצח - וכל אלה אצורים רק בגוף שלכם. הם אצורים במקום הלוהט והחם שלכם, במרכז ההווייה שלכם. במקום הבסיסי שלכם.

ווינר אמיתי לא חושב. הוא קודם כל פועל. ווינר אמיתי נמצא תמיד בתנועה. הוא לא רגיל לעמוד. הוא רגיל לנוע, לזוז. הוא מפעיל את עצמו ופועל מתוך הגוף שלו. הטעות הבסיסית של מרבית האנשים היא שהם מחשיבים את הראש ולא את הגוף. מבחינתם, הגוף נתפס כנחות. ואילו הראש נחשב כנעלה. אבל האמת היא הפוכה.

תזכרו - הגוף הוא מקור הניצחון - לא הראש. הראש הוא טכני, סגור, זהיר מאוד, מתגונן, חלש ומחפש נוחיות, מלאכותיות ושקר. הגוף לעומת זאת אוצר בתוכו את חכמת האבולוציה של מיליוני שנים. הגוף הוא חכם ביותר, שורד ביותר. הגוף הוא תוקפני, עירני, מעיז, יצירתי, חדשן, בלתי צפוי, אמיתי, קרוב, נוגע וחי.

בקיצור,

תתחילו לתת לגוף שלכם לדבר. הרגישו אותו. היכנסו לתוכו בדימיון שלכם. הסתכלו על האיברים הפנימיים שלו. רדו לאזורים הנמוכים של הגוף שלכם. התחברו אליהם. הזדהו איתם. ראו את עצמכם, את מרכז ההוויה שלכם, פועל מהמקומות הללו.


ועתה, תנו פקודה למוח שלכם לפעול מהאזורים הנמוכים של הגוף שלכם - מהלב ומהבטן. פשוט תנו פקודה למוח שלכם להתחיל לעורר לחיים את האזורים הללו, לשלב אותם עם החיים הרגילים שלכם ולאפשר להם להוביל אתכם בחיים - עד הניצחון.


מתכון שלישי: הפסיקו להאשים את הפחדים שלך
הדבר הראשון שהלוזרים עושים הוא לפחד. לפחד מעצמם. לפחד מהחיה שבתוכם. להכחיש אותה, לשלול אותה, לסרס אותה ולנסות להמית אותה.

הדבר השני שהלוזרים עושים אחר כך הוא להאשים את הפחדים שלהם בכישלונות שלהם. וכשזה לא עוזר, הם מתחילים להאשים כל דבר שנמצא בסביבתם. הם מאשימים את ההורים שלהם, את בני הזוג שלהם, את המדינה שלהם, את העולם, את אלוהים. את כולם.

זכרו, אל תתנו לפחד להגיע אליכם כי הוא לא אתם. הפחד הזה ייקח מכם את מי שאתם - וזה הדבר החשוב ביותר שיש לכם. לכן, במקום לפחד - התחילו להיות מי שאתם באמת, מבלי להתנצל על כך.


הפחד גומר אנשים. הוא מוריד אותם, מקטין אותם, רוצח את החיה שבתוכם, ממית את הגוף שלהם, את התשוקות, הרצונות והחלומות שלהם. פחד גומר אנשים - לכן אל תתחברו לפחד שלכם אלא לתחושות הגוף שלכם, לתשוקות שלכם ולרצונות שלכם.

הכי קל להאשים אחרים, אבל עליכם לזכור שאשמה או ביקורת תמיד נובעים מהפחד להיות מי שאתם. אין שום קשר בין ההצלחות או הכישלונות שלכם לבין אנשים אחרים. האויב היחיד שלכם הוא אתם. ההורים, הסביבה, המדינה או אלוהים אינם אלה שעומדים ביניכם לבין הניצחונות שלכם. אתם הם אלה היחידים שכרגע מונעים מעצמכם להיות ווינרים אמיתיים. רק אתם מונעים את זה, כל עוד אתם מתחברים לפחדים שלכם.

כל האנשים שאותם אתם מאשימים - הם הפחדים שלכם. לכן, עליכם להפסיק להאשים אחרים, כי אתם מאשימים בעצם את הפחדים שלכם. וככל שאתם מאשימים את הפחדים שלכם, אתם מחלישים את עצמם ורק מחזקים את הפחדים.

העיקרון המרכזי שחייב להנחות אתכם הוא זה: התרחקו מהפחדים שלכם. פשוט נתקו מהם מגע. הפסיקו להאמין במה שאמרו לכם, במה שניסו לשכנע אתכם. נתקו מגע מכל המסרים המכשילים שאי פעם אמרו לכם. התחילו לשלול כל מסר שלילי שאי פעם קיבלתם. בטלו אותו. מחקו אותו מהמוח שלכם. נקו את עצמכם מכל הביקורת, האשמה, הפחדים שלכם, הפחדים של אחרים, קטנות הקומה והלוזריות שצברתם בראש שלכם.

בקיצור,

אל תניחו לפחדים להוביל אתכם. נתקו מהם מגע. אמרו למוח שלכם להפסיק להאמין בשטויות הללו. אל תחפשו אשמים. אל תשקיעו בביקורת. במקום זאת, פשוט התרכזו ברצונות שלכם. אמרו למוח שלכם להתרכז רק ברצונות החיוביים שלכם, בחלומות שלכם, בתשוקות שלכם. זה הכל.


מתכון רביעי: היו אתם, לא משנה מה אחרים חושבים עליכם


רוב האנשים פוחדים להיות מי שהם. התירוץ שלהם הוא פשוט: אני רוצה להיות אני אבל אני פוחד מה יגידו עליי.

אתם חייבים להבין שבסופו של דבר אתם לגמרי לבד בעולם הזה. החיים האמיתיים שלכם הם רק שלכם. אם לא תחליטו לחיות אותם - הם פשוט לא יקרו לכם.

אנשים פוחדים מאנשים כי הם פוחדים מעצמם. אנשים פוחדים מאנשים שפוחדים מעצמם.


תלמדו להיות מי שאתם. בתוככם ישנה אמונה, ישנו רצון, ישנו חלום, ישנו אופי, ישנה מטרה. זה אתם, ואינכם יכולים לברוח מזה.

החיה הזו שבתוככם - זה כל מה שאתם. זה כל מה שאתם באמת יודעים לעשות. זה כל מה שמניע אתכם באמת לחיות, להמשיך לחיות, להחזיק מעמד.

החיה הזו היא הסיבה שאתם חיים, היא החיים שלכם והיא המטרה שלכם. אולי אינכם מודעים לזה. אולי אינכם מוכנים להודות בזה. אולי אתם מתביישים בזה. כל זה לא משנה. העובדה נשארת עובדה. עמוק בפנים, אתם כוח שרוצה להגיע ליעד שלו. אם תגיעו - תהיו מי שנועדתם להיות. ואם לא תגיעו - פשוט דילגתם על החיים שלכם. נתתם לפחדים שלכם לנצח אתכם.

זכרו, ברגע שאתם מבינים שאתם מסוגלים להיות רק מי שאתם, אתם תפסיקו לייחס שום משמעות למה שאומרים לכם. אתם תתעלמו מאחרים. אתם לא תשתמשו באחרים כדי לתרץ מדוע לא מגיע לכם להיות מי שאתם.

בקיצור,

אף אחד אינו מבין מי אתם עד שלא תראו להם מי אתם.


אנשים יכולים לחשוב שאתם משהו מסוים, אבל אתם בכלל מישהו אחר לגמרי. חשוב שתבינו שבמהלך החיים שלכם הרבה אנשים ירימו גבה ויצחקו עליכם, על הניסיונות שלכם, על המאמצים שלכם. הם יזלזלו בכם, יגידו לכם שלא תצליחו, ינסו לשכנע אתכם שזה בלתי אפשרי, כל זה רק בגלל שהם עצמם אינם מאמינים בחלומות של עצמם.


אז תעשו לעצמכם טובה, ואל תקשיבו לאחרים. אם יש לכם רצון או חלום ואתם מרגישים שהוא מגיע לכם, זכרו שזו החיה הפנימית שבתוככם שאומרת לכם את זה - וזו האמת היחידה הנכונה. כל היתר, הוא רק פחדים של אנשים קטנים שאיבדו את האמונה שלהם בעצמם והם רוצים שתצטרפו אליהם למטה, אנשים מפוחדים ומבולבלים שמקנאים ברוח הלחימה שלכם ובכוח החיים שלכם.


מתכון חמישי: הציבו לעצמכם "יעדי must"

כדי לנצח ולהיות ווינרים אמיתיים אתם חייבים להציב לעצמכם יעדי must. יעדים כאלה הם יעדי חובה שאתם חייבים להשיג אותם, ואתם מגדירים אותם ככאלה.

במילים אחרות, אם אתם לא מוכנים להילחם עד הסוף עבור חלום, יעד או משימה מסוימת - קרוב לודאי שלא תצליחו להשיג אותה או שתשיגו אותה בצורה חלקית ביותר. לעומת זאת, אם אתם מוכנים להרוג בשביל לנצח והיעד שהצבתם לעצמכם הוא קריטי וחיוני ביותר עבורכם - אתם תשיגו אותו הרבה יותר מהר והרבה יותר בקלות ממה שאתם חושבים כרגע.

יעד חובה הוא יעד שאתם מוכנים להיהרג בשבילו. יעד חובה הוא יעד שאתם מוכנים להילחם בשבילו ולתת את הכל בשבילו.

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר ליצור יעד חובה הוא לשים על היעד משקל רגשי מטורף. למשל, "אני חייב להשיג את היעד הזה בשביל אשתי שנפטרה" או "אני חייב להשיג את היעד הזה כי אני זוכר איך היכו והשפילו אותי בילדות שלי ואני לא מוכן לחזור למקום הזה בחיים שלי, לא משנה מה המחיר" או "היעד הזה הוא הדבר הכי חשוב לי כרגע בעולם. לא אכפת לי מכלום כי אם לא אשיג את היעד הזה אני לא שווה כלום".

בקיצור,

הכניסו מתח ליעדים שלכם. קחו יעד, הפכו אותו ליעד חובה והכניסו לו משקל רגשי כבד שיגרום לכם להתנהג כאילו אתם נלחמים על החיים שלכם במטרה להשיגו.

מתכון שישי: דברו אל התת-מודע שלכם


כל הניצחונות שלכם אינם חיצוניים אלא פנימיים.

למעשה, אתם תמיד מנצחים קודם כל בפנים, רק בסוף בחוץ. אתם חייבים את הניצחונות שלכם לתת-המודע שלכם מכיוון שהוא האחראי על כל מה שקורה לכם.

זו הסיבה שעליכם ללמוד לדבר איתו. עליכם ללמוד להכיר אותו. עליכם להרגיע אותו, לדרבן אותו. עליכם לצעוק עליו, עליכם לבטוח בו. עליכם לכעוס עליו, עליכם להיות איתו בקשר הדוק.

בקיצור,

ווינרים אמיתיים מדברים אל עצמם. הם מדברים אל עצמם כי הם חייבים ליצור תקשורת עם התת-מודע שלהם. גם אתם, אל תתביישו. דברו אל עצכם. דברו בקול רם. דברו גם בנוכחות אנשים. דברו כל הזמן. דרבנו את עצמכם. הלהיבו את עצמם. תצעקו על עצמכם כשצריך. תוציאו את האמת שלכם החוצה ואמרו אותה בקול רם כדי שהתת-מודע יידע מה אתם רוצים, כדי שתת-המודע שלכם ידע כיצד לעזור לכם. דברו אליו בקול רם כדי שהוא ישמע.

מתכון שביעי: עשו דברים מכוערים


ניצחון אינו דבר יפה.

אם אתם רוצים להיות ווינרים אמיתיים - עליכם להבין ולקבל את העובדה שניצחון הוא דבר מכוער. בכלל, החיים האמיתיים הם מאוד מכוערים וזו האמת.

ניצחון הוא דבר מכוער כי כל ניצחון דורש בסופו של דבר אלימות, כוח, מלחמה, תחבולה, שקר, רוע, רצון להביס, אגואיסטיות ותבוסה של מישהו אחר.

אם אתם רוצים להיות ווינרים אמיתיים ואינכם מוכנים ללכלך את הידיים שלכם, אינכם מוכנים לסדוק את התמונה היפה, אינכם מוכנים לשים את הרצון שלכם מול כל האמונות המוסריות והיפות שלכם - לא תהיו ווינרים אמיתיים.

בקיצור,

תסתכלו לרגע על הטבע. הטבע הוא אכזר והחזק שורד. כך זה גם בחיים שלנו. מי שמעיז, לוקח, תוקף, חוטף, מרים ראש, מכה, רץ מהר, חובט הכי חזק, שובר דברים בדרך - הוא זה שמגיע ראשון וזוכה באוכל. זוהי כל התורה על רגל אחת.

מתכון שמיני: אל תרפו, שמרו על עקביות


החכמה של הווינרים האמיתיים היא להתמקד במטרה ולא להרפות ממנה. ווינר אמיתי אינו משחק אותה ווינר. הוא באמת ווינר, כי כשהוא ננעל על מטרה - הוא ישיג אותה, ולא משנה כמה זמן זה ייקח לו.

אם אתם עובדים בהבזקים. אם אתם פועלים לרגעים. אם אתם מסוג האנשים שמתלהבים לרגע ואחר כך נכנעים - אתם ממש לא ווינרים.

ווינרים אמיתיים עושים שני דברים:

אחד, הם רואים את המטרה שלהם בצורה ברורה, בהירה וחדה.

שניים, הם אינם מורידים את העיניים שלהם לרגע מהמטרה שלהם. לא משנה מה קורה, הם נמצאים בפוקוס על המטרה.

בקיצור,

התעלמו לחלוטין מכל עיכוב, מכל קושי, מכל אכזבה, מכל כישלון שבדרך. זה לא אמור בכלל לעניין אתכם. כל מה שצריך לעניין אתכם היא המטרה שלכם. תינעלו עליה, ואל תורידו ממנה את העיניים שלכם עד שתשיגו אותה.


מתכון תשיעי: זוזו קדימה כל הזמן

ניצחון הוא יכולת תנועה.

חשבו על זה כך, אם אתם מתקדמים - אתם מנצחים. אם אתם מתקדמים, אפילו מילימטר כל יום, אתם עדיין מנצחים.

אבל אם אתם נעצרים, נתקעים או נסוגים - אתם נכשלים.

לכן, ווינרים אמיתיים הם אנשים שנעים כל הזמן קדימה, לא משנה מה, כמה ולמה. והתנועה הזו היא מקור הכוח שלהם.

מדוע? משום שככל שאתם מתרגלים לנוע קדימה, אתם צוברים מסה, כוח, אינרציה, הרגל. ככל שאתם מתרגלים לנוע קדימה - אתם מתקדמים אל היעד שלכם ואתם שוכחים מהעיכובים, הכישלונות, הבעיות, המגבלות והחומות.

לעומת זאת, אנשים שנעצרים מתחילים לחשוב על הבעיות והקשיים והם רק מעצימים אותם. וככל שהם מעצימים אותם, הם תוקעים את עצמם יותר וכך מקטינים עוד יותר את הסיכוי שלהם לצאת מהפלונטר של הלוזריות.

בקיצור,

לא משנה מה קורה לכם - תמשיכו קדימה. לא משנה כמה מכות, סטירות, כישלונות ונפילות אתם חווים - תתרכזו בתנועה. תמשיכו לנוע. דחפו את העגלה עוד מטר ועוד מטר. בסופו של דבר אתם תופתעו איזה מרחק עצום עשיתם, ולא הייתם עושים אילו הייתם עוצרים לשנייה את התנועה כדי לחשוב, לנתח, לפחד או להעריך את הסיכויים.


מתכון עשירי: היזכרו במניע הראשוני שלכם

המתכון העשירי והאחרון הוא לא לשכוח את המניע הראשוני שלכם.

בכל פעם שאתם עומדים לוותר, מתייאשים, מרימים ידיים או מרחמים על עצמכם - עליכם להיזכר במניע הראשוני שלכם.

מה המניע הראשוני שלכם? אולי זו הסבתא שלכם שהאמינה בכם ואינכם רוצים לאכזב אותה. אולי זה הכבוד העצמי שלכם שאתם מוכנים להילחם למענו ולסבול בשבילו הכל. אולי זה הילד שלכם שמצפה מכם ואתם לא רוצים לשבור לו את החלום. ואולי זו התחושה העמוקה שלכם שאם לא תנצחו ותשיגו את היעד שלכם אתם בעצם תמותו, ושהניצחון הוא האפשרות היחידה שלכם.

זכרו, המניע הראשוני הוא המניע הכי חשוב ברגעים הכי קריטיים. בלעדיו, אתם עלולים להפסיד קרוב מאוד מאוד לקו הניצחון.

הכינו את עצמכם למצבים הכי גרועים ואז העלו במוחכם את המניע הראשוני שלכם. אולי אתם נלחמים על הלחם והמים שלכם. אולי אתם נלחמים מול כל האנשים שהשפילו אתכם אי פעם בחיים. אולי חשוב לכם להראות לאבא שלכם שאתם שווים משהו. אולי אתם רוצים שיאהבו אתכם ואתם נלחמים עד הסוף על האהבה שלכם.

לא משנה מה המניע שלכם - העיקר הוא שאתם יודעים עמוק בפנים שהוא זה שמניע אתכם. אתם יכולים לחשוב שהמניע שלכם הוא טיפשי, אגואיסטי, שטחי, מיותר. אבל לא. הוא אינו כזה. המניע שלכם יכול להיות כל דבר. הוא לא חייב להיות מניע מדהים, מיוחד או חדשני. הוא פשוט צריך להיות אמין עבורכם.

בקיצור,

קחו את המניע הראשוני שלכם והשתמשו בו בכל פעם שאתם מרגישים שאתם עומדים ליפול מנתיב ההצלחה. המניע הראשוני שלכם יזכיר לכם למה בעצם נכנסתם למאבק שלכם, למה אתם באמת שם, מדוע זה כל כך חשוב לכם ולכן מדוע אתם יודעים שאתם הולכים לנצח, חייבים לנצח ומוכנים לעשות הכל בשביל לנצח.

ולפני סיום,


זה בכלל לא מסובך או קשה להיות ווינר אמיתי. המתכון הבסיסי להיות ווינר של ממש הוא להתחבר לגוף ולחיה שבתוככם ולתת לה לעשות את כל העבודה. תנו לחיה שבכם להוביל אתכם ולדחוף אתכם אל היעדים שלכם. רק אל תפריעו לה עם הפחדים שלכם.




יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב