דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לנטוורקינג 

מאת    [ 11/12/2008 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 2830 פעמים ]

במפגשי נטוורקינג נוהגים בעלי/ות עסקים להיפגש, להציג את עצמם, העסק שלהם ואת סוגי הלקוחות, ספקים ושיתופי פעולה שהם מחפשים. להלן מפורטים טיפים להגדלת התנובה ממפגש נטוורקינג.

פיתוח גישת נטוורקינג
תפיסה בסיסית על ההפניות ככסף שיווקי תגרום למוכנות רבה יותר של השקעת משאבי זמן וכסף. בבסיס תפיסה זאת עומדת ההנחה שהנותן מקבל. כשאדם משקיע משאבים בהפניה למישהו אחר, הוא בעצם משקיע משאבים בשיווק. נמצא שמי שמפנה, בטווח הארוך מקבל יותר הפניות.
יש אמרות ומחשבות שכדאי להימנע בפיתוח רשת של קשרים כמו: "איני מקצוען בהפניות", "איני נפגש עם אנשים", "אני לא צריך אף אחד מהמוצרים והשירותים ברשת", "אין ברשת הזאת קשרים רלוונטיים עבורי". אלו מחשבות תוקעות שמולידות מציאות שמאשרת את הגישה הזאת. בנוסף, זאת דרך פשוטה לפטור את האדם מחשיבה על האחר ולהפיכתו לטפיל קבוצתי.
ככל שיש בקבוצה יותר אנשים עם גישת נטוורקינג, הקבוצה חווה סינרגיה של נתינה, קבלה ותוצאות עיסקיות לכל אחד מחבריה. חשוב לפתח גישת נטוורקינג בה כל אחד מחברי הקבוצה חושב מה ולמי ניתן להפנות. קישור תמידי במחשבה של הרשת לחיים האישיים של כל אחד מחברי הקבוצה תיצור תיווכים רלוונטיים.
מתנות לחגים ואירועים
רבים נוהגים להגיע לאירועים ולארוחות חג, עם מתנה למארחים. ההמלצה היא לחשוב נטוורקינג בנוגע למתנות. חישבו ממי ברשת תוכלו לרכוש את המתנה. מתנה יכולה להיות מוצר או שובר קניה לשירות.
קניית מתנה מאחד מחברי הרשת נחשבת להפניה. רכישה זו עוזרת באופן ישיר ומיידי לבעל העסק ממנו רכשתם.
רכישה זו עוזרת גם באופן עקיף לבעל העסק. כשבעל המתנה יפתח את המתנה לעיני כל המשתתפים תיווצר עבור בעל העסק חשיפה נוספת. הנוכחים באירוע ילמדו לחשוב על המוצר המסוים כעל מתנה אפשרית, וילמדו יותר על בעל העסק כשתספרו עליו במשפט קצר.
לרשום במשך כל החודש הפניות ותודות
במהלך מפגש הנטוורקינג יש סבב של הפניות ותודות בו המשתתפים משתפים את הנוכחים בנוגע לפעילותם בין המפגשים. נמצא שלאנשים יש קושי לזכור בדיוק למי הפנו, את מי פגשו וממי קיבלו הפניות. מומלץ לרשום במשך כל החודש הפניות ותודות על מנת שאפשר יהיה לעשות הצגה מסודרת בזמן המפגש.
דוגמאות לדיווח בסבב זה: מפיקת האלבומים הודתה לעוסקת בהפעלות לימי הולדת, על ההפניה בנוגע להפקת אלבום. בעלת חברה לייצור מוצרי קוסמטיקה, דיווחה על קשר שיצרה בין מרצה לארגון. בעלת חברת השמה אינטרנטית בשיטת חבר מביא חבר הודתה להפניות הרבות לאתר.
אנשים שנפגשו לפגישת הכרות מעמיקה יותר-אחד על אחד סיפרו על למידה חדשה מהמפגשים. כמו כן צוינו אירועים חברתיים. למשל ציינו חתונה בין שני אנשים שהכירו במפגשי הנטוורקינג ועוד.
תעביר/י את זה הלאה
קיבלת הפניה-תעביר/י את זה הלאה. קבלת הפניה יוצרת שפע של כסף ושמחה. אל תאגרו שפע, אלא צרו שפע. אגירה יוצרת היתקעות. העברה יוצרת דינמיקה של יש בשפע לכולם. לאדם שמקבל הפניה כדאי להודות למפנה בכל במה אפשרית. הודיה זאת מאפשרת חשיפה למי שהשקיע בך. כמו כן, כדאי לאדם שקיבל הפניה וכתוצאה מכך פיתח את העסק שלו, להשתמש במשאביו החדשים גם כדי לעזור לאחרים ברשת להתפתח באמצעות מאמץ מכוון ליצור הפניה לאדם נוסף ברשת. מדיניות אישית של "להעביר את זה הלאה " מגדילה את תחושת השפע ברשת ומבטיחה ספירלה עולה ומתרחבת של הפניות.
אודות הכותבת:
עינת גרוס-ברונר הינה הבעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, רשת מעגלי אימון אישי ועיסקי, מפגשי נטוורקינג לבעלי/ות עסקים, הפעלות קואצ'ינג לקבוצות ילדים והורים, הדרכה וייעוץ ארגוני.
בקרו באתר: www.mirror-strategy.com
עינת גרוס הינה הבעלים של מכון מראות אסטרטגיה להכשרת מאמנים/ות, רשת מעגלי אימון אישי ועיסקי, מפגשי נטוורקינג לבעלי/ות עסקים, הפעלות קואצ'ינג לילדים והורים, אימון למיתוג עצמי, כתיבת קורות חיים, הכנה לריאיונות עבודה, קבוצות אימון, הדרכה וייעוץ ארגוני. www.mirror-strategy.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב