דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה תחת השפעת אלכוהול - Lose-Lose Situation 

מאת    [ 10/12/2008 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 9327 פעמים ]

כמעט ואין אחד מאיתנו שלא שאל את עצמו, האם כוס היין או הבירה ששתיתי הערב תשפיע על רמת הנהיגה שלי? לרוב אנו עונים לעצמנו שאנו תחת שליטה. אם כן, מהו המדד הקובע את רמת האלכוהול שמגדירה את יכולתנו או אי היכולת לנהוג באופן תקין וחוקי?
החוק במדינת ישראל מגדיר מצב של נהיגה בשכרות כנהיגה תחת השפעת אלכוהול בריכוז של מעל חצי אחוז אלכוהול לכל ליטר דם, או לחלופין מעל 240 מיקרו-גרם אלכוהול בכל ליטר אוויר נשוף. ישנן שתי דרכים חוקיות לבדיקת רמת האלכוהול של נהג. הראשונה היא בדיקת דם טוקסיקולוגית, הבודקת את רמת האלכוהול בדם ואילו הבדיקה החוקית השנייה היא בעזרת מכשיר ה"ינשוף". המכשיר בודק את רמת האלכוהול באוויר הנכנס למכשיר באמצעות נשיפה.
אלכוהול משפיע באופנים רבים, שלא תמיד זהים בין אנשים שונים. במקביל להשפעות המוכרות של שיפור מצב הרוח ועליית הביטחון העצמי, ישנן השפעות ההופכות את הנהיגה תחת השפעות אלכוהול למעשה מסכן חיים וחסר אחריות: ירידה בריכוז, התמשכות זמן התגובה וירידת רגישות הרפלקסים. ראייתו של אדם הנתון להשפעת אלכוהול היא מטושטשת יותר מאשר במצב שגרתי ותגובותיו נהיות איטיות יותר. אין ספק כי הנוהג בשכרות או אפילו תחת השפעה מינורית של אלכוהול, מסכן את עצמו ואת סביבתו.
מכיוון שהמדד הקובע את רמת האלכוהול המותר לנהיגה תלוי בגורמים אישיים רבים (משקל, מין, האם השתייה לוותה באוכל, קצב פירוק אלכוהול ועוד), קשה להגדיר באופן גורף את כמות האלכוהול המותרת לפני נהיגה. אנו מייעצים לפעול לפי הכלל: יש ספק - אין ספק. אם מתעורר ולו הספק הכי קטן באשר ליכולתו של הנהג לנהוג באופן צלול ותקני, יש להעביר את מפתחות הרכב לנהג חלופי. נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת חיי אדם רבים כל-כך, שראוי להעביר את מפתחות הרכב לנהג שלא שתה, גם אם מבחינה חוקית הנהג ששתה כשיר לנהיגה. בנוסף, יש לזכור כי רמת האלכוהול יורדת ב-25 מ"ג בממוצע לשעה. במידה ושתיתם מעט אלכוהול, כדאי להשתהות לפני תחילת הנסיעה הביתה.
מלבד הסיכון לחיי אדם, שראוי לשמש כהרתעה בפני נהיגה תחת השפעת אלכוהול, כחלק ממאמצי מניעת תאונות הדרכים הנגרמות בעקבות נהיגה בשכרות, הוחמרה, בשנים האחרונות, מדיניות הענישה במקרים אלו באופן ניכר על ידי רשויות החוק במדינת ישראל. העונש המינימאלי הנגזר על נהגים הנתפסים בעת נהיגה בשכרות, ללא קשר למינו ולעברו הנקי של הנהג, הוא פסילת רישיון של שנתיים. לעיתים העונש על עבירה זו הינו חמור יותר - במקרים לא מעטים נהגים נאלצו לשלם קנסות גבוהים ואף לספוג עונשי מאסר על תנאי.
במידה והגעתם למצב שבו אתם עומדים לדין באשמת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אנו ממליצים לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה במשפטי תעבורה. למרות שמגמת הענישה בכל הנוגע לנהיגה תחת השפעת אלכוהול היא להחמיר ככל הניתן, ישנם מקרים בהם עורך דין המתמחה בתחום יוכל לסייע בהפחתת העונש באופן ניכר.
על כל פנים, אנו מבקשים להזכיר כי עצה משפטית זאת הינה כעצה לאחר מעשה. חייכם וחיי הסובבים אתכם בדרכים חשובים מדי מכדי לעלות על ההגה לאחר שתיית אלכוהול.
נכתב ע"י seoisrael עבור עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת אלכוהולועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב