דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק סיעוד - עובדים זרים 

מאת    [ 09/12/2008 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 4342 פעמים ]

המוסד לביטוח לאומי ומשרד הרווחה מעניקים גמלת סיעוד לבני גיל הזהב, כחלק מפרויקט קהילה תומכת במטרה לעודד את בני גיל הזהב להישאר בביתם ובסביבה המוכרת להם ולא לעבור למוסד. גמלת סיעוד הינה סיוע לקשישים שהגיעו לגיל פרישה ליהנות החל מאפשרות קבלת מטפלת לעזרה בבית, פעילות במרכז יום לקשיש ומתן אישור להעסקת עובד סיעודי זר, או מתן שירותים שונים כגון משדר מצוקה, שירותי כביסה או אספקה של מוצרי ספיגה חד פעמיים.  

חוק סיעוד

חוק סיעוד מאפשר קבלת גמלת סיעוד לקשישים שעומדים בתנאים לגמלה. כגון גיל פרישה, השארות הקשיש בביתו או במוסד שאינו מוכר כמוסד סיעודי, מבחן הכנסה ומבחן תלות בה נבדקות רמת העזרה לה זקוק הקשיש בביתו או מידת ההשגחה לו זקוק הקשיש למען בטיחותו ולמען בטיחות הסובבים אותו בביתו. לפי שקלול גורמים אלו נקבע מידת הגמלה לה יזכה הקשיש.  

גמלת הסיעוד ניתנת לקשישים כשירותים בעין ולא בכסף. המוסד לביטוח לאומי מעביר את הכסף לחברות הסיעוד והן אלו המעניקות את השירותים לקשישים כגון עובד סיעודי או עובד סיעודי זר. חברות הנותנות את השירותים השונים כגון מרכזי יום וחברות המעניקות את שירות שירותי הכביסה, אספקת חומרי הספיגה וכו'.

במקרה שהקשיש אינו מקבל את השירותים הללו מהחברה שאליה הוא מקושר יוכל לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהחליף את החברה המעניקה לו את השירותים.  

במקרים בהם לא ניתן לספק לקשיש שירותים אלו בשל אי מציאת חברה באזור מגוריו, יוכל הקשיש לקבל את גמלת הסיעוד בכסף, עם זאת סירוב של הקשיש לקבל שירותים אלו ולבקש במקומם כסף לא יינתנו לו ואף עלול הקשיש לאבד את גמלת הסיעוד שאושרה לו.  
 

גמלת סיעוד

קשישים הזכאים לגמלת סיעוד יוכלו לבחור יחד עם העובדת הסוציאלית את השירותים שהקשיש יקבל בהתאם לצרכיו ומצבו הרפואי. בין השירותים שמעניק המוסד לביטוח לאומי:

עזרה סיעודית בבית הקשיש - מטפל הנמצא מספר שעות בבית הקשיש המסייע לקשיש בפעולות היום- יומיות כגון רחצה, הלבשה, ניידות, סיוע בניהול הבית כגון קניות, סידור וניקיון הבית, ליווי הקשיש לטיפולים וכו'. השגחה על הקשיש לפי הצורך שנקבע. הגמלה מסייעת לקשישים באופן חלקי, כמספר שעות ביום בהתאם לגמלה לה זכאי הקשיש.

מרכז יום לקשישים - קשישים הבוחרים להגיע למרכז יום לקשיש מבלה את שעות היום מרכז, במקום צוות מקצועי המעניק שירותים כגון רחצה, ארוחות, תעסוקת פנאי, פיזיותרפיה וחברה.

עובד סיעודי זר - קשישים יכולים לבחור להמיר את שעות הגמלה בסיוע לתשלום לעובד זר. לאחר קבלת הגמלה ניתן לבקש היתר להבאת עובד סיעודי זר. היתרון של עובד זר הוא המצאות העובד הזר בבית הקשיש במהלך כל שעות היום והלילה. עובד סיעודי זר מסייע לקשיש בכל פעולות היום, מסייע בניהול משק הבית ומשגיח על הקשיש במקרה הצורך.

שירותים אחרים - חלק משירותי גמלת סיעוד ניתן לקבל התקנה של לחצן מצוקה בבית הקשיש או לבחור בשירותי כביסה או באספקה של מוצרי ספיגה חד פעמיים.

גמלת הסיעוד מאפשרת לקשישים לחיות בכבוד בביתם ולהישאר בסביבה המוכרת להם. עם זאת גמלת הסיעוד הניתנת לקשישים בביתם או במרכזי היום מכסה חלק משעות היום. לרוב מדובר בכמה שעות, בהן ניתן הסיוע לקשיש, מתוך הנחה כי המוסד לביטוח לאומי מעניק גמלה זו על מנת להקל במעט על בני המשפחה המטפלים בהוריהם. אין גמלה זו מכסה את כל ההוצאות שלהם זקוק הקשיש או לכל העזרה לה זקוק הקשיש.  

במקרים בהם הקשיש לאחר אשפוז או זקוק להשגחה וסיוע לזמן מוגבל ניתן לבקש גמלת סיעוד זמנית, גמלה זו ניתנת לחודשיים בלבד. במקרה לא חל שיפור במצב הקשיש והוא עדין זקוק לעזרה ניתן לבקש בקשה נוספת לגמלת סיעוד קבועה.

לכן במידה ויש החמרה במצב הקשיש ניתן לבקש בדיקה חוזרת של הקשיש על מנת לעדכן את גמלת הסיעוד, במקרה והיה להורה מטפלת כמה שעות ביום, ניתן לבקש היתר לעובד סיעודי זר. חברות סיעוד רבות מסייעות בהבאת עובד זר, החל בבירוקרטיה ועד הבאתו וטיפול באישורים בארץ. במקרה של הבאת עובד זר אין הגבלה לזמן הישארותו בארץ, אך יש לחדש את אישור העסקתו בארץ מדי שנה.  
 

מרכז המידע המקיף בישראל לגיל הזהב.
באתר מידע רב, כתבות, טיפים המלצות וקישורים לגיל השלישי.
ניתן למצוא עצות לבחירת חברת סיעוד, אפשרויות קבלת טיפול סיעודי וכן מידע בנושאי סיעוד .



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב