דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הוכחת בגידה 

מאת    [ 09/12/2008 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 4284 פעמים ]

אם יגיעו בני הזוג לבית הדין הרבני ויודו שאחד מבני הזוג בגד בשני, בתי הדין יתנו גט בקלות ולא ינסו לכפות על בני הזוג שלום בית. אלא שלעתים עשוי להתעורר מצב שגבר (או אישה) בוגד באשתו (או בבעלה) ולמרות זאת הוא מתכחש לעצם הבגידה ומסרב להתגרש מאשתו, למרות שזו כועסת ויודעת שהוא בגד בה. אם האישה במקרה הזה תרצה להתגרש מבעלה ותפנה בגין כך לבית הדין הרבני, היא תידרש להביא הוכחת בגידה. בהמשך המאמר תוכלו לקרוא בהרחבה על גירושין כתוצאה מבגידה, על הוכחת בגידה ועל שיטות שונות להשיג אותה.

הוכחת בגידה עשויה להתגלות במקרים רבים כדבר שלא פשוט להשיגו וזאת בזכות חוק ההגנה על הפרטיות התקף בישראל וחל גם על בני זוג נשואים. במסגרת החוק, זכאים בני הזוג לחופש פרטיות מלא ומסיבה זו לא ניתן לבצע האזנות סתר, צילומי סתר ועוד. כלומר - אם אישה חושדת שבעלה בוגד בה, היא לא תוכל לנסות להשיג הוכחת בגידה על ידי התקנה של מצלמה נסתרת (ללא ידיעת הגבר). כמו כן, לא ניתן להשיג הוכחת בגידה גם על ידי שימוש בהאזנות סתר (בין הבעל הבוגד למאהבת שלו), על ידי פלישה ליומנו האישי, על ידי קריאת תכתובות דואר אלקטרוני או צ'אטים שלו ועוד. במקרים רבים, נשים (או גברים) החושדות שבן הזוג שלהן בוגד, יפנו לחוקרים פרטיים המתמחים במעקב ואיסוף הוכחות לביצוע הבגידה. אך חשוב לזכור ואת זאת יודעים גם החוקרים הפרטיים - לא כל הוכחה שהם יאספו תוכל לשמש אתכם בבית הדין בבואכם להציג הוכחת בגידה. קיימות הוכחות רבות, שלא רק שתהיינה לא-קבילות ע"י בית המשפט, אלא שתחשופנה את מגיש ההוכחות לאפשרות תביעה בגין פלישה למרחב הפרטי, שכן מדובר בעבירה חמורה על חוק הפרטיות.

אז איך בכל זאת אפשר להוכיח את עצם קיומה של הבגידה, בלי לעבור על החוק ובלי להיות חשוף לתביעה משפטית בעקבות החדירה לפרטיות? קיימות טקטיקות ספורות שבהן ניתן לנקוט, אך חשוב לציין שהמלאכה בנושא איננה פשוטה ושמעבר לעוגמת הנפש הרבה שחש בן הזוג הנבגד, יהיה עליו להיות ערמומי ומניפולטיבי כדי להשיג הוכחות חותכות וקבילות משפטית לעצם קיומה של הבגידה.

תוכלו לנסות לארוב ולצלם את בן הזוג שלכם בעת אקט הבגידה, אך חשוב שהצילומים יעשו במקום שלא נמצא ברשות היחיד (לדוגמה: ברכב המשפחתי שלכם, בחדר המיטות שלכם, ועוד). אם אתם בוחרים לנסות להשיג הוכחת בגידה בדרך זו, הקפידו לצלם את אקט הבגידה בעצמכם (או בצורה "טבעית" שתראה כאילו צולמה ע"י בן אדם שנכח בחדר) ולא ע"י התקנה של ציוד צילום נסתר (שאינו חוקי).

נסו לדובב את בן הזוג שלכם (או את המאהב/ת שלו) ולהקליט אותו מתוודה בפניכם אודות הבגידה. במידה ואתם נוכחים בשיחה מותר לכם להשיג הוכחת בגידה ע"י הקלטת השיחה והדבר לא יחשב להאזנת סתר.

אלא שבמקרים רבים, זוגות נבגדים שמצליחים להשיג הוכחת בגידה בדרכים לא כשרות, אך נוהגים בזהירות ובעורמה - יצליחו לחתור למבוקשם ולהביא להסכמת בן-זוגם להליך גירושין. הסיבה לכך היא שבני הזוג מחזיקים ברשותם הוכחות מפלילות (ולעתים מביכות ומבישות) ולעתים אף סוחטים את בן הזוג הבוגד ומפעילים עליו מניפולציות שונות כדי שזה יסכים להודות בבגידה ולהתגרש
נכתב ע"י seoisrael עבור עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא גירושין, בגידה, ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב