דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעל בוגד 

מאת    [ 09/12/2008 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 7078 פעמים ]

בעוד בגידה של אישה בבעלה, גם אם הייתה זו מעידה חד פעמית, תביא לגירושין לאלתר - בעל בוגד לא מחויב בגזר דין אבסולוטי והדבר תלוי, פעמים רבות, בנסיבות הבגידה, במשך הבגידה ועוד. במידה ואישה בוגדת בבעלה, ההלכה היהודית לא מוכנה לכפר לה על המעשה - מדובר בחטא בל יכופר ובני הזוג יהיו מוכרחים להיפרד (גם אם הם מבקשים לכונן שלום בית). לעומת זאת, בעל בוגד יכול לכפר על העוול, להתנצל בפני אשתו, לקבל את סליחתה ולהמשיך לחיות איתה בברית הנישואין. בנוסף, אישה שבגדה בבעלה וכתוצאה מכך הם התגרשו, תהיה אסורה לנישואין לבעלה ולמאהב שלה. לעומת זאת - על בעל בוגד לא מופעלות סנקציות כאלו והוא יכול להתחתן בשנית עם בחירת ליבו, תהיה אשר תהיה.

יש הטוענים כי ההלכה היהודית היא הלכה שוביניסטית (המעדיפה בעל בוגד על אישה בוגדת) ופסקי הדין בענייני גירושין עשויים לתמוך בטענה זו, משום שניתן לראות בהם בצורה מובהקת את ההעדפה הקלה של בעל בוגד. ואם חשבתם שכאן מסתיימים יתרונות הגבר, הרי שזו היא רק ההתחלה.

בעל בוגד יוכל לנסות להתחמק מתשלום המזונות לאשתו במספר דרכים. הטקטיקה הנפוצה ביותר, בה נהגו בעבר גברים שהוכתרו בכינוי בעל בוגד, היא הטענה שהם "חזרו בתשובה". בעל בוגד שחזר בתשובה, פירושו שהבעל מצהיר שהוא מכה על חטא הבגידה, מביע עליה חרטה ומבקש לחזור ולחיות חיי נישואין משותפים עם אשתו. רוב פסקי הדין שהתקיימו בעבר (עד סוף שנות התשעים) פסקו לטובת הבעל במקרים של בעל בוגד שחזר בתשובה, שכן הוא מביע חרטה אמיתית על החטא. אלא שבשנים האחרונות אנו עדים לשינוי בתפיסת בתי הדין הרבנים בעניינם של גברים הטוענים שהם בעל בוגד שחזר בתשובה. אם בעבר רוב הפסיקות היו לטובת הבעלים, הרי שלאחרונה בתי הדין לא מחייבים נשים לחזור לבעליהן הבוגדניים, גם אם אלו טוענים שחזרו בתשובה. לעומת הפרצה המסוימת הזו, שפעלה בעבר לטובת בעל בוגד - נשים שבגדו בבעליהן לא זכאיות לשום הזדמנות של הבעת חרטה.

על פי הדין הרבני, בעל שהוכיח שאשת בגדה בו, זכאי לנשל אותה מחלקה היחסי ברכושם המשותף (ואף בתשלום המזונות). לעומת זאת, כנגד בעל בוגד לא נרשמות סנקציות הקשורות לחלוקת הרכוש. בעל בוגד, לעומת אישה בוגדת, זכאי לחלקו היחסי ברכוש - ואין זה משנה מהי חומרת הבגידה שביצע.

אין ספק - לפי חוקי ההלכה בישראל משתלם יותר להיות בעל בוגד. אלא שכדאי להיזהר - למרות שעל פניו בעל בוגד זוכה להטבות על פני אישה בוגדת, בפועל, בתי הדין הולכים וחותרים, ככל שעוברות השנים, לשוויון יחסי בין המינים. אם בעבר בעל בוגד היה זוכה ליתרון מובהק, הרי שבמקרים רבים כיום אין זה משנה אם מדובר באשה בוגדת או בעל בוגד - חשיבות המגדר של מבצע הבגידה הולכת ופוחתת
נכתב ע"י seoisrael עבור עזריאלנט לישראל - משרד עורכי דין המתמחה בנושא גירושין, בעל בוגד ,ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב