דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אומרים כאב ראש בסינית 

מאת    [ 08/12/2008 ]

מילים במאמר: 737   [ נצפה 3926 פעמים ]

איך אומרים כאב ראש בסינית
יגאל אדר M.A. בחינוך ומנהל , מורה ומטפל בשיאצו וטווינה, מנחה קבוצות.

מי מאתנו לא חווה כאב ראש נורא ולא מוסבר שגרם ליום הלימודים או העבודה להפוך לסבל מתמשך. חוסר שתייה בתקופת המחזור, עישון, פחד מכישלון ואפילו מחשבות מציקות וחלומות עלולים לגרום לכאבי ראש. מאמר זה פותח חלון לתפיסה הסינית, המציעה התבוננות רחבה יותר על אורח חיינו ועל האמצעים להפוך אותם כואבים פחות ללא שימוש בתרופות. ולמי שמוכן להתנסות מוצע גם טיפול קצר.
לבעיית כאבי ראש ברפואה הקונבנציונאלית מוצע פתרון מהיר אך לא ממצה מכיוון שהפתרון מקומי והכאב חוזר.
ע"פ התפיסה הסינית אין להתעסק בענפי העץ המהווים סימפטומים אלא בשורש הדברים. כאבי ראש נובעים מסיבות רבות ומשתנות בין אנשים בעלי סוגי אישיות שונים ולכן אציין רק מספר דוגמאות לנושא רחב זה. אחת הסיבות הקלאסיות לכאבי ראש נובעת מהלחץ, ההכרח להישגיות הפחד מכישלון והאינטנסיביות האופייניים לעידן בו אנו חיים. מומנט רגשי וסביבתי יומיומי כזה מספיק לשם יצירת כאבי ראש.
סיבה קלאסית נוספת היא מתח ושינויים בשרירי הצוואר והכתפיים. השינויים יכולים לנבוע מטראומה של תנועה פתאומית לא נכונה, מכה או חשיפה לרוח קרה שקיצרו את השרירים וגרמו לשני שורשי העצבים היוצאים מחוליות הצוואר להימתח ולגרום לכאב באזור הראש. גם שינה בתנוחה שאינה טובה לגוף, המקצרת את השרירים סביב עמוד השדרה, עלולה להקרין על אזור הצוואר ולגרום לכאבי ראש.
אצל רוב הנשים מופיע בתקופת המחזור כאב ראש. הטחול שאחראי על ניקוי הדם עובד בזמן המחזור בצורה מואצת, מתחמם ונוטה להתייבש. רוב הנשים אינן מודעות לכך ואינן דואגות לשתות כמות מרובה בזמן המחזור. במקרים אלו הטחול מתייבש, מתכווץ וגורם לכאבי ראש.
עישון הוא אחד הגורמים הברורים לכאבי ראש. הניקוטין כולא את תאי החמצן בדם וכל נשימה של אדם מעשן מנצלת פחות מחמישים אחוז מהחמצן, המוח מקבל פחות חמצן ומפתח כמובן כאבי ראש.
דיסהרמוניה של איברים שונים עלולה גם היא להוביל לכאבי ראש. קיבה עצבנית, עצירות לחץ דם נמוך או גבוה כולן דוגמאות לחוסר איזון באיברים שעל פי התפיסה הסינית אינו קשור רק לתפקודים הפיזיולוגיים של האיברים. עודף מחשבות ותקיעות מחשבתית קשורים למשל לקיבה ולטחול, עודף ריגושים קשור לעבודה מואצת של הלב וטמפרמנט חם. עודף חלומות, ריגושים ומחשבות עלול לסחרר אותנו ולהביא בקלות כאבי ראש. על הדרך למנוע את כאבי הראש לא ניתן להסביר על רגל אחת, אך בהזדמנות זו נרצה להציע דרך להקל על הכאב.
התמונות מדגימות מספר תנועות מתוך סדרה שלמה הלקוחה מהטווינה, אומנות הריפוי העתיקה של הרפואה הסינית המסורתית. לפני כאלף שנים הגיעה הטווינה ליפן, שם עברה טרנספורמציה והפכה לשיטה המוכרת כיום כשיאצו. פירוש המילה "טווי" הוא דחיפה ו"נה" היא אחיזה. טווינה שימשה בסין לטיפול בבעיות שבמערב היו דורשות פנייה לאוסטאופת, כירופרקט, פיזיותרפיסט או מטפל בפגיעות ספורט. הטווינה פועלת לא רק על השרירים והמפרקים, אלא ברמה עמוקה יותר מזרימה באופן חופשי ושווה את אנרגיית החיים (צ'י) בגוף ברמה הפיזית, האתרית והאסטרלית. התנועות עוזרות להשתחרר בטווח המיידי מכאב הראש אך לטווח הרחוק מומלץ להתחיל בתהליך טיפולי לאיתור מקור הכאב. בתהליך ניתן באמצעות שיאצו, דיקור, צמחי מרפא סינים, דמיון מודרך ושיחות למצוא את שורש הבעיה ולמנוע חזרה של כאבי ראש.

הנחיות לטיפול:
מניחים את כריות האגודלים על מרכז הגבות ומעסים בצורה סיבובית בכדי לשחרר רעלים, כעסים ותסכולים.
מניחים את כריות האגודלים לצדי הנחיריים ומעסים בתנועה סיבובית. לאחר מכן מעסים בתנועה קווית את אזור הסינוס לצד הנחיריים, לשחרור הסינוסים מעודפי ליחה.
מניחים את כריות האגודלים על הרקות ומעסים בתנועת עיסוי סיבובית.
אוחזים ביד אחת את הקודקוד, עם היד השנייה יוצרים מעין כף ומעסים עם כריות האצבעות בתנועת שפשוף מצד לצד, מחלקה העליון של האוזן ועד קו העין בשני הצדדים, להמרצת כלי הדם הנמצאים בצדי הראש.
תומכים עם יד אחת את המצח, כשהיד השנייה עוברת כמסרק מקו המצח והשיער לאורך הקודקוד, העורף והצוואר. תנועת המסרק בשיער מרגיעה את המתח העצבי המרוכז בראש. שחרור המפרקים וכלי הדם העוברים לאורך הצוואר לכיוון הראש תורם להזרמת דם וחמצן רבים יותר למוח ומרפה את המתח בשרירים.
מניחים את האגודלים בקו מעל הגבות ומעסים לרוחב המצח כלפי חוץ עד הרקות. ממשיכים לעסות בקווי רוחב עד קו השיער. לאחר מכן מחלקו העליון של האף ועד קו השיער מניעים אגודל אחרי אגודל בקו האמצע של המצח. התנועות פותחות את פקעת העצבים הממוקמת מעל האף ונוטה להתכווץ ממתח ומאמץ ראייה.
מניחים את האגודלים בצידי הנחיריים כשיתר האצבעות תומכות את עצם הלסת התחתונה. מעסים לאורך השפה העליונה, לצידי הפה עד הלסת בצורה של "שפם סיני". משאירים את האצבעות תומכות בעצם הלסת התחתונה ומעבירים את האגודלים אל מתחת לשפה התחתונה. מעסים ממרכז השפה התחתונה לאורך עצם הלסת התחתונה. בזמן לחץ, שרירי הלסת התחתונה מתעייפים ומתקצרים ומקרינים כאב ראש צידי לכיוון הרקות.
לסיום מניחים את כפות הידיים על קודקוד הראש משהים מעט ומניעים אותן בתנועת סירוק והברשה עד הזרועות.

יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.
yigala62@walla.com
מנהל אקדמי ב"מרכז אלטרנטיבי"מרכז תקוונו,רח' אחד העם,נהרייה.
co.il.יגאלאדר.www
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב