דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה - כי הכול מתחיל מבפנים 

מאת    [ 08/12/2008 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 3766 פעמים ]

לשאלה מהי תזונה נכונה - אין תשובה חד משמעית. לכל אדם מתאימה תזונה מעט שונה בהתאם למבנה גופו, בהתאם להרגליו - כך למשל לאדם העוסק בפעילות גופנית נתאים דיאטה מסוג X ולאדם אשר איננו עוסק בפעילות גופנית נמליץ על דיאטה מסוג Y, בהתאם למצבו הבריאותי ובהתאם לקריטריונים אישיים נוספים.

מה שברור לכולם הוא ההשפעה שיש לתזונה על איכות החיים ואפילו על אורך החיים של האדם.
תזונה נכונה תביא לחיים ארוכים יותר, איכותיים יותר ואף תביא למניעת מחלות מסוימות. על כן, אין זה משנה בני כמה אתם - תוכלו להתחיל בכל שלב בחיים לסגל לעצמכם הרגלי אכילה טובים יותר ובריאים יותר ובכך להשפיע באופן ישיר על תוחלת החיים שלכם ועל איכותם.

תזונה נכונה למעשה כוללת גיוון בסוגי האוכל ועליה לטמון בחובה את כל אבות המזון, המינרלים והויטמינים שכן, אלו הם מקורות האנרגיה שלנו.

תזונה נכונה - דיאטה, הרזיה והשמנה

ההבדל בין אנשים רזים לשמנים טמון במידה רבה במספר תאי השומן. מספר תאי השומן נקבע כבר בגיל הילדות והינקות. עיתים ניתן אף לאתר הבדל בין גודלם של תאי השומן בהשוואה בין אנשים שמנים לבין אנשים רזים. נכון עד כאן נגענו בהיבט הביולוגי אולם חשוב להבין כי על נתונים ביולוגיים אלו משפיעה הסביבה באופן ישיר: תזונה מיותרת ועודפת וחוסר בפעילות גופנית - יכולים להשפיע על מספרם של תאי השומן ולהביא לגידול בכמות של תאי השומן בגוף.
מכאן, שפעילות גופנית סדירה כמו גם הרגלים של תזונה נכונה יכולים לסייע בתהליך הרזיה ולעצור את גדילת תאי השומן. ואכן זה מה שקורה לאדם המתחיל בתהליך של דיאטה נבונה. גודלם של תאי השומן יורד וחלה ירידה במשקל, אך מספר תאי השומן באדם בוגר הינו נתון קבוע שאינו משתנה גם אם עורכים דיאטות. הדברים גם נכונים בהקשר של השמנה. למעשה תזונה לא נכונה מביאה לגידול של תאי השומן עצמם ולכן אנחנו עדים לעלייה במשקל.

תזונה נכונה - מהי ?

תזונה נכונה תכלול את כל אבות המזון הידועים לנו ביחסים מסוימים, בהתאם לאדם הנדון. כל אדם זקוק לתפריט שונה בהתאם לגובהו ולמשקלו.

חלבונים - לחלבון נודעת חשיבות בהתחדשות רקמות הגוף ובבנייתן. חלבון עודף בגופנו מתועל ומשמש כמקור אנרגיה חיוני. תזונה נכונה תכלול כמות חלבון העומדת על עד שניים עשר אחוזים מסך כל הקלוריות ליום - עבור אדם בוגר.

היכן יש חלבונים - בביצים, בשר, דגים, קטניות, דגנים.

פחמימות - לפחמימות נודעת חשיבות רבה בכל מה שקשור לאספקת אנרגיה לגוף. תזונה נכונה תכלול צריכה מבוקרת של פחמימות שכן צריכה גבוהה מדי של פחמימות, כידוע הופכת לשומן ונאגרת ברקמות השומן בגוף. על כן, יש לצרוך בסביבות שישים אחוזי פחמימות מסך כל הקלוריות ליום - לאדם בוגר.

היכן יש פחמימות - במאכלים כגון ממתקים, עוגות, פירות, לחם, תפוחי אדמה ועוד.

שומנים - המחקר מחלק את השומנים לשלושה קבוצות עיקריות: שומן רווי, הידוע כתורם לעלייה של הכולסטרול הרע. שומן בלתי רווי - תורם לעליית הכולסטרול הטוב. שומן חד בלתי רווי, שככל הנראה יש ביכולתו להוריד את רמות הכולסטרול הרע. תזונה נכונה תכלול עד עשרים וחמישה אחוזים של שומן מסך הקלוריות ליום עבור האדם הבוגר. כאשר אחוז השומן הרווי המומלץ לאדם הבוגר לא צריך לעלות על עשרה אחוזים.

היכן יש שומנים - מרגרינה, חמאה, אגוזים, בשרים שמנים, שמן, חלב ועוד.

הסוד לשמירה על תזונה נכונה הוא התחשבות בנתונים אלו. דיאטה נבונה תביא לצמצום בכמויות מרכיב השומן בתפריט היומי, שכן השומן הוא הוא האחראי העיקרי לעליה בגודלם של תאי השומן בגוף. גם הערך הקלורי של שומנים הוא גבוה יותר מחלבונים ופחמימות.

E-Diet - דיאטה בקליק, באתר מידע מקיף אודות תזונה נכונה דיאטות ופעילות גופנית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב